اخبار

۱۴۰۱/۰۹/۰۱ - ۰۳:۵۳:۰۴
کد خبر: ۱۹۴۶۱۴

اصناف علاقه‌ای به ورود به بازی‌های سیاسی ندارند

عضو هیات رییس اتاق اصناف تهران خاطرنشان کرد: اصناف علاقه‌ای به ورود به بازی‌های سیاسی ندارند و سمت هیچ گروهی قرار نمی‌گیرند. محمدرضا فرجی در گفت‌وگو با ایلنا، در واکنش به انتشار عکس‌هایی در فضای مجازی مبنی بر پلمب تعدادی از واحدهای صنفی به دلیل پایین کشیدن کرکره‌ مغازه‌هایشان در زمان اغتشاشات گفت: این روزها در فضای مجازی اخبار دروغ زیاد منتشر می‌شود به عنوان مثال نامه‌ای جعلی از سوی رییس اماکن عمومی استان تهران منتشر شد که در واقعیت چنین سمتی وجود خارجی ندارد و ما رییس اماکن عمومی تهران بزرگ داریم و این احتمال وجود دارد که این عکس‌ها فیک باشد. وی ادامه داد: ممکن است که چنین نامه‌ای آمده باشد اما هنوز به اتاق اصناف چیزی ابلاغ نشده است. عضو هیات رییس اتاق اصناف تهران گفت: اماکن تهران با اتاق اصناف تعامل نزدیکی دارد و واحدهایی که ممکن است به هر دلیلی اخطار دریافت کرده باشند می‌توانند از طریق اتحادیه دلایل تعطیلی خود را مطرح کنند و اتحادیه دلایل را به اماکن منتقل می‌کند. تردید نداشته باشید که اتاق و اتحادیه با واحدهای صنفی همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد. فرجی گفت: اصناف علاقه‌ای به ورود به بازی‌های سیاسی ندارند و سمت هیچ گروهی قرار نمی‌گیرند. اصناف موضوع اعتراض را از اغتشاشات جدا می‌داند به عنوان مثال واحدهای صنفی فناوران رایانه که بیشتر در چهارراه ولیعصر متمرکز هستند چگونه می‌توانند در فضای ملتهب فعالیت کنند؟ برخی از پاساژها درب جلوی پاساژ را بسته‌اند اما درب پشتی را باز گذاشتند و کسبه فعالیت خود را متوقف نکردند. رییس اتحادیه فناوران رایانه گفت: بازار در شرایط رکود است و امروز حساب 2 واحد صنفی بسته شده و اتاق پیگیر این موضوع بوده و قرار است که مشکلات آنها را حل کنیم.

تجارت ۱۱۴ میلیون دلاری ایران و قطر از ابتدای امسال

سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱، ایران و قطر حدود ۱۱۴ میلیون دلار تجارت داشته‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید مرتضی عمادی، سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای سال 1401، تجارت ایران با قطر به میزان 113.7 میلیون دلار رسید که از این میزان تجارت، 79.8 میلیون دلار به صادرات و 33.9 میلیون دلار هم به واردات اختصاص داشت. میزان وزنی تجارت ایران با قطر از ابتدای امسال 611.6 هزار تن بوده است که 603.2 هزار تن به صادرات و 8.4 هزار تن به واردات اختصاص داشت. عمادی افزود: در سه ماهه اخیر هم میزان تجارت ایران با قطر از نظر ارزشی 59.7 میلیون دلار و به وزن 323.6 هزار تن بوده است. سیمان، سبزیجات و صیفی جات، هندوانه، پسته و زعفران پنج قلم کالای صادر شده به قطر و مواد شیمایی، اجزا و قطعات خودرو و قطعات الکتریکی، از جمله اقلام وارد شده از قطر از ابتدای سال 1401 بوده‌اند.

سازمان حمایت:

شوینده‌ها گران نخواهد شد

سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت محصولات شوینده در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وجود ندارد. به گزارش تسنیم، اخیراً علم‌بیگی رییس هیات‌مدیره انجمن صنایع شوینده اعلام کرده است: «با توجه به افزایش هزینه‌های تولید در سال جاری، تولیدکنندگان درخواست افزایش 45درصدی قیمت شوینده‌ها را داشته‌اند اما در سال جاری یک بار با 25 درصد افزایش قیمت موافقت شده است». وی گفته است: اردیبهشت امسال هنوز مجوز افزایش باقیمانده درخواست تولیدکنندگان صادر نشده است و فعلاً از شرکت‌ها خواهش کرده‌ایم با همین شرایط به تولید ادامه دهند تا همزمان رایزنی‌ها برای تغییر قیمت‌ها انجام شود.حسین فرهیدزاده سرپرست سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه با اظهارات این مقام مسوول در انجمن صنایع شوینده، با اعلام اینکه هنوز هیچ درخواستی برای افزایش قیمت به سازمان حمایت ارسال نشده است به تسنیم می‌گوید: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار ما برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های تولید برای شوینده‌ها مصوب کرده‌ایم که مواد اولیه پودر شوینده 10 درصد کاهش قیمت پیدا کند.وی افزود: با این مصوبه بعید است که شاهد افزایش قیمت شوینده‌ها باشیم. فرهیدزاده تصریح کرد: هیچ تصمیمی مبنی بر افزایش قیمت محصولات شوینده در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وجود ندارد.

رشد میانگین ۱۵ درصدی تولید در صنعت فولاد

طبق آمار، در هفت ماهه امسال، روند افزایش تولید فولادی‌ها طی ماه‌های اخیر تا مهر ماه هم ادامه پیدا کرد و در نهایت تولید صعودی ۱۲ تا ۱۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده و بدین‌ترتیب میانگین ۱۵ درصد افزایش تولید را ثبت کرده است. طبق آمار ارایه شده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به ایسنا، از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، تولید آهن اسفنجی بیشترین افزایش تولید را معادل ۱۹ درصد داشته‌ و در مقابل کمترین میزان افزایش را مجموع مقاطع تخت فولادی آن‌هم به میزان ۱۲ درصد به خود اختصاص داده‌ است. در مجموع طی این مدت مقاطع تخت فولادی تولید شده معادل پنج میلیون و ۳۱۴ هزار تن ثبت شده که نسبت به چهار میلیون و ۷۷۴ هزار تن تولیدی طی نیمه نخست ۱۴۰۰، رشد ۱۲ درصدی داشته است. پس از آن ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تن محصولات فولادی و ۱۸ میلیون و ۲۶۸ هزار تن شمش فولاد تولید شده که به‌ ترتیب تولید محصولات فولادی ۱۵ درصد و تولید شمش فولاد، ۱۶ درصد بیشتر از میزان تولید آنها در هفت ماهه ابتدایی ۱۴۰۰ است.

 

ارسال نظر