ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۲۰

کاهش 5.8 کیلومتری سرعت غیرمجاز در جاده‌ها

 شهرام آدم‌نژاد، معاون برنامه‌ریزی راهداری و حمل و نقل جاده‌یی در جریان مراسم افتتاح ۳۵مرکز مانیتورینگ در سراسر کشور از امکان ثبت ۱۵هزار تخلف سیستمی خبر داد و گفت: متوسط سرعت غیرمجاز 5.8 کیلومتر کاهش داشته و برای نخستین بار سرعت غیرمجاز در کشور مهار شد.

به گزارش ایسنا، آدم‌نژاد اظهار کرد: حمل و نقل عمومی کشور با روش‌های سنتی قابل کنترل و نظارت نیست و از این رو باید از روش‌های دیگر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه ایران در عرصه کنترل و نظارت در زمینه حمل و نقل جزو کشورهای پیشرو دنیاست، گفت: با این حال مساله‌یی که در کشور ما وجود دارد این است که بسیاری از سفرها و حمل و نقل‌ها در مسیرهای جاده‌یی صورت می‌گیرد. در کمتر کشوری بیش از ۹۰درصد جابه‌جایی‌ها در جاده اتفاق می‌افتد. از این رو طبیعی است که باید مشکلاتی هم داشته باشیم. چه بسا اگر آی‌تی‌اس جاری نشده بود، اعداد و ارقام متوفیان چند برابر می‌شد.

آدم‌نژاد با اشاره به بررسی‌های انجام شده در ۷محور اصلی جاده‌های کشور نشان‌دهنده بهبود رفتار کاربران است، گفت: متوسط سرعت غیرمجاز 5.8 کیلومتر کاهش داشته و برای نخستین بار سرعت غیرمجاز در کشور مهار شد.

مذاکره با راه‌ آهن ایتالیا برای احداث خطوط پرسرعت

 نورالله بیرانوند، معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل شرکت راه‌آهن در نشست خبری معرفی دوره‌های تخصصی ۲۰گانه مدیران و کارکنان راه‌آهن اظهار کرد: براساس قوانین و سیاست‌های کلی کشور سهم ۳۰درصدی حمل بار و ۲۰درصدی جابه‌جایی مسافر در کشور بر عهده شرکت راه‌آهن گذاشته شده و برای رسیدن به این اهداف باید اقدامات بزرگی در کشور انجام شود.

بیرانوند تصریح کرد: تکمیل و توسعه شبکه راه‌آهن ایران با تمرکز بر کریدورهای بین‌المللی، راه‌اندازی قطار پرسرعت، برقی‌سازی خطوط، استفاده گسترده از ‌آی‌تی و ایجاد تحول ساختاری در صنعت ریلی کشور ازجمله اقداماتی است که برای تحقق این اهداف حتما باید در کشور انجام شود.

بیرانوند با بیان اینکه کشور ایتالیا تجربه خوبی در زمینه‌های ریلی دارد، اظهار کرد: درحال مذاکره با راه‌آهن ایتالیا برای احداث خطوط پرسرعت در کشور هستیم. وی با اشاره به انتقال دانش فنی افزود: بر این باوریم که این همکاری‌ها باید همزمان با انتقال دانش فنی به کشور صورت پذیرد و یکی از ارکان اصلی همکاری راه‌آهن ایران و ایتالیا همین خواهد بود و نباید فقط به برگزاری یک دوره آموزشی محدود شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ و نقل راه‌آهن ادامه داد: ما برای پروژه‌های داخلی مانند قطار پرسرعت، TOD، قطارهای حومه‌یی، توسعه منابع انسانی، تقویت منابع جدید و ایمنی نیاز به همکاری گسترده با مراکز علمی داخلی و خارجی داریم. وی ادامه داد: تحولاتی که در 3دهه اخیر در فضای اقتصاد جهانی و تکنولوژی به وجود آمده به نقش جابه‌جایی مسافر و تحول در نظام حمل‌ و نقل نگاه ویژه‌یی دارد که در عرصه اقتصادی مهم است. بیرانوند افزود: حجم تجارت کالا در سال ۱۹۹۰تا ۲۰۱۶ از ۶ تریلیون به ۱۹تریلیون دلار رسیده و از لحاظ موقعیتی ایران که در شاهراه بین‌المللی و پل اقتصادی دنیاست، سهم ناچیزی از این تجارت دارد. وی اضافه کرد: راه‌آهن برنامه‌ریزی کرده در این عرصه نقش مهمی در عرصه ترانزیت کالا از شمال به جنوب و از شرق به غرب برعهده بگیرد.

رقابت ۱۴۵ هزار متقاضی برای ورود به حوزه ساخت ‌و ساز

 مدیرکل دفتر مقررات ملی‌ و‌ کنترل ساختمان با اعلام جزئیات برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۲۰و ۲۱مهر ماه با حضور نزدیک به ۱۴۵هزار و ۳۲۸نفر در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این دوره از آزمون‌ها در ۶۵ حوزه اصلی آزمونی مشتمل بر ۸۷ مرکز برگزاری در سراسر کشور انجام می‌شود که استان تهران با ۶ حوزه اصلی در شهرهای تهران، دماوند، اسلامشهر، شهرری، ورامین و شهریار است. همچنین شهر تهران که با ۱۵مرکز آزمون مجری آزمون‌هاست بیشترین حوزه‌ها و مراکز آموزشی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

این مسوول وزارت راه‌ و ‌شهرسازی گفت: در این دوره از آزمون‌ها ۱۴۳هزار و ۴۴۰نفر از داوطلبان متقاضی اخذ صلاحیت در رشته مهندسی موضوع قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان شرکت می‌کنند که از این تعداد ۱۱۳هزار و ۹۱۷نفر مرد و ۲۹هزار و ۵۲۳ نفر زن هستند. بر همین اساس ۲۰درصد از کل شرکت‌کنندگان را بانوان و ۸۰ درصد را آقایان به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: در این دوره از نظر تعداد مهندسان شرکت‌کننده شاهد ۱۰درصد رشد نسبت به اسفند ماه سال گذشته که آزمون ورود به حرفه مهندسی برگزار شد، هستیم. به گفته مانی‌فر رشته عمران با ۳۳هزار و ۶۹۶ نفر بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را با 23.49درصد و رشته ترافیک با ۴۵۹ نفر معادل 0.31درصد کمترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده است. مانی‌فر افزود: بیشترین سهم بانوان از شرکت در این آزمون‌ها مربوط به آزمون نظارت رشته معماری با ۹هزار و ۳۰۲نفر و کمترین آن مربوط به آزمون طراحی رشته ترافیک با ۴۲ نفر بوده است. این درحالی است که آقایان در رشته عمران با ۳۱هزار و ۷۱۴نفر دارای بیشترین سهم از شرکت‌کنندگان و در آزمون طراحی تاسیسات مکانیکی با ۴۱۷نفر از کم‌ترین تعداد برخوردار هستند.

 

ارسال نظر