ویژه

۱۴۰۱/۱۰/۱۱ - ۰۸:۵۰:۴۵
کد خبر: ۱۹۵۹۷۶

رییس و نایب‌رییس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ابقا شدند

نهمین اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به ریاست سیاوش سلیمانی دشتکی در محل دفتر شورای اسلامی استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، در این جلسه، انتخابات هیات رییسه دومین سال از شورای اسلامی استان در دوره ششم با حضور اعضا و ناظرین وزارت کشور (بهادر عبدالغنی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و معاون ایشان) برگزار شد.

در این دوره از انتخابات، در پایان رای‌گیری سیاوش سلیمانی دشتکی؛ نماینده مردم شهرستان اردل در شورای اسلامی استان با ده رای به عنوان رییس انتخاب شد؛ به این ترتیب وی در سمت رییس شورا ابقا شد.

در ادامه، رای‌گیری برای انتخابات نایب‌رییس و سخنگو انجام شد که بهمن میری نماینده شهرستان کیار در شورای اسلامی استان با کسب ۱۰ رای به عنوان نایب رییس شورا و عطاالله حسین پور نماینده شهرستان لردگان در شورای اسلامی استان با کسب ۱۰ رای به عنوان سخنگوی شورا انتخاب شدند.

گفتنی است در سال گذشته نیز بهمن میری نایب‌رییس شورا و عطاءالله حسین پور منشی شورا بودند.در ادامه انتخابات هیات رییسه، محمود بهارلویی نماینده شهرستان بن در شورای اسلامی استان با کسب ۱۰ رای به عنوان منشی شورا انتخاب شد.

خدمت‌رسانی به ۶۳۰ هزار مشترک گاز استان مرکزی به صورت شبانه‌روزی

همزمان با روزهای فصل سرد سال جاری مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی در نشست خبری با نمایندگان خبرگزاری‌های استان اظهار کرد: در استان مرکزی تاکنون بواسطه تلاش مجموعه شرکت گاز، با اجرای حدود ۱۱ هزار کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع در شهرها و روستاهای استان و نصب بیش از ۳۱۰ هزار انشعاب، خدمت رسانی به ۶۳۰ هزار مشترک به‌صورت شبانه روزی ارایه می‌شود. 

محمدرضاسمیعی گفت: ۳۵ شهر استان با ۱۰۰ درصد پوشش و یکهزار و۱۷ روستا با ۹۹.۵ درصد پوشش ارایه خدمت می‌شود و ۹۹.۹ درصد کل استان تحت پوشش قرار دارد و ۱۰۰ درصد شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز از نعمت گاز برخوردار هستند.

سمیعی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از انرژی مصرفی در استان مرکزی منشأ گاز طبیعی دارد، گفت: در استان زیرساخت‌های حوزه توسعه شبکه و گازرسانی به محورها، شهرک‌ها و نواحی صنعتی، اجرایی شده و در سال گذشته ۵۵ هزار مترمکعب در ساعت، گازرسانی به صنایع انجام شد و ۲۰۰ صنعت نیز گازرسانی شدند که باعث شد معادل ۵۰ هزار مترمکعب در ساعت گاز طبیعی با سوخت مایع جایگزین و ۵۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی صرفه جویی شود.

وی در ادامه گفت: جهت پایش دمای ادارات در ساعات اداری و غیراداری و روزهای تعطیل تیم‌هایی فعال شده‌اند و تاکنون سه هزار و۱۴ مورد پایش انجام شده است، که ۲۰۰ مورد منتج به صدور اخطار شده و ۵۴ مورد نیز قطع گاز ادارات انجام گرفته است. در کنار ادارات اماکن تجاری، پاساژها و مجتمع‌ها نیز مورد پایش قرار می‌گیرد و این اماکن از ساعت ۱۸ نباید مصرف گاز داشته باشند ولازم است که در شرایط کنونی با تامین دمای رفاه ۱۸ درجه سانتیگراد مصرف را کنترل کرد، همچنین باید فرهنگ مصرف بهینه را ترویج داد، در این صورت گاز صرفه جویی شده را می‌توان به بخش تولید اختصاص داد. 

 

ارسال نظر