حمل و نقل

۱۳۹۶/۰۴/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۰۷۹

 شرط هواپیماساز کانادایی برای ورود به جزیره قشم

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره وضعیت کنونی قرارداد منطقه آزاد قشم با شرکت بمباردیه گفت: شرکت کانادایی از نهایی شدن قرارداد استقبال می‌کند اما شرط اصلی آن را فعال شدن ایرلاینی در منطقه آزاد قشم می‌داند و از این رو اعلام کرده، حمایت‌های لازم را هم از اجرای این طرح در دستور کار قرار خواهد داد.

مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: از ماه‌ها قبل مذاکراتی با شرکت هواپیماساز بمباردیه کانادا صورت گرفته تا این شرکت تعدادی هواپیمای جدید به سفارش ایران بسازد و در این بین منطقه آزاد قشم نیز پیش‌قدم شده تا مقدمات ابتدایی کار را فراهم کند. به گفته وی، اقدامات قابل توجهی برای نهایی شدن خرید هواپیماهای کانادایی از سوی مناطق آزاد قشم انجام شده و با اجرایی شدن شرط اصلی آنها می‌توان به اجرایی شدن این توافق امیدوار بود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: به دنبال این صحبت‌ها، خوشبختانه اقدامات مثبتی برای تاسیس ایرلاینی جدید در جزیره قشم آغاز شده و گام‌های ابتدایی مورد نیاز برداشته شده تا در آینده تاسیس این ایرلاین با احتمال بیشتری دنبال شود. سامانی معتقد است در صورت نهایی شدن صدور مجوزهای لازم برای فعال شدن این شرکت هواپیمایی، کانادایی‌ها چه در فرآیند آغاز به کار ایرلاین و چه در تامین ناوگان مدنظر فعال خواهند بود و فروش تعدادی هواپیمای جدید بمباردیه به این ایرلاین در دستور کار قرار خواهد گرفت. چندی پیش مدیرعامل منطقه آزاد قشم اعلام کرده بود، کشور کانادا با پرداخت مبلغ ۱۰۰میلیون دلار وام به شرکت بمباردیه که شرکت تولید هواپیماست، موافقت کرده و ۸۰درصد این مبلغ به منطقه آزاد قشم تخصیص داده شده است.

 جاده هراز بسته شد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌یی استان مازندران گفت: جاده هراز از ساعت 12ظهر شنبه(دیروز) به مدت 3روز به دلیل اجرای عملیات ایمن‌سازی به روی خودروهای عمومی بسته شده است. احمدآفرین محمدزاده در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برای ایمن‌سازی و اصلاح شیب شیروانی راه در جاده هراز(منطقه پیچ ابتهاج) این محور از ساعت 12تا ساعت 18 شنبه و روزهای یک‌شنبه و دوشنبه نیز از ساعت 6 صبح تا ساعت 18 بسته خواهد بود. وی با اشاره به سامانه پیام کوتاه 10000141 و تلفن گویای 141 برای اطلاع‌رسانی به مسافران از وضعیت راه‌های استان مازندران از رانندگان وسایل نقلیه خواست در ایام انسداد این محور ضمن رعایت کلیه نکات ایمنی و با احتیاط از طریق دیگر راه‌های ارتباطی استان تردد کنند.

 

 ممنوعیت تردد خودروهای شخصی مقابل ‌ترمینال‌ فرودگاه امام

مسوول برنامه‌ریزی و ساماندهی امور شهری شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره تغییر مسیر دسترسی به ترمینال فعلی فرودگاه امام گفت: تغییراتی در مسیر دسترسی به ترمینال شماره یک ایجاد شده و در شرایط کنونی امکان تردد خودروهای شخصی در محدوده جلو ترمینال(پروازهای ورودی و خروجی) وجود ندارد و پارکینگ طبقاتی(پارکینگ شماره یک) هم تا اطلاع ثانوی پذیرش خودرو ندارد. به گزارش روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره)، حسین سلیمان‌بیگی مهم‌ترین دلیل این اقدامات را افزایش سطح امنیت و رفاه مسافران اعلام کرد و گفت: با توجه به اتفاقات پیرامونی کشور و منطقه، به وجود آوردن شرایط مطمئن‌تر، بهسازی شرایط فرودگاه و برنامه‌های توسعه‌یی اعمال این تغییرات ضروری است. سلیمان‌بیگی درباره نحوه دسترسی به ترمینال ادامه داد: مسافران و مراجعان‌ به فرودگاه باید برای توقف خودروهای خود و سوار و پیاده کردن مسافران از پارکینگ شماره 3 شهر فرودگاهی استفاده کنند. وی بیان کرد: پارکینگ شماره 3 با ظرفیت پذیرش 9000خودرو در ضلع جنوبی«اسپاین» و در مجاورت هتل«ایبیس و نووتل»(مقابل ترمینال) قرار گرفته که تابلوهای راهنما در طول مسیر جهت راهنمایی بیشتر مسافران نصب شده است.

این مقام مسوول در پاسخ به اینکه این شرایط تا چه زمانی ادامه دارد؟ گفت: این شرایط وابسته به پارامترهای مختلفی است که برخی از آنها خارج از محیط فرودگاه است و بدون در نظر گرفتن آنها نمی‌توانیم زمان مشخصی را اعلام کنیم ولی آنچه مسلم است، فرودگاه امام خمینی به دنبال ایجاد شرایطی است که این محدودیت‌ها را به کمترین میزان ممکن برساند.

 

ارسال نظر