ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۱/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۵۷۴

 بازسازی اطلاعات هواپیمای سقوط کرده ترکیه‌ای

مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: با پیدا شدن حافظه یکی از جعبه‌های سیاه هواپیمای سقوط کرده ترکیه فرآیند بازسازی اطلاعات آن از هفته آینده آغاز خواهد شد. حسن رضایی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: پس از سقوط هواپیمای ترکیه‌یی در ایران جعبه‌های سیاه این هواپیما خیلی زود پیدا شد، اما یکی از حافظه‌های آنها مفقود بود که چند روز قبل با انجام بررسی‌های جدید این حافظه پیدا شد. به گفته او، با پیدا شدن حافظه FDR این هواپیما شرایط برای بررسی همه‌جانبه ابعاد این سقوط فراهم شده است و هفته آینده برای بازسازی اطلاعات به فرانسه اعزام خواهد شد. مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که چرا فرانسه برای این بازسازی انتخاب شده، تصریح کرد: در حال حاضر دو کشور امریکا و فرانسه به‌دلیل داشتن محوریت در ساخت هواپیماهای بویینگ و ایرباس سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در این عرصه داشته‌اند و امکانات مربوط به بازسازی اطلاعات جعبه سیاه نیز در این کشورها وجود دارد. رضایی‌فر ادامه داد: باتوجه به اینکه ایران مشکلات سیاسی با امریکا دارد، کانادا به عنوان کشور سازنده این هواپیما درخواست کرد که بازسازی این اطلاعات در فرانسه انجام شود. پس از این بازسازی اطلاعات برای بازخوانی کامل بار دیگر به ایران باز خواهد گشت. به گفته او، با توجه به اینکه سقوط این هواپیما در خاک ایران اتفاق افتاده مسوولان تا مرحله آخر مسوولیت بررسی این حادثه را برعهده خواهند داشت. مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که گزارش نهایی بررسی این حادثه چه زمانی ارائه خواهد شد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه در این بررسی ایران، ترکیه و کانادا سهیم هستند و اطلاعات نیاز به بررسی‌های همه‌جانبه دارد در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی برای بررسی آن تعیین کرد هر چند تمام تلاش ما خواهد بود که در کوتاه‌ترین زمان ممکن این موضوع به نتیجه نهایی برسد. ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۹۶ یک جت شخصی ترک که از امارات‌متحده‌عربی به مقصد ترکیه سفر می‌کرد، در ارتفاعات چهارمحال‌و‌بختیاری ایران سقوط کرد و تمام سرنشینان آن جان خود را از دست دادند.

 پرواز همدان‌-‌تهران برقرار شد

مدیر فرودگاه همدان گفت: نخستین پرواز دو سویه همدان-تهران روز شنبه توسط هواپیمایی ATR که بعد از توافق برجام توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر خریداری شده بود، انجام شد. سهراب کلوندی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پرواز تهران -‌همدان‌-‌تهران که از 18 فروردین برقرار شده قرار است به صورت روزانه انجام شود. او با بیان اینکه این پرواز جز روزهای چهارشنبه و جمعه در مابقی روزهای هفته به صورت رفت و برگشت انجام می‌شود، افزود: استاندار همدان با جدیت دنبال برقراری این پرواز بود تا جایی که بر زمان و ساعت نشست و برخاست هواپیما هم نظارت داشت. مدیر فرودگاه همدان گفت: برقراری این پرواز علاوه بر آسان‌سازی در آمد و شد مسافران، استفاده بهینه از وقت و فرصت، موجب کاهش آمار سوانح جاده‌یی می‌شود. کلوندی بیان کرد: یکی از بسترهای مهم برای توسعه گردشگری وجود حمل و نقل هوایی است بنابراین از این ظرفیت می‌توان برای شناساندن این استان به‌ویژه در رویداد 2018 بهره گرفت. در حال حاضر پروازهای همدان-مشهد و همدان- کیش در روزهای شنبه و سه‌شنبه با هواپیمای ‌ام.‌دی و فوکر 100 از فرودگاه همدان انجام می‌شود.

