ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۵۷

 بررسی نرخ کرایه تاکسی برای سال 97 در شهرداری

رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تاکنون برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس پیشنهادی از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه نشده است، افزود: بررسی کارشناسی نرخ تاکسی در شهرداری تهران در حال انجام است و به محض تکمیل پیشنهاد جدید به کمیسیون حمل و نقل شورا ارائه خواهد شد. به‌گزارش ایسنا، محمد علیخانی درباره ارائه پیشنهاد افزایش نرخ کرایه تاکسی اتوبوس از سوی شهرداری تهران به کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای نرخ کرایه تاکسی برنامه‌هایی در دست بررسی است چراکه نرخی که درحال حاضر برای تاکسی‌ها وجود دارد در تمام سطح شهر تهران یکنواخت است. این درحالی است که باید از نظر کارشناسی تفاوت‌هایی میان نرخ تاکسی در نقاط مختلف شهر تهران وجود داشته باشد.  وی افزود: با توجه به اینکه نرخ‌های تعیین شده تاکنون کارشناسی نبود به درستی در تهران اجرا نشده است و تنها در برخی مناطق جنوب شهر مطابق نرخ مصوب عمل می‌شده لذا مصوبه‌یی که اجرا نشود وهن شورا و سیستم قلمداد می‌شود. لذا باید تعیین نرخ‌ها به شکلی تصویب شود که قابلیت اجرا داشته باشد. بر همین اساس روش‌های جدیدی به صورت پیشنهاد درحال بررسی است که در صورت تکمیلی قطعا به کمیسیون ارجاع خواهد شد.  علیخانی ادامه داد: ما پیش از این از سازمان تاکسیرانی خواسته بودیم که بررسی دقیقی روی تعیین نرخ‌ها در تمام نقاط سطح شهر تهران انجام بدهند. احتمالا تکمیل این بررسی‌ها به زودی محقق خواهد شد و پیشنهاد شهرداری تهران به کمیسیون حمل و نقل ارائه می‌شود.  وی تاکید کرد: باید نرخ‌های مصوب توجیه داشته باشند. بی‌تردید صرف تعیین یک نرخ بدون کارشناسی موجب می‌شود که در عمل نوع دیگری رفتار شود. به شکلی که درحال حاضر نرخ‌های مصوب مورد پذیرش نیستند. به طور مثال روی برچسب‌ها یک نرخ درج شده اما حتی مسافری که سوار تاکسی می‌شود بدون توجه به این برچسب نرخ‌گذاری قیمت دیگری پرداخت می‌کند. به این ترتیب باید نرخ‌گذاری‌ها با توجیه منطقی انجام شود تا در اجرا با مشکلی مواجه نشویم. رییس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران درخصوص افزایش نرخ اتوبوس نیز گفت: تاکنون برای نرخ بلیت اتوبوس پیشنهادی از سمت شهرداری تهران به شورا ارائه نشده است.

 نصب 161 دکل مخابراتی ویژه مدیریت بحران در تهران

161دکل مخابراتی خود ایستا برای ایجاد بستر سیستم ارتباطی مستقل، برقراری ارتباط رادیویی، آژیر اطلاع‌رسانی و هشدار هنگام حوادث و سوانح در پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران و برخی نقاط شهر تهران نصب می‌شود.

به گزارش ایسنا، در جلسه مشترک سازمان و شرکت ارتباط مشترک شهر تهران و مدیران فنی اپراتورها درخصوص ایجاد بستر سیستم ارتباطی پایدار در زمان بحران بحث و تبادل نظر شد. در این نشست احمد صادقی، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به اهمیت تامین ارتباطات پایدار در شرایط وقوع بحران‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: تامین ارتباط پایدار و پایش لحظه به لحظه حوادث و سوانح، اطلاع‌رسانی و هشدار بهنگام به مردم و سازمان‌های تخصصی درخصوص قطع شریان‌های حیاتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و با توجه به اینکه در سوانح طبیعی ممکن است بخشی از زیرساخت‌های ارتباطات موجود آسیب ببیند یا با ترافیک بالا عملا از مدار خارج شود بنابراین باید زیرساخت‌های مناسب ویژه ارتباطات مدیریت بحران از هم‌اکنون پیش‌بینی و تامین شود.  جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به اینکه پایگاه‌های مدیریت بحران مکان‌های مناسبی برای استقرار دکل‌های مخابراتی خود ایستا به شمار می‌آید، گفت: از اواسط اردیبهشت ماه مرحله نصب و راه‌اندازی دکل‌های مخابراتی خود ایستا در این پایگاه‌ها آغاز و با همکاری اپراتورها و شرکت ارتباط مشترک شهر بخش قابل‌توجهی از نیازهای ارتباط مخابراتی در زمان بحران تامین خواهد شد. براساس گزارش مدیریت بحران شهر تهران در این نشست همچنین اعلام شد که 161نقطه برای راه‌اندازی اولیه ارتباطات پایدار در زمان بحران و نیز استقرار شبکه شتاب‌نگاری، سامانه پایش تصویری شهر، سامانه هشدار سریع زمین لرزه و سیستم‌های اطلاع‌رسانی میان سازمان‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شناسایی شده که از این تعداد 113دکل آن در پایگاه‌های مدیریت بحران مناطق و مابقی در سایر محل‌های مناسب نصب می‌شود و به این ترتیب مدیریت بحران پایتخت از یک شبکه مستقل ارتباط مخابراتی امن و پایدار در زمان بحران برخوردار خواهد شد.

