در شهر

۱۳۹۶/۱۲/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۴۸۵

 4 مولفه اثرگذار بر بازار کنونی مسکن

مصطفی قلی‌خسروی رییس اتحادیه مشاوران املاک اظهار کرد: 4 مولفه در اقتصاد کشور روی قیمت مسکن تاثیرگذار است؛ نرخ‌ حامل‌های انرژی، بورس، طلا و ارز 4 عامل بیرونی است که بازار مسکن از آنها تاثیر می‌پذیرد. به گزارش تسنیم، او با یادآوری اینکه حرف زدن از قیمت 1500 تومانی بنزین روی بازار مسکن اثر گذاشت، افزود: در شرایط کنونی قدرت خرید مردم برای ورود به بازار پایین است. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه رشد قیمت مسکن در سال جاری کمی از شاخص تورم عبور کرده است، تصریح کرد: مرکز آمار ایران رشد 15درصدی را برای قیمت مسکن اعلام کرده است.

 ۴۶ دستگاه واگن جدید به مترو تهران اضافه می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه گفت: طی چند روز آینده ۴۶ دستگاه واگن جدید مترو به ناوگان مترو اضافه خواهد شد. به گزارش مهر، علی امام گفت: از زمان آغاز مدیریت محمدعلی نجفی، ۵۱ واگن نو و اورهال شده به ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت افزوده شده است. مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه با اعلام اینکه در آینده نزدیک شاهد افتتاح و بهره‌برداری از واگن‌های جدید مترو خواهیم بود، اظهار کرد: طی چند روز آینده با حضور شهردار تهران، ۴۶دستگاه واگن مترو و لکوموتیو برقی به مدار ناوگان حمل و نقل ریلی افزوده خواهد شد. وی اظهار کرد: این ۴۶ دستگاه واگن مترو و لکوموتیو برقی شامل: ۴ رام قطار جدید معادل ۲۸دستگاه واگن، ۲ رام قطار اورهال شده معادل ۱۴دستگاه واگن، ۲ دستگاه واگن 2 طبقه اورهال شده و همچنین ۲ دستگاه لکوموتیو اورهال شده است.

 9 درصد از ساخت و سازهای مشارکتی موفق بوده است

نایب‌رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران گفت: کمتر از 9درصد از پروژه‌های ساخت و سازهای مشارکتی در کشور موفق بوده است. به گزارش ایرنا، حیدر جهانبخش افزود: علاوه بر این 92درصد ساختمان‌های کشور در زمان بهره‌برداری از اطمینان بالایی برخوردار نیستند، بنابراین صدور پروانه کار برای ساختمان‌های پس از گواهی پایان کار ضروری است. او خواستار حضور افراد با صلاحیت و متخصص در حوزه ساخت و ساز کشور شد و ادامه داد: باید دست‌اندرکاران ساخت و ساز در کشور در این زمینه فرهنگ‌سازی کنند تا افراد متخصص و کاردان در این حوزه بیش از پیش فعال شوند. به گفته جهانبخش، بسیاری از کشورهای جهان ازجمله افغانستان، عراق یا مالزی که در حوزه ساخت و ساز از ما 50 سال عقب بودند اکنون جایگاه خود را ارتقا داده‌اند در حالی که هنوز ما در حوزه مشارکت در ساخت مشکلات زیادی داریم.

 

ارسال نظر