 ورود سامانه بارشی تازه به کشور از سه‌شنبه

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در جنوب‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌تدریج شمال غرب کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد و در استان‌های ساحلی خزر افزایش ۴ تا ۶ درجه‌یی دما پیش‌بینی می‌شود. به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و خروجی مدل‌های هواشناسی امروز در مناطقی از شرق، جنوب‌شرق، نواحی مرکزی، غرب و به‌صورت پراکنده در شمال‌شرق کشور رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. همچنین در جنوب و غرب کرمانشاه، شمال لرستان، جنوب یزد، کرمان، اصفهان، خراسان‌جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان، بارش شدت بیشتری دارد و روند افزایش تدریجی دما در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری در جنوب‌غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و به‌تدریج شمال‌غرب کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، این وضعیت در برخی مناطق کرمان و سیستان‌وبلوچستان هم رخ خواهد داد. روز سه‌شنبه در برخی مناطق جنوب‌غرب کشور باد و گرد و خاک دور از انتظار نیست در این روز ‌‌سواحل خوزستان و بوشهر مواج است. در دو روز آینده در برخی مناطق نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه

بر شدت وزش باد به‌ویژه در مناطق زابل افزوده می‌شود که با گرد و خاک همراه خواهد بود. امروز ‌رشد ابر با رگبار موقت باران و رعد و برق و وزش باد در استان‌های جنوب و غرب کرمانشاه، شمال لرستان، اصفهان، جنوب یزد، کرمان، خراسان‌جنوبی، شمال سیستان‌وبلوچستان و ارتفاعات شرقی سمنان پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه‌ رشد ابر با رگبار موقت باران و رعد و برق و وزش باد شدید لحظه‌یی در استان‌های ارتفاعات کرمان و برخی نقاط استان سیستان‌وبلوچستان پیش‌بینی می‌شود. آسمان تهران امروز کمی ابری، گاهی وزش باد، اوایل شب افزایش ابر، افزایش باد و احتمال رگبار باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 21 و 13 درجه خواهد بود.

 افزایش سقف وام مسکن روستایی به 25میلیون تومان

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه سقف وام مسکن روستایی از 20میلیون تومان به 25 میلیون تومان افزایش یافته است، گفت: این افزایش سقف وام به بانک‌ها ابلاغ شده و از امسال قابل اجراست. به گزارش فارس، عزیز‌الله مهدیان با اشاره به اینکه دولت در بحث کمک بلاعوض در زمان وقوع حوادث به‌خصوص زلزله تاکید دارد، گفت: یکی از اقدامات بزرگی که بنیاد مسکن در سال 96 انجام داد تامین تسهیلات برای بازسازی واحدهای مسکونی حادثه‌دیده در زلزله بوده که برای نخستین‌بار بعد از زلزله اخیر سرپل‌ذهاب در کرمانشاه دولت مصوبه‌یی ارائه کرد که بانک‌ها اعتبارات لازم را برای پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض به حادثه‌دیدگان پرداخت کنند. مهدیان با اشاره به اینکه محور فعالیت‌های بنیاد مسکن بازسازی با کمک مردم است، گفت: در مناطق روستایی تمام مسائل به بنیاد مسکن بازمی‌گردد یعنی اعم از صدور پروانه و تامین مصالح ساختمانی برای کمک به حادثه‌دیدگان در مناطق روستایی دراختیار بنیاد مسکن است، بنابراین فعالیت و بازسازی در مناطق روستایی بسیار راحت‌تر است. معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن افزود: اما بخش عمده‌یی از مشکلات مربوط به بازسازی در شهرهاست چراکه نظام مهندسی ابتدا باید طراحی‌ها را انجام و شهرداری‌ها باید پروانه را صادر کنند بنابراین مقدمات کار یک مقدار زمانبر بوده است.

 افزایش وام مسکن در راه است

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت شهرسازی با بیان اینکه افزایش وام مسکن در راه است، گفت: بانک مسکن بسته‌یی را اعلام کرده که براساس آن به سازندگان مسکن تسهیلات از 40تا 90میلیون تومان پرداخت خواهد کرد. به گزارش شبکه خبر، علی چگینی افزود: میزان این تسهیلات با توجه به

4 حوزه جغرافیایی، تهران، کلان‌شهرها، شهرهای بزرگ و کوچک متغیر است و حتی با توجه به نوع و شیوه ساخت مسکن تا 110میلیون تومان هم می‌رسد. چگینی با بیان اینکه پیشنهاداتی در حوزه مسکن وجود دارد که درحال بررسی است، افزود: افزایش سقف وام مسکن، افزایش مدت بازپرداخت وام و میزان سود وام در مجموعه دولت بررسی می‌شود که در صورت تصویب وام صندوق پس‌انداز مسکن یکم با توجه به مناطق و شرایط مختلف از 80 به 100میلیون از 60 به 80 و از 40 به 60 میلیون افزایش خواهد یافت. این مسوول دولتی گفت: همچنین پیشنهاد شده تا دوره بازپرداخت تسهیلات هم از 12سال به 15سال برسد.

 

ارسال نظر