اخبار

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۰۲:۲۵:۲۵
کد خبر: ۱۹۰۶۳۵

تکلیف ارزی ۲۰ شرکت که کالایشان را تحویل دادند، مشخص کنید

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور خواستار تخصیص مطالبات ارزی بیش از ۴۶۱ هزارتن نهاده‌های تحویل شده به نرخ ارز ترجیحی به ارزش بالغ بر ۲۶۵ میلیون یورو شدند. به گزارش روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران (اوندا)، فعالان بخش خصوصی بیش از اجرای طرح آزادسازی یارانه‌ها بیش از ۴۶۱ هزارتن کالا به ارزش بیش از ۲۶۵ میلیون دلار وارد نمودند. این اقلام بلافاصله پس از تامین و ورود به کشور با دستور وزارت جهاد کشاورزی در اختیار دامداران و مرغداران قرار گرفت اما با گذشت بیش از دو ماه هنوز طلب ارزی ۲۰ شرکت واردکننده کالا تامین نشده است. اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران به منظور تامین ارز مورد نیاز این شرکت‌ها با هدف تسهیل در فرایند واردات کالای اساسی به کشور و صیانت از منافع صنفی اعضاء در مکاتباتی با رییس قوه مجریه و معاون اول ایشان خواستار تسریع در این روند شد. همچنین حدود ۸۰ هزار تن نهاده نیز در حال حاضر به همین دلیل در شرف فساد و نابودی است. در متن نامه این اتحادیه به رییس‌جمهور آمده است: «به استحضار می‌رساند؛ حسب دستور وزارت جهاد کشاورزی و قول وزیر محترم جهاد کشاورزی مبنی بر تامین ارز به قید فوریت و در راستای همراهی کامل برای اجرای موفق و بدون نقص طرح مردمی کردن یارانه‌ها، مقدار 461.408 تن نهاده دامی به ارزش 265.273.500 میلیون یورو از محل موجودی‌های تعداد 20 شرکت در سامانه بازارگاه عرضه و بلافاصله تحویل خریداران گردیده است. متاسفانه با گذشت حدود دو ماه و با وجود پیگیری‌های مستمر انجام شده هیچ اقدامی در جهت پرداخت مطالبات شرکت‌هایی که با اعتماد به دولت شما به عنوان دولت مومن و صادق الوعده سرمایه خود را عرضه نموده‌اند، صورت نپذیرفته است. جناب آقای رییس‌جمهور تصدیق خواهید فرمود که هر روز تاخیر در انجام تعهدات دولت و پرداخت مطالبات ارزی بخش خصوصی، خسارات جبران‌ناپذیر و هنگفتی در پی خواهد داشت. لذا از جنابعالی استدعا می‌شود نسبت به دستور پرداخت این بدهی دولت دستور عاجل مبذول فرمایید.» همچنین در نامه‌ای خطاب به مخبر معاون اول محترم ریاست جمهور آمده است: «ضمن ارسال یک نسخه از طومار ۲۰ شرکت بخش خصوصی در مورد تعیین تکلیف تامین ارز ترجیحی برای 461 هزار تن نهاده تحویلی این شرکت‌ها از طریق سامانه بازارگاه و به نرخ ارز ترجیحی خواهشمند است با توجه به تاکیدات مکرر ریاست محترم جمهور در تضمین جلوگیری از هرگونه زیان احتمالی به فعالین بخش خصوصی در فرایند‌هایی که قبل از طرح آزاد‌سازی و به دستور وزارت جهاد کشاورزی تحویل گردید دستور اقدام فوری مبذول تا ضمن تقویت و اعتماد بخش خصوصی به وعده‌های دولت محترم، جریان ورود کالای اساسی به کشور نیز توسط بخش خصوصی بیش از پیش تقویت گردد.»

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد 1400 اصناف تمدید شد

اتاق اصناف ایران اعلام کرد که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1400 صاحبان مشاغل تمدید شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اتاق اصناف ایران در پی رایزنی‌ها و جلسات مستمر رییس اتاق اصناف ایران با رییس دفتر رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور و همچنین درخواست کتبی ارسالی برای ریاست جمهوری، در یکصد‌ و‌هجدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مجددا مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، عملکرد سال ۱۴۰۰ صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شد. بر اساس این اطلاعیه مصوب شد: ۱. با توجه به اوج بیماری کرونا در سال ۱۴۰۰ و ایجاد محدودیت برای اغلب اصناف سقف فروش کالا و خدمات برای مشاغل و اصناف مذکور با تشخیص سازمان امور مالیاتی در تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال ۱۴۰۰ به ۱۰۰ برابر معافیت موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات‌های مستقیم افزایش یافته و مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد آن سال بزای صاحبان مشاغل 31/04/1401 تمدید می‌شود. ۲. باتوجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور در سال ۱۴۰۰ و به منظور رعایت حقوق کسب و کارهای خرد و متوسط، سازمان امور مالیاتی کشور به نحوی اقدام کند که مالیات مقطوع مشمول تبصره ذیل ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت حداقل سودآوری فعالیت مودیان متناسب با آخرین مالیات قطعی سال‌های قبل ایشان افزایش یابد.

توزیع سه و نیم میلیون تن کالاهای اساسی در سه و نیم ماه

میزان توزیع انواع کالاهای اساسی در کشور از ابتدای سال جاری تا پانزدهم تیرماه به بیش از سه و نیم میلیون تن رسید. به گزارش شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ)، این شرکت براساس وظایف و ماموریت‌های خود برای تنظیم بازار انواع کالاهای اساسی کشور از مبادی داخلی و خارجی، نسبت به تأمین و ذخیره‌سازی این کالاها اقدام می‌کند و با توجه به نیاز بازار و بعد از اعلام ستاد تنظیم بازار، این کالاها را از طریق شبکه‌های عرضه سراسری و فروشگاه‌های زنجیره‌ای سراسر کشور در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. براساس این گزارش، کالاهای توزیع شده از ابتدای سال جاری تا پانزدهم تیر ماه، شامل انواع گندم، برنج‌ خارجی، روغن خام و شکر سفید و خام مجموعاً به وزن سه میلیون و ۵۷۷ هزار تن می‌شود که بر مبنای پیش‌بینی و نیازسنجی بازار و پس از صدور مجوزهای توزیع از سوی مراجع ذی‌صلاح، در مراکز جمعیتی سراسر کشور توزیع شده است. این گزارش می‌افزاید، میزان توزیع گندم در این مدت به ۳ میلیون و ۲۷ هزار تن رسیده است که این گندم‌ها در دو نوع معمولی و درومِ تولید داخل و وارداتی، برای مصارف واحدهای نانوایی و صنف و صنعت سراسر کشور توزیع شده است.

 

ارسال نظر