ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۲/۱۵ - ۰۰:۰۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۸۲۰۲

مصوبه افزایش نرخ بلیت مترو قطعا تایید نمی‌شود

عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران گفت: مصوبه افزایش نرخ بلیت مترو که روز یک‌شنبه در شورای شهر تهران به تصویب رسید قطعا در کمیته انطباق فرمانداری تهران به‌دلیل مغایرت با قانون رد خواهد شد. به گزارش فارس، محمد قانبیلی درخصوص مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش بلیت مترو در سال آینده، اظهار کرد: روز گذشته مصوبه شورای شهر تهران مبنی بر افزایش بلیت مترو تهران از 800 تومان به هزار تومان و همین‌طور افزایش بلیت حومه‌یی به 1500 تومان و افزایش بلیت فرودگاه امام‌خمینی(ره) به 7500 تومان را مشاهده کردم. وی ادامه داد: افزایش قیمت بلیت مترو در تهران حدود 25درصد افزایش یافته است، در صورتی که تورم بین 8 تا 9درصد است. قانبیلی افزود: متاسفانه عدم اشرافیت اعضای شورای شهر تهران به قانون موجب می‌شود که مصوبات غیرقانونی داشته باشند و مصوبه اخیر شورای شهر تهران درباره نرخ بلیت مترو قطعا در کمیته انطباق رد خواهد شد. عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران افزود: براساس قانون نرخ بلیت باید براساس تورم افزایش یابد و یک ریال بیشتر از آن نیز غیرقانونی است.

کرایه تاکسی در سال 97 افزایش می‌یابد؟

محسن علیخانی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اگر پیشنهادی از سوی شهرداری تهران برای افزایش کرایه تاکسی ارائه نشود، در سال آینده کرایه تاکسی افزایش نخواهد یافت. به گزارش فارس، محسن علیخانی درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس در سال آینده، اظهار کرد: در شورای قبل مصوب شده بود که نرخ کرایه تاکسی سالی 10درصد افزایش پیدا کند. تاکنون پیشنهادی از سوی شهرداری تهران درباره افزایش نرخ کرایه تاکسی به شورای شهر ارائه نشده است و اگر پیشنهادی ندهند، افزایش قیمت نخواهیم داشت. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: نرخ‌های مصوب تاکسی در بعضی مناطق شمالی تهران اجرایی نمی‌شود، چراکه وضعیت جغرافیایی منطقه و شیب خیابان‌ها موجب افزایش مصرف بنزین می‌شود و باید این موضوعات مورد بررسی کارشناسی دقیق قرار بگیرد تا یک قیمت مشخصی برای آن محدوده لحاظ شود. بیشتر در جنوب شهر تهران نرخ‌های مصوب شورا برای افزایش کرایه تاکسی لحاظ می‌شود. علیخانی افزود: اگر مصوبه‌یی بدون لحاظ تمام جوانب باشد با مشکل مواجه خواهیم شد که در حال حاضر نیز کرایه‌های تاکسی در مناطق مختلف، تفاوت دارد و در بعضی مناطق نیز نرخ مصوب از مسافران دریافت نمی‌شود. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: درباره افزایش قیمت بلیت اتوبوس نیز هنوز ازسوی شهرداری تهران پیشنهادی به شورا نیامده است.

افزایش ساعات کار اتوبوسرانی در روزهای پایانی سال

شرکت اتوبوسرانی برای رفاه حال شهروندان و سهولت در امر جابه‌جایی‌های آنها، در روزهای پایان سال، نسبت به افزایش ساعات کار خطوط اتوبوسرانی اعم از روزانه و شبانه اقدام کرده است. به گزارش ایسنا، در اطلاعیه شرکت اتوبوسرانی آمده است: «باتوجه به در پیش بودن روزهای پایانی سال و افزایش ساعات کار مراکز تجاری و خرید، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران برای رفاه حال شهروندان محترم و سهولت در امر جابه‌جایی‌ها، ضمن نظارت بیش از پیش بر عملکرد کلیه خطوط تندرو نسبت به افزایش ساعات کار سایر خطوط اتوبوسرانی اعم از روزانه و شبانه اقدام کرده است.  بر این اساس ساعات فعالیت برخی خطوط منتهی به مرکز خرید تا ساعت 23 و متعاقبا در صورت وجود تقاضای سفر تداوم سرویس‌رسانی تا ساعات یک بامداد روز بعد در دستور کار عوامل جمعی قرار گرفته است.

 

ارسال نظر