ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۵۸۶

تشویق بازگشت به روستا با وام ساخت مسکن

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: افراد ساکن در شهرها در صورت بازگشت به روستا از تسهیلاتی با سود کم برای ساخت مسکن در روستا بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش تسنیم، عزیز‌الله مهدیان افزود: اگر افرادی که قصد بازگشت به روستا را دارند، زمینی برای ساخت خانه نداشته باشند، زمین به قیمت تمام شده در اختیار آنها قرار می‌گیرد. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ادامه داد: به عنوان نمونه روستایی در اردبیل تخلیه شده بود اما با پرداخت تسهیلات هم‌اکنون 50 خانوار در آن ساکن هستند. او درباره ارائه تسهیلات به خانواده‌های محروم روستایی گفت: به این خانوارها تسهیلات پرداخت می‌شود و اگر روستاییان آورده‌یی نداشته باشند، بنیاد مسکن از حساب 100 به آنها کمک می‌کند و علاوه بر تسهیلات کمک بلاعوض هم پرداخت می‌کند. مهدیان بیان کرد: برای کسانی که نتوانستند واحدهای مسکونی خود را تکمیل کنند و خانواده‌هایی که دارای دو معلول هستند علاوه بر تسهیلات 18میلیون تومانی، کمک بلاعوض هم پرداخت می‌شود.

پایداری قراردادهای خرید هواپیما

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قراردادهای خرید هواپیما از شرکت‌های اروپایی و امریکایی همچنان به قوت خود باقی است.

علی عابدزاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شرکت‌های سازنده هواپیما که قراردادهای فروش با شرکت‌های ایرانی منعقد کرده‌اند هنوز هم اجرای این قراردادها را دنبال می‌کنند. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: محدودیت‌های جدید کنگره امریکا و دولتمردان این کشور، قراردادهای خرید هواپیماها را تحت تاثیر قرار نداده و هیچ مقام رسمی در دولت امریکا در این خصوص اعلام نظر نکرده است. عابدزاده با بیان اینکه آن چیزی که در خرید هواپیما برای ایران اهمیت زیادی دارد، تامین هزینه‌های آن از منابع مالی بین‌المللی است، گفت: باید تلاش کنیم منابع مالی آن را از طریق فاینانس خارجی تامین کنیم اما درحال حاضر شرایط سخت شده است.

تعیین تکلیف قطعه سوم آزاد راه شمال تا پایان سال

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان در تشریح آخرین وضعیت آزاد راه تهران- شمال گفت: وضعیت اجرایی قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال امسال مشخص می‌شود.

به گزارش ایرنا، منوچهر خواجه‌دلویی افزود: اکنون برای ساخت قطعه سوم آزاد راه تهران- شمال با فاینانس خارجی درحال مذاکره هستیم و تا پایان سال جاری پیگیری‌ها برای این پروژه به صورت ویژه ادامه دارد. به گفته او 4 قطعه در اجرای این پروژه پیش‌بینی شده که قطعه 4 از سال 94 از مرزن آباد تا کمربندی چالوس زیر بار ترافیک رفته است. خواجه‌دلویی ادامه داد: قطعه اول این پروژه به عنوان مهم‌ترین بخش آن، تهران را به شهرستانک در شمال استان البرز متصل می‌کند. ضمن آنکه مسیر تهران- چالوس تا حدود زیادی با گشایش این قطعه کوتاه می‌شود و هزینه ساخت این قطعه 2هزار و 400میلیارد تومان است.

او بیان کرد: قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال از شهرستانک تا پل زنگوله ترسیم شده که اکنون شرکت‌های پیمانکاری درحال انجام آن هستند. معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان یادآور شد: تونل البرز بزرگ‌ترین تونل کشور در قطعه دوم آزاد راه تهران- شمال احداث می‌شود، بخش شرقی این تونل درحال اجرا و بخش غربی آن به مناقصه گذاشته شده است.

کاهش نرخ بلیت پروازهای اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه سایت‌های اینترنتی مجاز به فروش بلیت پروازهای اربعین نیستند، افزود: درحال حاضر پرواز اربعین ایرلاین‌‌های داخلی به پایین‌تر از قیمت مصوب‌ رسیده است.

مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با تسنیم درباره پروازهای اربعین اظهار کرد: درحال حاضر برخی پروازهای ایرلاین‌های داخلی به نجف و بغداد خالی انجام می‌شود و حتی شرکت‌ها برای مسیر رفت بلیت با قیمت 580 هزار تومان عرضه می‌کنند اما پرواز خالی است. او بیان کرد: این‌گونه نیست که به‌ دلیل تقاضای زیاد برای سفر هوایی به عتبات عالیات قیمت‌ها افزایش یافته است. از مردم می‌خواهیم در صورت هر گونه گرانفروشی بلیت پروازهای اربعین، موضوع را اطلاع دهند. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: زائران بالاتر از نرخ‌های مصوب و اعلام ‌شده پروازهای اربعین، بلیت را خریداری نکنند. چنانچه بلیت شرکتی با قیمت‌های بالاتر فروخته می‌شود مردم با مراجعه به سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی (www.aira. ir) می‌توانند با فرد رسیدگی‌کننده شکایت تماس بگیرند.

 

ارسال نظر