ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۹۰۱

ناوگان هوایی ایران 18 سال پیرتر از کشورهای منطقه

رییس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی گفت: درحالی که میانگین سن ناوگان هوایی در منطقه 5 سال برآورد می‌شود، میانگین سنی هواپیماها در ایران 23سال است. به گزارش ایرنا، مسعود قاسمی با تاکید بر ضرورت نوسازی ناوگان هوایی کشور اظهار کرد: طبق سند چشم‌انداز 20ساله کشور، ایران باید رتبه نخست جابه‌جایی بار و رتبه دوم حمل و نقل مسافر را در صنعت هوایی منطقه کسب کند اما با داشتن 150تا 160هواپیما این امکان وجود ندارد. او افزود: با توجه به علاقه مسافران به استفاده از پروازهای خارجی نمی‌توان به هدف تعیین شده در سند چشم‌انداز در زمینه توسعه صنعت هوایی ایران دست یافت. رییس اتحادیه صنایع هوایی همچنین در این آیین گفت: اکنون 240شرکت خصوصی در صنعت هوایی کشور فعالیت می‌کنند که نیمی از آنها دانش بنیان هستند و به بخش دولتی خدمات ارائه می‌کنند و با اعتماد به توانایی‌های این بخش می‌توانیم حرکت رو به جلویی داشته باشیم.

خیز نجفی برای راه‌اندازی «خزانه واحد» در شهرداری

شهردار تهران با تاکید بر ضرورت تغییر در ساختار اداری شهرداری گفت: دو بخش وجود دارد که باید به صورت فوری‌تر در موردش تصمیم بگیریم، یکی بخش امور بانوان و دیگری خزانه شهرداری است.  به گزارش ایلنا محمدعلی نجفی گفت: بخش امور بانوان از دو جهت فوریت و اهمیت دارد، از یک سو در مجموعه بزرگ شهرداری، تعداد زیادی از همکاران ما بانوان هستند از سوی دیگر در شهر تهران ۵۰ درصد شهروندان خانم هستند در نتیجه باید هر چه زودتر برای خارج کردن تهران از این وضعیت مردانگی صرف فکری بکنیم به همین دلیل خواسته‌ام که بررسی‌های لازم در این بخش صورت گرفته و ظرف یک ماه پیشنهادات ارائه شود.  شهردار تهران با اشاره به اینکه دومین بخش از شهرداری که نیاز به طرح فوری دارد، خزانه مرکزی است، افزود: با توجه به مشکلاتی که شهرداری از نظر درآمد و هزینه دارد، خزانه شهرداری باید از این حالت پراکندگی خارج شود. در همین رابطه من درخواست کردم که در این دو مورد در عرض یک ماه طرحی برای تغییر ساختار تهیه شود.  او ادامه داد: شهرداری در آینده خزانه واحد مرکزی خواهد داشت اما برای تهیه این خزانه واحد باید کار کارشناسی صورت بگیرد و برای اجرای تمام این موارد خواسته‌ام که شورای راهبردی با استفاده از نیروهای داخل و خارج از شهرداری تشکیل شود و این کار را دنبال کند. به نظر من این اقدام یکی از اساسی‌ترین کارهایی است که شهرداری تا 4سال آینده صورت خواهد داد.

۸ فرودگاه ایران در بین ۵۰ فرودگاه برتر دنیا

اصغر فخریه‌کاشان قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به اینکه هم‌اکنون، 8 فرودگاه کشور جزو ۵۰ فرودگاه برتر دنیاست، گفت: در حال حاضر ۵۶ فرودگاه فعال در کشور وجود دارد. علاوه‌بر فرودگاه‌های فعال در تمام شهرهای کشور، تعدادی فرودگاه غیرفعال نیز برای شرایط بحران در نظر گرفته شده است. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فخریه‌کاشان در گردهمایی فرودگاه‌ها و آمادگی در برابر بلایا گفت: مدیریت حمل و نقل فرودگاهی، تامین زیرساخت‌ها و تجهیز ناوگان از جمله اقدامات وزارت راه و شهرسازی بر حسب وظایف این وزارتخانه در شرایط بحران است. در همین رابطه، وزارت راه و شهرسازی وظیفه دارد، زیرساخت‌های لازم را برای مدیریت بحران فراهم کند که از جمله آنها تاسیس فرودگاه است.  وی افزود: به رغم تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته به صورت ظالمانه و برخلاف ادعاهای انسان دوستی غرب نسبت به ایران اعمال شده وزارت راه و شهرسازی بعد از توفیق ایران در برجام اقدامات موثری را در زمینه تجهیز ناوگان هوایی کشور انجام داد.

 

ارسال نظر