در شهر

۱۳۹۶/۰۶/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۶۲۱۴

جلسه نمایندگان مجلس و شورای تهران برگزار می‌شود

علیرضا رحیمی، عضو مجمع نمایندگان تهران از برگزاری جلسات مشترک جداگانه نمایندگان تهران با اعضای شورای شهر و شهردار تهران قبل از آغاز فصل مدارس خبر داد.

رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از تعیین اعضای شورای تهران جلسه مشترکی با نمایندگان تهران برگزار شد که این جلسه بیشتر حول محور معارفه و آشنایی بود. وی افزود: بعد از تشکیل رسمی شورای شهر جدید تهران و به دنبال آن انتخاب آقای نجفی به عنوان شهردار هنوز جلسه مشترکی با نمایندگان تهران برگزار نشده که امیدواریم این جلسه قبل از آغاز مهر ماه برگزار شود.

نماینده تهران تاکید کرد که این جلسات برای تحول در تهران و پاسخگویی به مطالبات مردم مفید خواهد بود.

اظهارات کرباسچی درباره ساختمان کنار «تئاتر شهر»

غلامحسین کرباسچی با اشاره به اینکه هیچ سندی دال بر وقفی بودن زمین پشت تئاتر شهر وجود نداشته است، تاکید کرد: ساختمانی که الان به عنوان مجتمع فرهنگی مذهبی ساخته شده است، قرار بود پارکینگ طبقاتی شود.

به گزارش ایسنا در ادامه پیگیری‌ها برای وضعیت ساختمانی که در مجاورت تئاتر شهر با نام مجتمع فرهنگی مذهبی حضرت ولیعصر(عج) برای بهره‌برداری آماده شده است، یکی از شهرداران پیشین تهران که در دوران مدیریت او هم پیگیری‌های برای ساخت این زمین انجام شد، گفت، این زمین با توجه به رفت‌وآمدهایی که تئاتر شهر داشت از ابتدا پارکینگ این مجموعه بود و باید همین ‌طور هم ادامه پیدا می‌کرد.

کرباسچی بیان کرد: آنچه مسلم است، این است که کاربری اصلی این زمین(در مجاورت تئاتر شهر) برای پارکینگ تئاتر شهر بوده و آقایان خیلی اصرار داشتند آنجا را با وجود اینکه هیچ سابقه‌یی از وقف نداشت به مسجد، حسینیه یا هر کاربری دیگر تبدیل کنند آن هم در شرایطی که در همین خیابان ولیعصر(عج) و در نزدیکی این منطقه هم حسینیه بود و هم مسجد.

او با اشاره به اینکه مشکل اصلی در آن محل پارکینگ بود، افزود: این زمین سند وقفی نداشت همچنین مربوط به این آقایان هم نبود. یعنی اصلا مالکیت آن را اداره ثبت باید اعلام کند ولی زمین هر چه بود، پارکینگ تئاتر شهر بود و قرار هم بود به پارکینگ طبقاتی تبدیل شود.

وی گفت: آقایان کانتینری هم آوردند تا به اسم وقف، ساخت‌وساز کنند درحالی که سند و مدرکی قانونی دال بر وقفی بودن آن دیده نشد. چون اگر زمین مربوط به شهرداری بود کسی نمی‌توانست آن را وقف کند و حداقل این است که اگر هم قرار باشد چنین کاری انجام شود، مراحل قانونی دارد و باید شورای شهر و شهرداری آن را تصویب کنند اما چنین سوابقی در شهرداری برای این زمین وجود ندارد به همین دلیل آنچه در این باره گفته شده، معتبر نیست.

کرباسچی اظهار کرد: الان هم اطلاع ندارم سند این زمین به طور رسمی در اداره ثبت به نام چه کسی یا کجاست ولی به لحاظ شهرسازی اگر بخواهیم موضوع را بررسی کنیم باید توجه داشته باشیم که سر چهارراه ولیعصر(عج) نیاز مردمی به پارکینگ از همه ‌چیز بیشتر است.

