رویداد

۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۰۰:۳۷:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۸۷۱

لیست کالاهای ممنوعه صادراتی  به عراق 

عراق لیست کالاهای صادراتی ممنوعه به این کشور را اعلام کرد که شامل بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی می‌شود. به گزارش تسنیم مدیر امور قانونی و گمرکی عراق با ارسال نامه‌ای به وزارت تجارت عراق لیست کالاهای صادراتی ممنوعه به این کشور را اعلام کرد که شامل بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی می‌شود. متن این نامه به‌شرح زیر است؛ بازگشت به یادداشت به‌شماره د/6831 مورخ 8/11/2021 و درخصوص آنچه در یادداشت ذکر شده بود به‌شرح ذیل اشعار می‌دارد: مواد و کالاهای ممنوعه برای واردات که در ماده 124 از قانون گمرک به‌شماره 23 مصوب سال 1984 ذکر شده است به‌شرح ذیل شامل: 1. کالاهای ممنوعه مخالف سیستم عمومی که توسط مراجع ذی‌صلاح تعیین و در روزنامه رسمی منتشر می‌شود. 2. کالاهای قابل اشتعال، به استثنای سوخت‌های لازم برای کارهای سرمایه‌گذاری که توسط طرف سرمایه‌گذار در شرایطی که مشخص می‌کند مجاز است. 3. اسلحه و مهمات و مواد منفجره از هر نوع. 4. کالاهای مخالف قانون حفاظت از مالکیت تجاری، صنعتی، ادبی و هنری. 5. انواع مواد مخدر و مشتقات آن. 6. کالاهای ساخت کشوری که عراق آن را بایکوت اقتصادی کرده است.

تغییر شرایط رجیستری تلفن همراه مسافر

شرایط رجیستری تلفن همراه مسافر با تغییراتی همراه بوده است؛ از جمله آنکه پرداخت حقوق ورودی تلفن همراه صرفاً با کارت بانکی به نام مسافر و حداکثر تا یک ماه امکان پذیر است. به گزارش مهر، علی وکیلی مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد که شرایط رجیستری تلفن همراه مسافر تغییر کرده است. در این بخشنامه که یکم آبان ماه صادر شده، آمده است: پیرو بخشنامه صادره مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ موضوع مفاد مصوبه کمیته فنی رجیستری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر الزامات اصلاح فرآیند ثبت اطلاعات در سامانه رجیستری و همچنین تسهیل در انجام تشریفات رجیستری گوشی همراه مسافرین ورودی، اعلام می‌دارد، با عنایت به پیاده‌سازی و اجرای سرویس نحوه پرداخت حقوق ورودی گوشی‌های همراه مسافری، از تاریخ 19/۷/۱۴۰۱، پرداخت هزینه‌ها صرفاً از طریق کارت بانکی شخص مسافر و نماینده حداکثر یک ماه پس از ورود قابل انجام می‌باشد. ضمناً به لحاظ عدم امکان ادامه فرایند تشریفات ثبت اطلاعات در سامانه رجیستری پس از خروج مسافر از مبادی ورودی سالن‌های مسافری (تحت هر عنوان)، فرآیند و نحوه ثبت اطلاعات در مبادی ورودی با هماهنگی دستگاه‌های همجوار مستقر در مبادی ورودی مجدداً با نصب بنر و اطلاع‌رسانی مناسب گردیده و در سالن‌های مسافری در رویت مسافرین ورودی فرار گیرد. ضمناً مسوولیت حسن اجرای بخشنامه بالاترین مقام اجرایی گمرک مربوطه است. گفتنی است؛ پرداخت حقوق ورودی از طریق درگاه‌های بانکی نیاز به رمز دوم دارد در صورت نداشتن کارت بانکی به نام مسافر به خصوص کودکان امکان رجیستری وجود نخواهد داشت.

کاهش تولید شیر و گوشت گاو در تابستان

طبق اعلام مرکز آمار، در تابستان امسال ١,٩ میلیون تن شیر گاو در دامداری‌های کشور تولید شد که نسبت به فصل تابستان سال قبل ١٠.٥ درصدی کاهش داشته است. به گزارش ایسنا، نتایج حاصل از آمارگیری اندازه‌گیری تعداد و تولیدات فصلی دام سنگین (گاو و گوساله) در فصل تابستان ١٤٠١ نشان می‌دهد تعداد گاو و گوساله پروار شده در این فصل به ٤٣٠ هزار رأس رسید که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٤ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین تعداد گاو و گوساله متولد شده در فصل تابستان ٢٣٩ هزار رأس برآورد شده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٥,٤ درصد کاهش یافته است. تعداد گاو و گوساله موجود در دامداری‌های کشور نیز با ١١٠ هزار رأس کاهش نسبت به فصل تابستان ١٤٠٠، به حدود ٥,٥ میلیون رأس (شامل ١.٤ میلیون رأس دام اصیل، ٢.٣ میلیون رأس دام آمیخته و ١.٨ میلیون رأس دام بومی) رسید.

مانده سپرده‌های مردم نزد بانک‌ها ۳۵درصد افزایش یافت

مانده کل سپرده‌ها در پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۶۳۴۹۱.۴ هزار میلیارد ریال شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶۶۵۲.۸ هزار میلیارد ریال (۳۵.۶ درصد) و نسبت به پایان سال قبل معادل ۸۱۷۷.۱ هزار میلیارد افزایش نشان می‌دهد. همچنین مانده کل تسهیلات بیش از ۴۶۴۲۵.۱ هزار میلیارد ریال است که نسبت به مقطع مشابه سال قبل ۱۱۸۷۱ هزار میلیارد ریال (۳۴.۴درصد) و نسبت به پایان سال قبل ۵۰۰۷.۱ هزار میلیارد ریال (۱۲.۱درصد) افزایش داشته است. بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۲۷۷۰۲.۲ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۱۷۶.۱ هزار میلیارد ریال است.


 

ارسال نظر