ویژه

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۰۱:۳۲:۳۸
کد خبر: ۱۸۹۳۴۱

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری خبر داد 

ترویج فرهنگ بهینه‌سازی مصرف سوخت در منطقه ساری

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: امور بهینه‌سازی مصرف واحد برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری با هدف صیانت از حقوق شهروندی و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانست رتبه نخست بهینه‌سازی در ارزیابی مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ا یران را از آن خود کند . به گزارش روابط عمومی، سبحان رجب‌پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری در جمع کارکنان واحد برنامه‌ریزی و کنترل با تبریک یکم خرداد روز بهره وری و بهینه‌سازی مصرف، گفت: روز بهره وری و بهینه‌سازی مصرف، بهانه‌ای برای تکرار اهمیت استفاده موثر و مطلوب از زمان، امکانات، سرمایه، فرصت‌ها و نیروی انسانی در جهت تولید، بهینه‌سازی مصرف و در نتیجه، رسیدن به رشد و شکوفایی همه‌جانبه اقتصادی و اجتماعی در جامعه است.

جمعیت زیرپوشش شبکه گاز طبیعی در چهارمحال و بختیاری به ۹۶،7 درصد رسید

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده برای گازرسانی به نقاط مختلف استان گفت: هم‌اکنون ۹۶.7 درصد جمعیت این استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارد.جهانبخش سلیمیان تاکید کرد: ۹۹.۵ درصد از جمعیت ساکن در شهرها و ۹۱.5 درصد از جمعیت ساکن در روستاهای چهارمحال و بختیاری به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شده‌اند. وی اظهار کردند هم‌اکنون تمامی شهرهای چهارمحال و بختیاری به شبکه گاز متصل هستند و تنها نیم درصد برای توسعه گازرسانی سالانه در نظر گرفته شده است و از مجموع ۹۴۶ روستای استان گازرسانی به 537 روستا انجام شده است که گازرسانی به 15 روستای آن مربوط به سال گذشته بود و عملیات اجرایی گازرسانی به 13 روستای دیگر در دست اقدام است. مدیرعامل شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون 195 هزار و 725 انشعاب گاز در استان وصل شده که از این تعداد 116 هزار و 546 انشعاب مختص شهرها و 79 هزار و 179 انشعاب مربوط به روستاهای استان است.وی یادآور شد: از این تعداد سه هزار و 946 انشعاب شامل یک‌هزار و 551 انشعاب  ه وصل شده است وی اظهار داشت: در استان 348 هزار و 949 مشترک گاز شامل 242 هزار و 863 مشترک شهری و 106 هزار و 86 مشترک روستایی وجود دارد که از این تعداد ۱۰ هزار و 509 مشترک شامل ۶ هزار و 62 مشترک شهری و چهار هزار و 447 مشترک روستایی در سال گذشته زیرپوشش گاز طبیعی قرار گرفته‌اند. سلیمیان تاکید کرد: تاکنون شش هزار و 119 کیلومتر شبکه گاز شامل ۲ هزار و 926 کیلومتر شبکه شهری و سه هزار و 193 کیلومتر شبکه روستایی در استان اجرایی شده است که از این میزان 134 کیلومتر شامل 80 کیلومتر شبکه شهری و 54 کیلومتر شبکه روستایی در سال گذشته اجرا شد. مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم‌اکنون دو هزار و 267 مصرف‌کننده صنعتی و کشاورزی وجود دارد که 191 مورد آن در سال گذشته به این چرخه افزوده شده‌اند. وی یادآور شد: که حجم گاز جایگزین صنایع در سال گذشته 32 هزار و 640 مترمکعب در ساعت بوده است.

تدوین اهداف و برنامه‌های عملیاتی شرکت گاز 

استان چهار محال و بخیاری در راستای تحقق شعار سال

جهانبخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری، بر راهکار‌های زیرساختی توسعه همه‌جانبه و عدالت محور استان، در راستای نام‌گذاری و تحقق بخشیدن به شعار سال 1401، به نام سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، تاکید کرد و افزود: توسعه زیرساخت‌های گازرسانی، محرک اصلی توسعه اقتصادی می‌باشد و ظرفیت گازرسانی چهارمحال و بختیاری زیرساخت مهمی برای رونق تولید و اشتغالزایی ایجاد می‌کند.سلیمیان با اشاره به سرمایه‌گذاری انجام شده برای گازرسانی به نقاط مختلف استان گفت: هم‌اکنون ۹۶.7 درصد جمعیت این استان زیرپوشش گاز طبیعی قرار دارد. وی در ادامه اظهار داشت در برنامه سال 1401 و با توجه به نام‌گذاری سال به نام « تولید ملی، پشتیبانی و مانع زدایی »، میزان اعتبار تخصیص یافته را بالغ بر 4877000 میلیون ریال عنوان نمود و افزود تعداد 5000 انشعاب گاز در استان اجرا می‌گردد که از این تعداد 2900 انشعابات مختص به روستاها می‌باشند و این امرملزم به اجرای 68 کیلومتر شبکه توزیع در روستاهای استان خواهد بود. مدیرعامل شرکت گاز استان چهار محال و بختیاری تصریح کرد: میزان فروش گاز طبیعی در سال جاری بالغ بر 2100 میلیون مترمکعب پیش بینی شده و حجم گاز جایگزین صنایع 30000 مترمکعب بر ساعت خواهد بود. همچنین طبق اهداف سال 1401 تخصیص 100 انشعاب به صنایع در جهت جهش تولید صورت می‌پذیرد. سلیمیان افزود: تلاش‌ها برای توسعه گازرسانی، بهره‌مندی مردم از گاز طبیعی و جذب سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در بخش کارگاه‌های زود بازده تداوم دارد و با توجه به برنامه‌ریزی دقیق و چشم‌انداز شرکت گاز پیش بینی می‌شود تا پایان سال بخش زیادی از اهداف پیش رو محقق شده و علاوه بر گازرسانی به صنایع دارای شرایط، شاهد بهره‌مندی روستاهای بدون گاز از این نعمت خدادادی باشیم.

 

ارسال نظر