تشکیل کمیته ایمنی در شورای شهر تهران

افشین حبیب‌زاده، نایب‌رییس کمیسیون حمل‌ونقل، ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش از ارائه پیشنهاد تشکیل کمیته ایمنی در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر خبر داد.

به گزارش ایسنا، حبیب‌زاده با اشاره به گزارش اخیر کمیسیون عمران مجلس درخصوص حادثه پلاسکو با بیان اینکه این گزارش اگرچه روز گذشته در صحن علنی مجلس قرائت شد اما گزارش‌هایی که در ماه‌های گذشته همچنین گزارش اولیه‌یی که در فروردین‌ ماه امسال ارائه شد و با توجه به اظهارنظرهای کارشناسان قابل پیش‌بینی بود، گفت: براساس گزارش کمیسیون عمران مجلس، شهرداری در حوزه تکالیف کوتاهی کرده است.

وی با بیان اینکه براساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، شهرداری مکلف است پس از احصای ناایمنی در ساختمان‌ها ابتدا اخطار سپس در صورت بی‌توجهی مالک راسا اقدام کند، گفت: متاسفانه شهرداری تهران در این خصوص کوتاهی کرده و بر همین اساس مقصر شناخته شده است.

نایب‌رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه شورای شهر در این گزارش قصوراتی در باب نظارت داشته است، گفت: البته در سال 1389، شورای شهر اساسنامه سازمان آتش‌نشانی را مصوب و در این اساسنامه به‌طور مشخص قید کرده که سازمان آتش‌ نشانی در تمدید پروانه و صدور مجوز ایمنی وظیفه کنترل و نظارت دارد. پس شورای شهر براساس بند 19 ماده 71 قانون شوراها کار خود را انجام داده اما شورا براساس بند 3 ماده 71 قانون شوراها، وظیفه نظارت بر حسن انجام مصوبات را دارد و شورا وظیفه دارد بر حسن اجرای مصوبه خود نظارت کند و شورا باید با نظارت خود متوجه شود که آیا سازمان آتش‌نشانی در حوزه صدور مجوز ایمنی عملکرد مناسبی داشته یا خیر.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های پرخطری در تهران وجود دارد و باید برای آنها چاره‌یی اندیشید، گفت: بحث ایمنی ساختمان‌ها در دستور کار کمیسیون عمران قرار دارد و پیشنهاد ایجاد یک کمیته ایمنی را در دستور کار قرار خواهیم داد تا به صورت تخصصی مسائل مربوط به ایمنی شهر در دستور کار قرار گیرد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه باید برای ایمن‌سازی شهر در 3 بازه زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت چاره‌یی بیندیشیم، ادامه داد: برای ساختمان‌های پرخطر باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن یعنی حداقل یک تا دو ماه چاره‌ اندیشید، چراکه این ساختمان‌ها در معرض خطر هستند و باید سریعا موضوعات کنترلی آنها انجام شود و از شهرداری می‌خواهیم اقدامات سریع در همه مناطق طبق قانون انجام شود و سایر سازمان‌ها نیز پای کار آورده شوند.

نایب‌رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در گزارش کمیسیون عمران مجلس به وظایف سایر دستگاه‌ها نیز اشاره شده و این نشان می‌دهد که باید برای ایمن‌‌سازی ساختمان‌های درمعرض خطر سایر دستگاه‌ها نیز پای کار بیایند، افزود: در بازه زمانی میان‌مدت نیز باید اجرای مبحث 22 مقررات ملی ساختمان که عمدتا به بازرسی ادواری و تعمیر و نگهداری اشاره شده توجه ویژه‌یی شود و پیشنهاد می‌شود وزارت کشور، شهرداری، سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی با تفاهمنامه چهارجانبه اجرای مقررات ملی را الزامی کنند چراکه تاکنون این مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

 

ارسال نظر