ویژه

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۰۴:۲۴:۴۷
کد خبر: ۱۹۰۴۶۶

افزایش ۳۱ درصدی تردد محورهای مواصلاتی مرکزی نسبت به بازه زمانی پارسال 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، از افزایش ۳۱درصدی تردد محورهای مواصلاتی استان مرکزی در سه ماه نخست امسال نسبت به بازه زمانی پارسال خبر داد و گفت: درهمین راستابالغ بر ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد انواع خودرو در راه‌های استان مرکزی ثبت شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، مهرداد جهانی با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی تردد در شبکه راه‌های استان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ۷۲ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۴۲ تردد توسط ۶۸ سامانه تردد شمار آنلاین در راه‌های شریانی استان مرکزی به ثبت رسیده است. وی افزود: با توجه به کنترل بیماری کرونا در کشور و افزایش تردد خودروهای سواری و سفرهای جاده‌ای طی ماه‌های اخیر، سهم تردد خودروهای سبک به ۸۰ درصد افزایش یافته و به‌عبارتی حکایت از سهم ۲۰ درصدی تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای مواصلاتی استان دارد. به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، سال گذشته سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در راه‌های استان ۲۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد تقلیل یافته است.

ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور 10 درصد افزایش یافت

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با لحاظ سیاست اقتصادی دریاپایه در دولت سیزدهم ظرفیت تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در سه ماهه امسال با افزایش10 درصدی به بیش از 51 میلیون تن افزایش یافت. به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، حسن بیک محمدلو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار کرد: در راستای سیاست دولت برای توسعه اقتصاد دریا باید در استان بوشهر نیز توجه به بنادر کوچک به صورت ویژه دنبال می‎شود.  وی بیان کرد: برای این استان همچنین اختصاص سوخت یارانه‌ای برای سوخت سفرهای گردشگری با هدف ارتقای سفرها برای جام جهانی قطر محقق شده تا از این رویداد جهانی بهره‎برداری لازم صورت گیرد. بیک محمدلو ادامه داد: برای تحقق موضوع یاد شده شناورهایی در دستور کار است و داوطلبانی نیز از اقصی نقاط جهان شناورهایی برای فعالیت در محور بوشهر- قطر معرفی کردند. نماینده وزیر راه و شهرسازی در شورای عالی سازمان بنادر نیز گفت: دولت سیزدهم به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‎های کشور برای پیشرفت اقتصادی کشور و تعالی ظرفیت‎های موجود است.  مهدی نورایی افزود: در این راستا ایجاد ظرفیت‎‌های جدید در حوزه دریانوردی و اقتصاد ناظر بر این حوزه تمهیدات ویژه‎ای اندیشیده شده است. وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز بر اساسی وظایفی که دارد مرتب با پیگیری سازمان بنادر استفاده از ظرفیت‎های موجود و توسعه آن است.

واحد آموزش شرکت گاز استان بوشهر موفق به کسب رتبه برتر شد

 واحد آموزش شرکت گاز استان بوشهر با برگزاری مستمر و مدون دوره‌های آموزشی مطابق با استانداردهای شرکت ملی گاز ایران و انجام وظایف محوله در ارزیابی عملکرد واحدهای آموزش شرکت‌های تابعه شرکت ملی گاز ایران موفق به کسب رتبه برتر شد.  به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان بوشهر با توجه به ارزیابی عملکرد واحدهای آموزش شرکت ملی گاز بر اساس شاخص‌های مختلف در سال هزار و چهارصد برگرفته از ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و برش ملی در بین 51 شرکت به عنوان یکی از واحدهای برتر کشوری در رتبه چهارم قرار گرفته است.مسوول واحد آموزش شرکت گاز استان بوشهر با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا با تلاش همکاران در واحد آموزش توانستیم دوره‌های مختلف را به صورت مجازی و حضوری در سطوح مختلف مدیریتی، شغلی، عمومی و فرهنگی برای کارکنان و خانواده‌های محترم آنها برنامه‌ریزی و اجرا کنیم. وی تصریح کرد: در سالی که گذشت شرکت گاز استان بوشهر میزبان چهار دوره آموزشی برای شرکت‌های گاز استانی بود که دو دوره آموزشی به صورت حضوری و دو دوره به‌صورت آموزش مجازی و آنلاین برای کل شرکت‌های گاز استانی برگزار شد.

 

ارسال نظر