اخبار

۱۳۹۶/۰۴/۱۵ - ۰۰:۳۸:۲۹
کد خبر: ۱۰۲۵۱۸

خرید بلیت قطار با تماس تلفنی

امکان خرید و رزرو بلیت قطار با استفاده از سامانه 1539 فراهم شد.

به گزارش شرکت رجا، طبق هماهنگی‌های انجام شده با شرکت مخابرات، این سامانه هم‌اکنون به صورت کشوری و فقط تماس با شماره تلفن 1539 (خطوط ثابت و تلفن همراه و امکان انتظار تا 30 تماس) امکان‌پذیر است.

هموطنان از طریق این سامانه می‌توانند علاوه بر رزرو و خرید تلفنی بلیت قطارهای رجا نسبت به کسب اطلاعات سفر با قطارهای این شرکت شامل تخفیفات و تسهیلات دوره‌یی، برنامه حرکت قطارها، بهای بلیت و... اقدام کرده یا پیشنهاد، انتقاد یا شکایات خود را مطرح و پیگیری کنند.

رفع تصرف ۸۳۰ هزار مترمربع از اراضی ملی

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن با اعلام رفع تصرف ۸۳۰هزار مترمربع از اراضی ملی در خردادماه ۹۶ گفت: استان تهران بالاترین آمار رفع تصرف را در ماه گذشته با ۴۲ مورد به خود اختصاص داده است.

علی عباس‌نژاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: در خردادماه سال جاری، ۶۹ مورد اجرای حکم داشتیم همچنین در سراسر کشور ۸۳۰ هزار مترمربع (معادل ۵۴میلیارد تومان) رفع تصرف انجام شد.

فرمانده کل یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، بیشترین رفع تصرفات را مربوط به استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، البرز، اصفهان و خراسان‌شمالی دانست و افزود: بیشترین رفع تصرف در استان فارس بود که بیش از ۱۹ فقره رفع تصرف در آن استان ثبت شد. در برخی استان‌ها هم همچون همدان، ایلام، بوشهر در ماه گذشته حکمی وجود نداشت تا به اجرا درآید. وی تعداد به کارگیری نیرو برای رفع تصرفات در خردادماه سال جاری را در سراسرکشور 1231 نفر عنوان کرد. به گفته این مسوول، اقدامات پیشگیرانه قبل از تصرف در برخی شهرها از سوی یگان حفاظت از جمله کارهایی بوده که انجام شده است.

عباس‌نژاد گفت: گشت‌زنی هدفمند از سوی یگان حفاظت از اراضی از دیگر اقدامات مهمی است که همواره انجام می‌شود. یگان حفاظت با گشت‌زنی هدفمند خود در ماه گذشته در سطح استان‌ها از ۲۳۷ مورد شروع به تصرف جلوگیری کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن رفع تصرف آنی و لحظه‌یی یگان حفاظت را که ۲۳۷ مورد بود، معادل ۱۶۲هکتار از اراضی عنوان کرد و افزود: یگان حفاظت با رفع تصرف فوری، مانع از اقدامات خلاف در ۱۶۲ هکتار از اراضی شد.

بی‌اثری جداسازی وزارت راه و شهرسازی بر رکود مسکن

مدیرعامل سابق شرکت راه‌آهن با بیان اینکه زمان خوبی برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی نیست، افزود: مشکل رکود مسکن و حاشیه‌نشینی با جداسازی رفع نمی‌شود. به گزارش ایلنا، محسن پورسیدآقایی گفت: برخی کارشناسان معتقدند که حجم زیاد فعالیت‌ها در وزارت راه و شهرسازی، مانع از رسیدگی به حوزه شهرسازی شده و مشکل رکود در حوزه مسکن را ایجاد کرده اما مشکل رکود تنها با موضوع ادغام مرتبط نیست و این رکود بیشتر به دلیل مسائل بانکی، اعمال سیاست‌های اشتباه در سال‌های گذشته ارتباط دارد.

وی ادامه داد: ممکن است جداسازی وزارتخانه به تفکیک دو حیطه تخصصی منجر شود اما ارتباط بین راه و شهرسازی را قطع می‌کند. درحال حاضر ارتباطات خوبی بین حمل و نقل و شهرسازی و شهرنشینی برقرار شده است و مفاهیم یکپارچه بین حمل و نقل و شهرسازی به دلیل ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی شکل گرفته است.

پورسیدآقایی اظهارکرد: پیش از ادغام، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات در دو حوزه حمل و نقل و شهرسازی بدون اینکه هیچ ارتباطی با یکدیگر داشته باشند، انجام می‌شد و به همین دلیل امروز شاهد مشکل جدی در شهرهای حومه‌یی و مناطق حاشیه شهرها در حوزه حمل و نقل هستیم. وی با اشاره به اینکه در راستای رفع مشکل حمل و نقل شهرهای جدید و ارتباط آن با شهرهای مادر و مراکز شهرها نبوده‌ایم، گفت: درحال حاضر یک شهر حومه‌یی هم وجود ندارد که مشکل حمل و نقل نداشته باشد و سیستم حمل و نقل روان ریلی و جاده‌یی برای این شهرها طراحی نشده است.

 

ارسال نظر