 جریمه ۴ میلیون خودرو در طرح LEZ

مدیرعامل مراکز معاینه فنی شهر تهران ضمن اشاره به اینکه خودروهایی که معاینه فنی برتر داشته باشند عوارض ترددشان در محدوده طرح ترافیک کاهش می‌یابد نسبت به بازار داغ کاتالیست‌های تقلبی و خرید و فروش آنها با ارقام بالا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، نواب حسینی‌منش در نشست خبری خود با بیان اینکه براساس ابلاغیه وزارت کشور خودروهای شخصی تولید داخل مدل ۹۲ و قبل از آن مشمول اخذ معاینه فنی هستند، گفت: براساس این ابلاغیه، خودروهای وارداتی مدل ۲۰۱۳ و قبل از آن مشمول اخذ معاینه فنی هستند و خودروهای عمومی، تاکسی‌ها و... نیز تا یک سال معاف از اخذ معاینه فنی هستند و بعد از آن مشمول اخذ معاینه فنی می‌شوند. وی با بیان اینکه براساس آخرین آماری که به صورت غیرمستقیم از پلیس اخذ شده 3میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو پلاک تهران داریم که دو میلیون و ۵۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه مشمول معاینه فنی در سال ۹۷ هستند، گفت: امیدوارم شهروندان با مراجعه به مراکز معاینه فنی و با صبر و حوصله بتوانند معاینه فنی خودرو خود را پاس کنند. وی با بیان اینکه در سال ۹۶ برای نخستین بار رکورد معاینه فنی شکسته شد، گفت: یک میلیون و ۵۴۶ هزار معاینه فنی برای خودروها صادر شد که از میان خودروهای مراجعه‌کننده به مراکز معاینه فنی ۴۵درصد از آنها مردود شدند که حدود ۲۹تا ۳۰درصد خودروهای مردودی صرفا به دلیل آلایندگی، ۱۴درصد به دلیل وضعیت ظاهری، 8 درصد به دلیل انحراف فرمان، 5 درصد به دلیل مشکلات کمک فنر و مابقی در تست ترمز مردود شدند. حسینی‌منش با بیان اینکه در شاخص مراجعه تاکسی‌ها شاهد کاهش شدید مراجعه بوده‌ایم، گفت: البته این عدم مراجعه تاکسی‌ها به دلیل نوسازی ۱۰هزار تاکسی در سال ۹۶ بوده که این خودروها به دلیل آنکه نو بودند، نیازی به مراجعه وجود نداشت اما در مقابل شاهد بودیم که میزان مراجعه و مردودی اتوبوس‌ها افزایش یافته که شاهد رشد ۲۰درصدی در این حوزه بودیم. آمارها نشان می‌دهد، مراجعه مجدد اتوبوس‌ها به مراکز معاینه فنی حدود ۲۰۰درصد افزایش داشته و این نشان‌دهنده آن است که روز به روز اتوبوس‌ها فرسوده‌تر می‌شوند و باید نوسازی انجام شود.  وی با بیان اینکه در سال گذشته در طرح LEZ 4میلیون و ۲۷۸هزار برگه جریمه توسط دوربین‌ها به دلیل نداشتن معاینه فنی ثبت شده است، گفت: از آنجا که مبلغ جریمه ۵۰ هزار تومان است حدود ۲۱۳میلیارد تومان جریمه در این بخش اخذ شده است.

 

 

ارسال نظر