ایرانشهر

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۳۱

لغو مجوز 8 دفتر خدمات مسافرت هوایی

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از لغو مجوز فعالیت 8دفتر و تعلیق 9 دفتر خدمات مسافرت هوایی در یک ماه گذشته خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفرزاده گفت: ظرف 9ماه گذشته به 899 مورد شکایات اعلام شده از طریق سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری از شرکت‌های هواپیمایی و 406 شکایت از دفاتر خدمات مسافرت هوایی رسیدگی و اقدامات لازم انجام شده است.او افزود: در بازرسی‌های مستمر و موردی کارشناسان دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان از دفاتر خدمات مسافرت هوایی تهران و شهرستان‌ها مواردی از جمله تمدید نشدن ضمانتنامه، احراز نشدن شرایط راه‌اندازی پس از تعلیق در مدت تعیین شده و از همه مهم‌تر بی‌توجهی به اخطارها و دستورالعمل‌های سازمان هواپیمایی کشوری محرز شد. جعفرزاده تصریح کرد: در یک‌ماه گذشته مجوز 8دفتر لغو و 9 دفتر خدمات مسافرت هوایی تعلیق شد که از این میان مجوز 2 دفتر خدمات مسافرت هوایی به علت گرانفروشی و فروش بلیت تقلبی تعلیق و لغو شده است.

دعوت از خارجی‌ها برای احداث زیرساخت‌های پردیس

۱۷ شرکت خارجی برای تکمیل خدمات روبنایی شهر جدید پردیس و بیش از ۱۰۰ شرکت داخلی به دعوت شرکت عمران قرار است ۲۵ تا ۲۶ بهمن‌ماه پای میز مذاکره بنشینند. به گزارش ایسنا، در راستای برقراری بین سرمایه‌گذاری و مشارکت در شهر جدید پردیس قرار است طی روزهای ۲۵ تا ۲۶ بهمن‌ماه سال جاری حدود ۱۰۰شرکت داخلی و خارجی در پردیس حضور پیدا کنند. سعید غفوری مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: پروژه و فرصت‌های متعددی در شهر جدید پردیس وجود دارد که اجرایی شدن آنها نیازمند حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است. او همچنین خبر داد: پس از تشریح مشکلات متقاضیان مسکن مهر در جلسه با اداره امور مالیاتی شرق استان تهران به مدیریت این اداره دستور داده شد تا برداشت از تمام حساب‌های شرکت عمران پردیس را متوقف کند. غفوری تاکید کرد: در صورت انجام این اقدام شرکت عمران هم می‌تواند نسبت به ارائه دستور موقت توقف عملیات اجرایی از مراجع ذی‌صلاح اقدام کرده و مساله را رفع کند.

عمق برف تهران در بارش اخیر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش برف اخیر در تهران گفت: عمق این‌بارش برف ۲۳ سانت ثبت شده است. به گزارش ایسنا، ‌شنبه هفته گذشته فعالیت سامانه بارشی در کشور باعث بارش برف در بسیاری از استان‌ها از جمله تهران شد. در این باره، احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمارهای ایستگاه مهرآباد اظهار کرد: ایستگاه مهرآباد سابقه ثبت اطلاعات بارشی را طی ۶۰سال گذشته دارد. بر اساس آمارهای این ایستگاه، آخرین عددی که از بیشترین عمق برف در تهران ثبت شده ۴۰ سانتی‌متر و مربوط به سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۱) است. وی اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده در ایستگاه مهرآباد، طی بارش برف اخیر عمق برف تهران ۲۳ سانتی‌متر بود. در سال ۱۹۸۴ (۱۳۶۲) نیز بارش ۲۳ سانتی‌متری در تهران ثبت شد. مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه عمق برف در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز رصد شده است، گفت: عدد ثبت شده از عمق برف در ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) بالاتر از عدد ایستگاه مهرآباد است اما چون این ایستگاه خیلی قدیمی نیست، سابقه آماری زیادی نیز ندارد. شاهرخ فاتح رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی نیز در مورد تاثیر سامانه بارشی اخیر در شرایط بارشی تهران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی روزهای اخیر ۱۹ میلی‌متر به بارش تهران اضافه شد که این میزان افزایش بارش، ۱۹درصد نسبت به بلندمدت و ۱۳درصد هم نسبت به سال گذشته اوضاع را بهتر کرده است. وی تاکید کرد: از ابتدای مهر تا ۱۰ بهمن ماه (بعد از بارش برف)، استان تهران ۴۳میلی‌متر بارش دریافت کرد که نسبت به بلندمدت ۶۰درصد و نسبت به سال گذشته ۶۴درصد کاهش داشت.

 

 

ارسال نظر