واکنش 2 عضو سابق شورا به اظهارات معاون نجفی

۱۳۹۶/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۶۳۲۸
واکنش 2 عضو سابق شورا به اظهارات معاون نجفی

گروه راه و شهرسازی  

مهدی چمران و اقبال شاکری رییس و عضو شورای چهارم شهر تهران، تازه‌ترین اظهارات محسن پورسیدآقایی معاون شهرداری تهران، مبنی بر توزیع رایگان کارت‌های شناور 5 میلیون تومانی ورود به محدوده طرح ترافیک در دوران مدیریت قبلی شهرداری را تکذیب کردند.

رییس سابق شورای شهر تهران در این رابطه گفت: هیچ کارتی به‌صورت رایگان دراختیار کسی قرار داده نشده الا جانبازان. اقبال شاکری نیز اظهار کرد: اگر معاون حمل و نقل شهردار تهران ادعا کرده که در دوره ما چندین کارت شناور 5 میلیون تومانی به این و آن اهدا شده لطفا، این و آن را به مقام دادستانی اعلام کنید که احراز هویت شوند. پیش از این، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنش به اظهارات رییس شورای چهارم شهر تهران مبنی بر اینکه هدف شهرداری از طرح جدید ترافیکی کسب درآمد است، گفته بود: شما که با پول مردم سهمیه را ٤٢درصد افزایش دادید، دنبال کسب درآمد بودید یا ما که هزینه را برای عموم تا نصف کاهش دادیم؟!

پورسیدآقایی با اشاره به ادعای چمران مبنی بر اینکه شهروندان از طرح ترافیک قبلی راضی بوده‌‌اند، اظهار کرده بود: البته آنها که طرح ترافیک هدیه می‌گرفتند، باید هم راضی باشند اما مردمی که برای ورود به محدوده باید روزانه بالغ بر ۴۰ هزار تومان می‌دادند، چطور؟ آنها مردم نبودند؟ اگر ایشان واقعا معتقدند طرح ترافیک قبلی خوب بوده و طرح ترافیک جدید، خیانتی در حق شهروندان است، از ما بخواهند که اعلام کنیم در دوره پیشین چند کارت شناور با حدود قیمت ۵ میلیون تومانی را به‌صورت رایگان پخش کرده‌اند.

 موضوع عادی توزیع رایگان کارت‌های شناور

پس از اظهارات پورسیدآقایی معاون شهردار تهران، مهدی چمران دوباره در گفت‌وگویی با تسنیم، با اذعان به اینکه کارت‌های شناور به‌ قیمت‌های مختلف دراختیار ارگان‌ها و افراد مختلف قرار می‌گرفت، گفت: آقای پورسیدآقایی و معاونان ایشان از چندوچون صدور کارت‌های طرح ترافیک به‌خوبی خبردار هستند همان‌گونه که ما خبردار هستیم، بنابراین نیازی به اعلام مجدد آن به من نبود!

وی افزود: موضوع عادی که هر سال در شورا به تصویب نمایندگان می‌رسید، به ‌چه ‌صورتی از سوی معاون حمل‌ونقل شهردار تهران عنوان شده، جای تعجب دارد.

برای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم عرض می‌کنم، کارت‌های یادشده هر سال طبق روال معمول به برخی نمایندگان، مسوولان، وزرا، خبرنگاران، پزشکان و حتی فروشندگان ساکن در مناطق طرح ترافیک داده می‌شد و قیمت‌های هر کدام نیز با دیگری متفاوت بود، بنابراین هیچ کارتی به‌صورت رایگان دراختیار کسی قرار داده نشده الا جانبازان، شهدای زنده‌یی که بر گردن یکایک ما حق گرانی دارند و بیان این‌گونه حرف‌ها کذب است.

 به دادستان اعلام کنید

در رویدادی دیگر، اقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران، گفت: اگر معاون حمل و نقل شهردار تهران ادعا کرده که در دوره ما چندین کارت شناور 5 میلیون تومانی به این و آن اهدا شده لطفا، این و آن را به مقام دادستانی اعلام کنید که احراز هویت شوند. اقبال شاکری در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به اظهارات معاون حمل و نقل شهردار تهران درباره طرح ترافیک جدید شهرداری و شائبه درباره طرح ترافیک قدیمی و ارائه کارت‌های طرح ترافیک رایگان گفت: این موضوعات را به دادستانی معرفی کنید فرافکنی نکنید.

وی خطاب به مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر پنجم گفت: نکته دومی که بهتر است مدیران شهرداری و اعضای شورای پنجم بدان واقف باشند مرور کارنامه شهرداری و شورای پیشین است.

 

ارسال نظر