ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ - ۰۰:۰۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۷۵۶۵

کلنگ‌زنی فاز سوم بندر رجایی با حضور رییس‌جمهور

معاون وزیر راه و شهرسازی از کلنگ‌زنی فاز سوم بندر شهید رجایی در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور رییس‌جمهوری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد تاکید کرد: اخیرا پایانه کانتینری شماره ۳ بندر شهید رجایی اعلام و پیمانکار فاز ۳ انتخاب شد و تا چند روز دیگر ساخت این پایانه کلنگ‌زنی می‌شود. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با احداث پایانه کانتینری شماره ۳ بندر شهید رجایی، ظرفیت این بندر به 8میلیون TEU و وسعت آن به هزار و ۴۰۰متر اسکله می‌رسد؛ بنابراین آماده این هستیم که کشتی‌هایی با ظرفیت بالا و بالاترین نسل شناور‌های روز دنیا را در این بندر پذیرا باشیم. به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی به پیمانکاران و پورت اپراتوران بندر شهید رجایی اعلام کرده‌ایم که برای انتخاب و در اختیار گرفتن شرکای خارجی و بین‌المللی اقدام کنند، بنابراین می‌توانیم از الگوی صاحب‌خانه‌یی برای توسعه فاز سوم بندر شهید رجایی استفاده کنیم. او ادامه داد: در حال حاضر تجهیزات ترمینال ۲ بندر شهید رجایی توسط تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است و صنایع داخلی توانایی احداث و تولید تجهیزات بندری را دارد. راستاد با بیان اینکه هزار میلیارد تومان فقط برای احداث زیرساخت‌های این بندر سرمایه‌گذاری می‌شود، ادامه داد: برای احداث تجهیزات روبنایی این بندر باید از توانمندی‌ شرکت‌های داخلی و خارجی استفاده کنیم تا این بندر آماده فعالیت‌های ترانزیتی و ترانشیپی قابل توجه باشد. مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به تازگی پورت اپراتوری فاز ۱ و ۲ بندر شهید رجایی به بخش خصوصی واگذار شد، گفت: باید در کنار فعالیت‌های شرکت‌های داخلی در این بنادر، امکان جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی برای توسعه این بنادر وجود داشته باشد.

ساختمان‌سازی به مهندسان واجد صلاحیت سپرده شود

 رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه باید به نیرو‌ها و منابع انسانی عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان توجه بیشتری شود، ‌گفت: باید نیروهای متخصص در امر ساخت و ساز دخیل شوند، زیرا حوادث اخیر تهران همچون وقوع زلزله نشان داد که مردم اعتماد و اطمینان لازم را به ساختمان‌هایی که هم‌اکنون در آن زندگی می‌کنند، ندارند که باید در این حوزه افراد واجد صلاحیت را دخالت داد و کار ساختمان‌سازی را به مهندسان واجد صلاحیت سپرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن قربانخانی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۰۰هزار نفر عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستند که از این تعداد ۱۲۰هزار عضو در استان تهران عضویت دارند که منبع انسانی بسیار قابل توجهی برای رشد مهندسی کشور به شمار می‌روند. رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: از سال ۷۴ تا ۹۰ حدود ۱۱هزار و ۵۰۰نفر مهندسان دارای پروانه اشتغال مهندسی در استان تهران اشتغال به کار داشتند که از سال ۹۰ تاکنون این رقم به بیش از ۶۰ هزار نفر رسیده است. او بیان کرد: بسیار جای تاسف است که با این میزان از منابع مهندسی هنوز هم در تهران و بیشتر شهر‌های کشور ساختمان‌هایی ساخته می‌شود که بیشتر آنها توسط افراد فاقد صلاحیت صورت می‌گیرد. قربانخانی تصریح کرد: تا زمانی که مهندسان به ساخت و ساز ورود نکنند، ساختمان‌ها کیفیت لازم را نخواهند داشت.

70 درصد ماموریت‌های شهرداری محیط‌زیستی است

رییس مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه 70درصد ماموریت‌های شهرداری تهران مرتبط با کیفیت زندگی و محیط زیست است، گفت: درحال حاضر در موضوعاتی همچون آلودگی هوا شاهد برخی موازی‌کاری‌ها در بخش‌های مختلف شهرداری تهران هستیم اما تلاش خواهیم کرد در دوره مدیریت شهری جدید سیاستی واحد را برای حوزه محیط زیست اجرایی کنیم. به گزارش ایسنا، صدرالدین علیپور گفت: در بخش‌های مختلف شهرداری تهران اقدامات اجرایی درحال انجام است اما آنچه در مرکز مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری روی می‌دهد سیاست‌گذاری و دادن مشاوره‌های تخصصی به سایر بخش‌هاست لذا موازی‌کاری در میان بخش‌های مختلف شهرداری تهران در حوزه محیط زیست وجود ندارد اما در برخی موارد همچون آلودگی هوا، شرکت کنترل کیفیت هوایی وجود دارد که سال‌ها پیش ایجاد شده و در این حوزه کار می‌کند که با اقدامات مرکز موازی‌کاری محسوب می‌شود.

 

فقر حمل و نقل عمومی درغرب پایتخت

شهردار منطقه ۲۲ معتقد است، امکان اجرایی شدن طرح جدید ترافیک(اخذ عوارض در محدوده زوج و فرد) در این منطقه وجود ندارد و این منطقه باید متفاوت با سایر مناطق دیده شود. به گزارش مهر، قرار است 3ماه بعد از اجرای طرح ترافیک جدید نتایج آن بررسی و در صورت تایید دوباره نتایج در شورای ترافیک، طرح جدید در محدوده زوج و فرد نیز اجرایی شود. این درحالی است که برخی مناطق شهر تهران بعد از ایجاد این محدودیت پولی، جایگزینی احتمالی برای استفاده نکردن از خودرو شخصی ندارند. ساکنان غرب تهران اگر تمایل به استفاده از اتوبوس و مترو داشته باشند باید مسافت زیادی را برای رسیدن به نخستین خط مترو یا اتوبوس طی کنند. فقر حمل و نقل عمومی در این منطقه(پروژه‌هایی مانند خط ۶ مترو یا ادامه خط ۴ که به این زودی‌ها به نتیجه نمی‌رسد) یکی از نقاط ضعف مهم طرح ترافیک جدید است و مشخص نیست مبتکران این طرح برای این مناطق نیز قبل از ایجاد محدودیت فکری کرده باشند. پلیس وعده داده است این بخش از طرح جدید امسال اجرایی نمی‌شود اما مشخص نیست شورای ترافیک بعد از ۳ماه چه تصمیمی خواهد گرفت. علی نوذرپور، شهردار منطقه ۲۲ تهران در پاسخ به پرسش مهر درخصوص اینکه اجرای پولی شدن طرح زوج و فرد در منطقه ۲۲ امکان‌پذیر است، گفت: سیستم حمل و نقل عمومی در این منطقه بسیار ضعیف است.

 

ارسال نظر