آلایندگی هر موتور برابر با 8 خودرو سواری

۱۳۹۶/۰۷/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۱۹

صدراعظم‌نوری، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: هر موتورسیکلت نزدیک به ۱۵گرم در هر کیلومتر آلودگی ایجاد می‌کند که این آلودگی با ۸ خودرو سمند برابری می‌کند.

به گزارش ایلنا، با آغاز فصل سرما به زودی روزهای آلوده تهران فرا می‌رسد و پدیده‌ وارونگی هوا نفس مردم پایتخت را خواهد گرفت.

در همین رابطه زهرا صدراعظم‌نوری، رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران از تشکیل جلسه‌یی توسط کمیته محیط زیست این شورا با محوریت کاهش آلودگی هوا خبر داد و گفت: این کمیسیون به جد مساله آلودگی هوا را به عنوان یکی از اولویت‌های شورای پنجم دنبال خواهد کرد. بنا داریم با تعامل میان شهرداری و دستگاه‌های دولتی با هدف کاهش منابع آلاینده برنامه‌ریزی کافی صورت گیرد تا با سازوکار مناسب شرایط به سمتی رود که آ‌لودگی هوا کاهش یافته و شهروندان کمترین آزار و اذیت را ببینند.

او ادامه داد: در همین رابطه گزارشی در کمیته از میزان آلاینده‌های موجود در هوا و وضعیت آن در چند سال اخیر مورد بررسی قرار گرفت.

صدراعظم‌نوری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسات افزود: همچنین سهم منابع آلاینده متحرک در آلودگی هوا مورد بررسی قرار گرفت به خصوص موتورسیکلت‌ها که یکی از منابع اصلی آلاینده هوا هستند. در حقیقت هر موتورسیکلت نزدیک به 15گرم در هر کیلومتر آلودگی ایجاد می‌کند. این آلودگی با 8 خودرو سمند برابری می‌کند و این عدد قابل توجه است به خصوص موتورسیکلت‌های کاربراتوری آلودگی فراوانی تولید می‌کنند.

 

ارسال نظر