رویداد

۱۴۰۱/۰۵/۰۲ - ۰۳:۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۹۱۰۲۸

توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی نیازمند نوآوری است

اعضای هیات‌مدیره کانون کارآفرینی استان تهران دیدار با دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در خصوص توسعه کارآفرینی، اشتغال و چالش‌های این حوزه گفت‌وگو کردند.

 به گزارش واحد اطلاع‌رسانی کانون، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این دیدار با اشاره به فضای مساعد برای راه‌اندازی اکوسیستم نوآوری در کشور گفت: در حال حاضر دیگر ظرفیت‌های استاتیک شناخته شده نظیر آب و خاک و هوا قابلیت پاسخگویی به نیازهای توسعه کشور را ندارند و باید به دنبال راه‌های جدید برای توسعه کشور بود.

عشقی مشکل دیگر کشور نبود جریان مولد اندیشه در کشور عنوان کرد و گفت: کانون موقعی می‌تواند اثر گذار و نقش آفرین باشد که مولد جریان اندیشه در کشور باشد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: کانون با توجه به ماهیت خود، بحث کارآفرینی متکی بر نوآوری را به‌طور جدی مطرح و روی آن تبلیغ کند چرا که جامعه ایران به شنیدن حرف جدید نیاز دارد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در ادامه همکاری کانون کارآفرینی با مدرسه تکاپو را جهت هم افزایی دو مجموعه مفید توصیف کرد .

علی نقیب رییس هیات‌مدیره کانون کارآفرینی استان تهران نیز در این دیدار ضمن ارایه گزارشی از نحوه شکل‌گیری و ساختار کانون از جمله وظایف کمیسیون‌های چهارگانه اظهار داشت: شرایط حاکم جامعه کانون را بیشتر به سمت تسهیل‌گری کسب و کار سوق داده است.

بهروز حبیبی نایب‌رییس هیات‌مدیره کانون هم با بیان دغدغه‌های حوزه کارآفرینی، تشکیل باشگاه صد ساله‌ها را مطرح و تصریح کرد هدف از این کار را تعهد اعضای آن مبنی بر افزایش عمر بنگاه خود را به صد سال و بیشتر است که این کار نیاز به مقدمات و تمهیدات زیادی در زمینه آموزش و ... دارد و می‌تواند در برنامه کار کانون قرار بگیرد.

ایران دهمین فولادساز دنیا در نیمه اول 2022 شد

انجمن جهانی تولید فولاد کل تولید فولاد ایران در نیمه نخست سال جاری میلادی را ۱۳.۶میلیون تن اعلام کرد و از حفظ جایگاه دهمی ایران میان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد دنیا طی این دوره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی انجمن جهانی تولید فولاد نشان می‌دهد کل تولید فولاد دنیا در نیمه نخست سال جاری میلادی 5.5 درصد کاهش یافته و به 949 میلیون تن رسیده است. در نیمه نخست سال قبل 1004 میلیون تن فولاد در دنیا تولید شده بود.

بر اساس این گزارش کل تولید فولاد ایران در ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال بالغ بر 13.6 میلیون تن بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 10.8 درصد کاهش داشته است. ایران با تولید 13.6 میلیون تن، دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد دنیا در نیمه نخست 2022 بوده است.

چین با تولید 526 میلیون تن، به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد دنیا در این دوره شناخته شده است، با این حال، تولید فولاد چین در این دوره 6.5 درصد کاهش داشته است. 

هند نیز با تولید 63.2 میلیون تن و ژاپن با تولید 46 میلیون تن به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار داشته‌اند. تولید فولاد امریکا به عنوان چهارمین تولیدکننده فولاد دنیا نیز 2.2 درصد کاهش یافته و به 41.1 میلیون تن رسیده است. روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه و برزیل به‌ترتیب رتبه‌های پنجم تا نهم را از این نظر به خود اختصاص داده‌اند.

 

ارسال نظر