آغاز پرداخت تسهیلات ۱۲میلیونی و کمک بلاعوض به زلزله‌زدگان

۱۳۹۶/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۳۰۹

معاون بازسازی بنیاد مسکن از آغاز پرداخت تسهیلات بانکی و بلاعوض برای تعمیر واحدهای خسارت‌دیده در زلزله خبر داد و گفت: سقف تسهیلات برای تعمیر واحدهای مسکونی آسیب‌دیده 12میلیون تومان و 2میلیون تومان به صورت بلاعوض است.

عزیزالله مهدیان در گفت‌وگو با فارس افزود: پرداخت تسهیلات ساخت به واحدهایی که کاملا تخریب شده‌اند پس از دریافت پروانه و تهیه نقشه آغاز می‌شود.

مهدیان درباره زلزله اخیر در کرمان و میزان خسارات واردشده گفت: در زلزله‌یی که در سال 83 در کرمان به وقوع پیوست برخی واحدهای خشت و گلی سالم باقی مانده بود و مردم ساکن در منطقه اقدام به ساخت واحدهای نوساز در کنار این واحدهای خشتی کردند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن ادامه داد: در زلزله چند روز پیش کرمان همان واحدهایی که در زلزله 83 تخریب شده بود و ساکنان آن منطقه از آن واحدها به عنوان فضای دامی یا انباری استفاده می‌کردند، تخریب شد.

او ادامه داد: در کنار این واحدها که از آنها به عنوان فضای دامی یا انباری استفاده می‌شد در همان سال‌ها واحدهای مسکونی نوساز احداث و مردم در آن ساکن شده بودند، به همین دلیل در زلزله اخیر این واحدهای نوساز تخریب نشده و همان واحدهای خشت و گلی تخریب شده‌اند.

 

 

ارسال نظر