ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۴۵

 ساختار تشکیلاتی شهرداری تهران تغییر می‌کند

محمدعلی نجفی، شهردار تهران از احتمال ادغام برخی سازمان‌ها و معاونت‌ها در شهرداری تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، نجفی با اشاره به دستور اخیرش درباره اصلاح ساختار شهرداری تهران با بیان اینکه ساختار شهرداری از جهات مختلف دارای اشکالاتی است، گفت: یکی از اشکالات ساختار شهرداری گستردگی بیش از حد آن است؛ به گونه‌یی که با این شهر نباید این‌قدر از نظر تعداد مدیریت‌ها، ساختار گسترده‌یی طراحی می‌شد. وی افزود: تداخل و استهلاک بین بخش‌های مختلف شهرداری به وفور دیده می‌شود به گونه‌یی که موردی داریم که یک موضوع واحد در چند دفتر در شهرداری دنبال می‌شود که این قابل قبول نیست. شهردار تهران با بیان اینکه ساختار شهرداری باید با یک نگاه علمی و جامع‌اندیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: بر همین اساس از معاونت برنامه‌ریزی درخواست کردیم که شورای علمی‌ در این زمینه تشکیل دهد و استاد برجسته یکی از دانشگاه‌ها را نیز به عنوان رییس شورای علمی انتخاب کردیم تا در سه فاز تغییر ساختار شهرداری را بررسی کنند.

نجفی با بیان اینکه از این شورای علمی درخواست کردیم که در یک فاز 6ماهه کلیات ساختار جدید شهرداری را آماده کنند، تصریح کرد: همچنین در یک فرصت یک‌ساله باید ساختار نهایی شهرداری شکل بگیرد که در کنار آن یک کار ضربتی نیز در خصوص جایگاه زنان و ساختار مرتبط با آن در شهرداری و همچنین موضوع خزانه متمرکز نیز در دستور کار قرار گرفته است، چراکه باید این دو موضوع در شهرداری با فوریت بیشتری به نتیجه برسد و از این شورا خواسته‌ایم که درخصوص این دو موضوع راه‌حل‌هایی ارائه دهند. شهردار تهران در پاسخ به اینکه آیا ممکن است برخی از سازمان‌ها یا معاونت‌های شهرداری در ساختار جدید ادغام شود؟ گفت: در حال بررسی موضوع تغییر ساختار هستیم و اگر لازم باشد معاونت‌ها، ادارات کل سازمان‌ها و شرکت‌ها ادغام می‌شوند اما در حال حاضر این مساله در فاز بررسی و مطالعه قرار دارد.

 منع مهندسان از اظهار‌نظر درباره مقاومت ساختمان‌ها

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نامه‌یی به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور دستور ممنوعیت اظهارنظر همه اعضای استانی این سازمان درباره زلزله استان کرمانشاه را صادر کرد.

 به گزارش مهر در پی اظهارنظر تعدادی از اعضای نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و چند استان دیگر در خصوص سازه‌های مسکن مهر در پی زلزله سرپل ذهاب و چند شهر دیگر این استان، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی نامه‌یی به فرج‌الله رجبی، رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور(شورای مرکزی) اعلام کرد این سازمان باید همه اعضای نظام‌های مهندسی ساختمان کشور را از اظهارنظر غیرکارشناسی درباره مقاومت ساختمان‌ها در ایران منع کند. معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در این نامه خواستار تشکیل کارگروه ویژه‌یی از کارشناسان خبره دارای صلاحیت حرفه‌یی و پایه یک ارشد طراحی از میان اعضای نظام مهندسی ساختمان شده تا به ارزیابی خسارات وارده به ساختمان‌ها در پی زلزله اخیر بپردازند.

 هزینه خدمات فرودگاه نجف 2 برابر کشورهای اروپایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: خدمات هندلینگ فرودگاه نجف دو برابر کشورهای اروپایی است و این برای شرکت‌های هوایی مقرون به صرفه نیست.

علی عابدزاده‌ در گفت‌وگو با ایرنا درباره تصمیم شرکت‌های هوایی ایران در انتقال پروازهای خود از فرودگاه نجف به بغداد گفت: علت این کار مباحث اقتصادی است و هیچ مساله سیاسی در این زمینه وجود ندارد. رییس سازمان هواپیمایی اضافه کرد: علاوه بر خدمات هندلینگ، هزینه سوخت در نجف بالاست و تصمیم جابه‌جایی بیشتر از منظر اقتصادی مطرح است.

 

ارسال نظر