ایرانشهر

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۱۷۵

معرفی۷ کاندیدای نهایی شهرداری در چهارشنبه

مرتضی الویری رییس سنی شورای پنجم اعلام کرد: در جلسه روز چهارشنبه ۷ نفر به‌عنوان کاندیدای نهایی شهردار تهران معرفی خواهند شد.

به گزارش ایلنا، الویری با اشاره به اینکه روز چهارشنبه سرانجام نخستین گام در فرآیند انتخاب شهردار برداشته خواهد شد، گفت: در جلسه روز چهارشنبه 7 نفر از کاندیداهای شهرداری که بالاترین رای را در میان اعضای شورای شهر کسب کرده‌اند به‌عنوان کاندیداهای نهایی شهردار معرفی خواهند شد. منتخب مردم در شورای پنجم، در پاسخ به اینکه تاکنون چند گزینه برای شهرداری تهران معرفی شده‌اند، تصریح کرد: تعداد کاندیداها قطعی نیست. هر آن ممکن است کم و زیاد شود. با این حال، به هر تعداد هم که باشند 7 نفر از آنها به‌عنوان کاندیدای نهایی همین هفته انتخاب خواهند شد. رییس سنی شورای پنجم در مورد تشکیل فراکسیون‌ در شورای شهر اظهار کرد: فراکسیون‌های شورای شهر هنوز شکل نگرفته است، اما از آنجا که تعداد زنان در این دوره نسبت به دوره‌های گذشته بیشتر است، طبیعتا آنها فراکسیون زنان را تشکیل خواهند داد، اما از بقیه فراکسیون‌ها اطلاع دقیقی ندارم. الویری در انتهای سخنانش با اشاره به نشست هفته گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با منتخبان شورای شهر افزود: از آنجا که به شروع کار شورای پنجم نزدیک می‌شویم، لازم است افرادی که با رویکرد اصلاح‌طلبی در میدان حاضر شده‌اند به‌خصوص در اموری نظیر اصلاح قوانین بالادستی و ایجاد یک فضای مناسب برای همکاری میان شهردار و شورای شهر به تجمیع برسند.

پیشنهاد نامگذاری خیابانی به‌نام مریم میرزاخانی

بابک نگاهداری رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از ارائه پیشنهادات اجرایی درخصوص نامگذاری یکی از اماکن یا خیابان‌های شهر تهران به‌نام دانشمند ایرانی دکتر مریم میرزاخانی، به شورای شهر تهران خبر داد. به گزارش ایسنا، نگاهداری گفت: افتخار کسب مدال فیلدز (برترین جایزه جهانی تخصصی در حوزه علوم ریاضی) به‌عنوان تنها ایرانی کسب‌کننده این مقام، زمینه این مهم را فراهم می‌کند که با حفظ یاد و خاطره ایشان، پیشرفت‌های اخیر کشور در حوزه علوم و فناوری که حاصل تلاش‌های دلسوزانه جامعه علمی و پژوهشی کشور بوده و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، در حافظه شهروندان ثبت و ماندگار شود. وی ادامه داد: در همین رابطه و در جهت ماندگاری نام و یاد پرچمداران ایرانی علم و دانش، پیشنهادهای مشخصی را برای بررسی شورای محترم شهر تهران ارائه کرده‌ایم.

آب شرب تهران آلوده نیست

ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران تاکید کرد: مردم نگران آلوده بودن آب شرب تهران نباشند. به گزارش ایلنا، مهردادی با اشاره به بیان برخی موضوعات در برخی رسانه‌ها درخصوص نگرانی وضعیت آب تهران گفت: سازمان حفاظت محیط‌زیست براساس وظایف ذاتی خود مسوولیت پیشگیری و جلوگیری از بروز آلودگی‌ها و برخورد با منابع آلاینده را برعهده دارد و بر این اساس موظف به پایش واحدهای آلاینده و بررسی منابع اثرگذار بر کیفیت منابع پذیرنده آب‌های سطحی و زیرزمینی است. وی با اشاره به اینکه بر این اساس وجود هرگونه پتانسیل بالقوه و احتمالی آلودگی به‌خصوص در منابع تامین‌کننده آب شرب و دیگر موضوعات محیط‌زیست نگران‌کننده بوده، هست و خواهد بود، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر پایش‌های صورت گرفته حاکی از عدم آلودگی جدی در منابع تامین‌کننده آب شرب بوده ولی این امر نیازمند برنامه‌‌ریزی مستمر برای بهبود و حفظ شرایط کنونی است. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با تاکید بر اینکه وضعیت حوضه‌های آبریز آب شرب تهران از طریق ایستگاه‌های سنجش و همچنین نمونه‌برداری مداوم در حال رصد، آزمایش و پایش است، افزود: در کنار این طرح پایش ویژه صنایع استان با پایش حدود ۴هزار واحد صنعتی تاکنون، در سه بخش خروجی هوا، پساب و فاضلاب و پسماند در حال اجرا بوده و طرح پایش ادواری رودخانه‌های استان با همکاری سایر دستگاه‌های متولی از جمله شرکت آب منطقه‌یی و آب و فاضلاب استان در دستورکار قرار دارد. وی تصریح کرد: حرکت برای حفاظت از منابع آبی و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا و نیز فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست یک مطالبه مردمی و یک حرکت جمعی است.

 

ارسال نظر