اخبار

۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۰۳:۴۶:۵۰
کد خبر: ۱۸۹۶۱۶

نتایج قرعه‌کشی خودرو  در سامانه یکپارچه اعلام شد

اسامی خریداران خودرو در سامانه یکپارچه خودرو با یک روز تأخیر اعلام شد. براساس اعلام وزارت صنعت، عرضه خودرو در سامانه عرضه یکپارچه تخصیص خودرو از تاریخ 27 اردیبهشت تا 3 خرداد آغاز شد و متقاضیان خرید خودرو تحت نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدام به پیش‌ثبت‌نام نمودند. در این سامانه چهار میلیون و 157 هزار و سیصد و پنجاه و دو نفر متقاضی خرید خودرو ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه میلیون و 878 هزار و سیصد و یک نفر در طرح عادی و 297 هزار و 51 نفر نیز در طرح حمایت از خانواده و جوانی ثبت‌نام کردند.‌ مجموع ظرفیت در نظر گرفته‌شده در خودروهای عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو برای این دوره، 176 هزار و 911 دستگاه بود که در قالب 115 طرح فروش متنوع شامل فروش فوری، فروش فوق‌العاده، طرح جوانی جمعیت، فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید ارایه شد که بنابر اعلام وزارت صنعت پس از استعلام اطلاعات اسامی متقاضیان دیروز چهارشنبه 11 خردادماه در سامانه درج شد. البته براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار بود سه‌شنبه رأس ساعت 9 صبح اسامی منتخبان در اولین مرحله قرعه‌کشی سامانه فروش یکپارچه خودرو اعلام شود، اما بنابر اعلام «حسین‌زاده قشمی» رییس مرکز ارتباطات وزارت صنعت، به دلیل زمان‌بر بودن استعلام اطلاعات متقاضیان خرید خودرو و احراز هویت آنها، اعلام اسامی به دیروز چهارشنبه 11 خردادماه موکول شد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به صفحه اصلی سامانه sale.iranecar.com  لیست منتخبان را مشاهده کنند. البته از طرف خودروسازان به منتخبان پیامک هم ارسال خواهد شد و آنها با مراجعه به سایت خودروسازان روند واریز وجه را انجام خواهند داد. توجه داشته باشید منتخبین به مدت 72 ساعت فرصت واریز وجه خواهند داشت.

شورای رقابت  درباره جوجه‌کشی مدعی شد

شورای رقابت مدعی شده که جریان جوجه‌کشی مصداق تبانی بوده است، با این حال این شورا هیچ سند و توضیحی در مورد آن ارایه نکرده است. توکلی- مدیر روابط عمومی شورای رقابت- در توییتی اعلام کرده است: «شورای رقابت به موضوع جوجه‌کشی ورود کرده و آن را مصداق تبانی می‌داند. همانگونه که پیش از این در سال ۱۳۹۹ تمام تلاش خود را برای محکومیت و توقف این رفتار انجام داد. این در حالی است که پیگیری ایسنا از شورای رقابت برای دریافت توضیح بیشتر در مورد ادعای مطرح شده و اینکه شورا بر اساس کدام دلیل به تبانی بودن ماجرای جوجه‌کشی رسیده است با توضیحی همراه نبود. ماجرا از این قرار است که اخیرا فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد یک واحد مرغداری با ادعای کمبود و گرانی نهاده‌های تولید و دان مرغ اقدام به معدوم‌سازی هزاران قطعه جوجه کرده است. در همین رابطه نامه‌ای منتشر شدکه در آن انجمن جوجه یکروزه اعلام کرده بود «واحدهایی که به دلیل کاهش تقاضای جوجه‌ریزی، جوجه‌های تولیدی شان  به فروش نرفته و در جوجه کشی می‌ماند برای جلوگیری از معدوم شدن جوجه‌ها طی نامه‌ای با عنوان معاونت امور دام یا مدیرکل طیور یا ریاست سازمان جهادکشاورزی استان و رونوشت به انجمن جوجه یکروزه، تعداد جوجه جذب نشده را اعلام تا در صورت امکان با کمک دستگاه‌های ذیربط نسبت به جذب جوجه یکروزه اقدام شود.» همچنین تاکید شده بود از انتشار هر گونه عکس و فیلم معدوم‌سازی در فضای مجازی خودداری شود که با سوءاستفاده عوامل فرصت طلب موجب تضییع شدن حق و حقوق تولیدکنندگان این بخش نشود. این جریان در حالی همچنان مبهم باقی مانده و وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه توضیحی ارایه نکرده است، که بحث کمبود نهاده نیز مطرح بوده است. اما بهادری -سخنگوی دولت- در واکنشی به این اتفاق خواسته بود که جوجه‌کشی را متوقف کنند. وی گفته بود که ‌ دولت مرغ مازاد تولیدی را می‌خرد. به منظور تامین سرمایه در گردش مرغ‌داران و دام‌داران ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مناسب‌ تصویب شده و عوارض صادرات مرغ و تخم‌مرغ صفر و ممنوعیت صادرات برداشته شد. با این اوصاف حتی بهانه‌ای هم برای کار خلاف شرع و ضدحقوق حیوانات، جوجه‌کشی نیست.

آخرین وضعیت بازار رب گوجه فرنگی، ماکارونی و روغن

دبیر اتحادیه بنکداران موادغذایی ضمن اشاره به وضعیت توزیع روغن، ماکارونی و رب در بازار گفت که علی رغم موجود بودن مواد اولیه، اما کارخانه‌های تولیدکننده رب عرضه آن را محدود کرده‌اند. قاسمعلی حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، از توزیع محدود رب گوجه فرنگی خبر داد و گفت: علی رغم اینکه مواد اولیه موجود است، هیچ کمبودی وجود ندارد و فصل گوجه‌فرنگی نیز هست، اما به نظر می‌رسد کارخانه‌های تولیدکننده رب از اقدام سایر کارخانه‌ها در ماه‌های قبل الگوبرداری کرده‌اند و رب گوجه فرنگی توزیع نمی‌کنند. دبیر اتحادیه بنکداران موادغذایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت روغن نیز اشاره کرد و گفت: روغن نیز در بازار به اندازه نیاز وجود دارد، ولی کارخانه‌ها در ازای ۳ کارتن روغن یک کارتن کیک نیز به خرده‌فروشی‌ها تحویل می‌دهند. وی در پایان گفت: ماکارونی نیز در بازار به وفور وجود دارد.

 

ارسال نظر