رویداد

۱۴۰۱/۰۸/۱۹ - ۰۲:۰۲:۳۵
کد خبر: ۱۹۴۲۴۷

کاهش ۵۰  درصدی مصرف گوشت

دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گوشت ۵۰ درصد و مصرف مرغ ۳۰ درصد کاهش یافته است. مسعود رسولی در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت گوشت در تقاضا برای خرید تغییری ایجاد کرده است یا خیر؟ گفت: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مصرف گوشت ۵۰ درصد و مصرف مرغ ۳۰ درصد کاهش یافته است. وی ادامه داد: این کاهش تقاضا باعث شده که شرکت‌های بسته‌بندی با مشکلاتی روبرو شوند. زیرا شرکت‌های بسته‌بندی برای تولید «مشخصی» هزینه‌کرده‌اند، اما به دلیل کاهش تقاضا تولیدات آنها نیز کم شده‌ است. این شرکت‌ها اگر تعدیل نیرو کنند به راحتی نمی‌توانند نیرو جذب کنند و اگر نیروهای خود را نگه دارند دخل و خرجشان به هم نمی‌رسد. دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور در پاسخ به اینکه آیا بالاتر بودن قیمت گوشت و مرغ بسته‌بندی شده علت کاهش تقاضای این محصولات در بازار نیست، گفت: بسته‌بندی محصولات از نظر ما هزینه اضافی ندارد، زیرا بسته‌بندی سودش را از ضایعات به دست می‌آورد. به عبارت دیگر وقتی مردم مرغ کامل خریداری می‌کنند پوست و ضایعات آن را دور می‌ریزند ولی شرکت‌های بسته‌بندی ضایعات را می‌فروشند و از پول آن برای بسته‌بندی استفاده می‌کنند.

۳۳۰۲  واحد پرخطر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی

دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت که ۳۳۰۲ واحد پرخطر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور وجود دارد که اقدامات لازم برای رفع خطر این ۷۶ واحد پرخطر در شهرک‌های صنعتی انجام شده است.

عسگری مجتهدزاده در سومین همایش پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اظهار کرد: از این ۳۳۰۲ واحد پرخطر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، ۷۶ واحد پرخطر در ۱۰ استان است و اقدامات لازم برای رفع خطر این ۷۶ واحد پرخطر در شهرک‌های صنعتی انجام شده است. وی با بیان اینکه در سال جاری بین سازمان صنایع کوچک و سازمان پدافند غیرعامل تفاهم نامه‌ای منعقد شده تا دستور العمل‌ها به استان‌ها برای اجرای دقیق آن ابلاغ شود، تصریح کرد: احداث مخزن زمینی و هوایی آب، احداث و تکمیل شبکه روشنایی معابر و واحد آتش نشانی بخشی از اقدامات صورت گرفته در شهرک‌های صنعتی از سوی پدافند غیرعامل استانی است. به گفته دبیر کمیته پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ۶۸۲ بازدید، نظارت و ارزیابی دوره‌ای از اقدامات امن، زیرساخت‌های حساس مستحکم و پایدار و زیر ساخت‌های مهم با حداقل آسیب‌پذیری و ایمن‌سازی صورت گرفته است. همچنین در سال جاری ۴۹ مطالعه پدافند غیرعامل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید انجام شده است. وی افزود: ۵۰ برنامه تصفیه خانه فاضلاب، زیرساخت‌های انرژی و ارتباطات و ایمنی با رعایت الزامات پدافند غیرعامل انجام شده و ۳۴ ایستگاه آتش نشانی هم در دستور کار است. خرید و تجهیز ۳۴ دستگاه خودرو آتش نشانی هم در دستور کار است که تعدادی از آنها انجام شده است. ۲۹ برنامه و هدف آموزشی پدافند غیرعامل سازمان شهرک‌های صنعتی در دستور بوده که مقدار زیادی از آن انجام شده است‌. در ادامه این برنامه، علی رسولیان - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - با اشاره به ضرورت توجه به موضوع پدافند غیرعامل، از ممیزی ایمنی بیش از ۳۵ هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۸۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور تحت نظر سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران وجود دارد و در مجموع این شهرک‌ها و نواحی صنعتی نزدیک به ۵۰ هزار واحد تولیدی مستقر هستند که برای بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم ایجاد شغل کرده‌اند. رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که باید به صورت جدی در حوزه پدافند غیرعامل مورد توجه قرار بگیرند همین شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحدهای مستقر در آنها هستند، گفت: ایمنی، HSE در تصفیه خانه‌ها بسیار مهم هستند. بیش از ۳۵ هزار واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور ممیزی ایمنی شده‌اند، این در حالی است که بیش از ۹۳ درصد واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور کوچک و متوسط هستند. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ۲۹۶ ایستگاه آتش نشانی را در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور راه‌اندازی، بیش از ۳۶۰ خودرو آتش نشانی خریداری شده و بیش از ۲۷۰ تصفیه‌خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور فعال است. وی در پایان، تصریح کرد: در تأمین ایمنی شهرک‌ها و نواحی صنعتی به همکاری حداکثری با شهرداری‌های سراسر کشور نیاز داریم و باید اتصال سامانه‌ای با همگرایی و هم افزایی برقرار شود. به گزارش ایسنا، پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که به جنگ‌افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. حملات سایبری، شیمیایی و غیره از جمله خطراتی هستند که اقدامات پدافند غیرعامل با آنها مقابله می‌کند.

 

ارسال نظر