سکوت نجفی درباره چرایی استعفایش

۱۳۹۶/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۹۱۵

محمدعلی نجفی شهردار تهران در همایش حراست کل شهرداری تهران گفت: من از صمیم قلب این شعار را مطرح کردم که «شهرداری تهران باید از مسائل سیاسی فارغ شود». از قبل از انقلاب اسلامی که با شهید چمران بودم، به دستور ایشان آمدم و این در حالی است که اگر یک ماه دیگر می‌ماندم، باید از دکترایم در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا دفاع می‌کردم. اما وقتی شهید چمران گفت بیا، من آمدم.

وی ادامه داد: از آن روز تا امروز نیز آدم سیاسی بودم و در گروه‌های مختلف، مواضع سیاسی داشتم اما روزی که وارد شهرداری تهران شدم، گفتم من کسوت سیاسی را از تن به در می‌کنم و می‌خواهم به عنوان خدمتگزار مردم خدمت کنم.

شهردار تهران همچنین در حاشیه مراسم ورود 46 دستگاه واگن جدید مترو به ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت در پاسخ به اینکه دلیل اصلی استعفای او چیست؟ شعری از مولانا را قرائت کرد و گفت: «بهتر آن باشد که سِرِّ دلبران / گفته‌ آید در حدیث دیگران» در رویدادی دیگر او از ورود ۴۶ واگن جدید به ناوگان مترو پایتخت و همچنین مذاکره برای خرید ۶۳۰ واگن جدید برای مترو تهران خبر داد.

نجفی روز پنج‌شنبه در مراسم ورود ۴۶واگن به ناوگان حمل و نقل مترو تهران گفت: امروز ۴۶ واگن جدید وارد ناوگان مترو تهران شد که ۲۸واگن آن کاملا نو و جدید هستند و مابقی واگن‌های آن بازسازی اساسی شده‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما در حمل و نقل عمومی چه در اتوبوسرانی و چه در مترو مساله کمبود ناوگان است، گفت: یعنی از نظر زیرساخت‌ها شرایط قابل قبول است اما در بحث ناوگان خیلی کمبود داریم. در بخش اتوبوسرانی اکثر ناوگان ما فرسوده است و باید تغییر پیدا کند و علاوه بر آن کمبودهایی هم داریم.

شهردار تهران به مساله مترو اشاره کرد و گفت: در زمینه مترو نیز کمبود وجود دارد. در حال حاضر ۱۳۰۰واگن مسافران را جابه‌جا می‌کند که عدد آن باید دوبرابر شود. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به برنامه‌های جدید این شرکت گفت: در سال ۹۷ سرفاصله خطوط یک، دو و چهار به ۳ دقیقه خواهد رسید. به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت در حاشیه مراسم بهره‌برداری از ۲۸واگن جدید و ۱۶واگن اورهال شده با بیان اینکه افزایش تعداد واگن‌های مترو، شرایط بهبود حمل و نقل عمومی را ایجاد کرد، گفت: منتظر باشید تا شرکت بهره‌برداری مترو تهران هر روز بهتر از روز قبل شود. وی با اشاره به برنامه‌های جدید شرکت بهره‌برداری مترو تهران اعلام کرد: در حال طراحی سرفاصله ۳ دقیقه برای سال ۹۷ هستیم.

 

ارسال نظر