ویژه

۱۴۰۱/۰۲/۲۸ - ۰۲:۱۱:۲۵
کد خبر: ۱۸۹۱۲۲

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی: 

پایان عملیات اجرایی و تکمیل ساخت راه روستایی خرم‌آباد درشهرستان ساوه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از پایان عملیات اجرایی و تکمیل ساخت راه روستایی خرم‌آباد، شامل اجرای مراحل زیرسازی و لایه آسفالت در بخش نوبران شهرستان ساوه خبر داد. مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اهمیت ساخت و توسعه راه‌های روستایی برای تسهیل در تردد روستاییان و ایجاد بستری مناسب برای تقویت توان تولید و رونق اقتصادی حاصل از آن در منطقه گفت: نخستین گام برای تأمین رفاه اجتماعی در روستاها توسعه زیرساخت‌های لازم است که بی‌شک راه یکی از مهم‌ترین ارکان آن به شمار می‌رود. وی ساخت راه‌های فرعی و روستایی را از جمله خدمات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در استان مرکزی برشمرد و افزود: در سال جاری برای ساخت راه‌های فرعی و روستایی اعتبار قابل توجهی در نظر گرفته شده است که در صورت تامین اعتبار لازم و ابلاغ تخصیص‌های مالی، عملیات اجرایی آن در نقاط مختلف استان با اولویت‌های تعیین شده انجام خواهد شد. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های عمرانی در جاده‌های روستایی استان در سطح گسترده‌ای فعال بوده و در حال حاضر جاده روستاهای طرخوران، مرق، مرقکان، بندنقین، میچینک و خرم آباد در شهرستان ساوه، اصفهانک در شهرستان زرندیه، چهارچریک، ده حسین، بصری و لنجرود در شهرستان شازند، سیجان، طرلان و سلوکلو در شهرستان کمیجان، سیردر و خارپهلو در شهرستان خنداب، قانیاروق در شهرستان اراک، گلدشت-آشیانه در شهرستان خمین، هفتیان، گوگسگرد و جلایر-فریسمانه در شهرستان تفرش و سقرجوقک-زنگارک در شهرستان فراهان در حال ساخت، بهسازی و تعریض می‌باشند. وی گفت: با تلاش صورت گرفته توسط کارشناسان و مهندسین ناظر در حوزه معاونت فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی و هم افزایی اداره راهداری شهرستان و پیمانکار پروژه، ساخت راه روستایی خرم آباد در بخش نوبران شهرستان ساوه به بهره‌برداری رسید. جهانی افزود: این طرح شامل زیرسازی و اجرای لایه آسفالت به طول سه هزار و ۵۰۰ متر با اعتباری افزون بر ۶۲ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ شروع و در سال جاری همزمان با عید سعید فطر خاتمه یافته و به بهره‌برداری رسید. به گفته وی هزار و ۷۰۰ متر از این محور در تابستان سال گذشته با عملیاتی نظیر ترانشه‌برداری زیرسازی و اجرای لایه آسفالت انجام شد و هزار و ۸۰۰ متر باقیمانده طی سال جاری به اجرا در آمد تا این محور از راه آسفالته با مشخصات فنی لازم برخوردار شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان عنوان کرد: 

نحوه اختصاص مواد اولیه بهر ‌وری شرکت‌های فولادی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

دکتر سیف‌الله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت و هیات همراه، ضمن بازدید از خطوط تولید ذوب‌آهن اصفهان، در نشستی با مهندس ایرج رخصتی مدیرعامل و معاونین این مجتمع عظیم صنعتی، راهکارهای تقویت و ارتقاء سطح تعاملات را بررسی کردند. مهندس رخصتی با بیان اینکه وزارت صمت به عنوان متولی معادن و مواد اولیه مورد نیاز صنایع در کشور محسوب می‌شود، گفت: این نشست‌ها به منظور انتخاب راهکارهای مناسب و برنامه‌ریزی کامل و جامعی برای تعامل ذوب‌آهن اصفهان با ارکان وزارت صمت و سایر مراجع ذی‌صلاح برگزار شد. وی نقش ترکیب مواد اولیه در تولید محصولات جدید و باکیفیت را حایز اهمیت دانست و گفت: کمبود مواد اولیه مانند سنگ آهن و زغال‌سنگ با کیفیت و نحوه تامین و اختصاص آنها، بهره‌وری شرکت‌های فولادی به ویژه ذوب‌آهن اصفهان را تحت شعاع قرار می‌دهد. مهندس رخصتی با بیان اینکه ذوب‌آهن اصفهان سنگ آهن معادن داخلی را به بهای روز خریداری می‌کند و در پرداخت قیمت آن نیز مشکلی ندارد، تاکید کرد: ذوب‌آهن آماده است تمام زغال سنگ تولید داخل را هم دریک فرآیند منطقی خریداری کند تا نیازی به صادرات آن نباشد. مدیرعامل شرکت، واگذاری پهنه‌های معدنی مواد اولیه به ذوب‌آهن اصفهان را مورد تأکید قرار داد و افزود: ذوب‌آهن اصفهان برای سرمایه‌گذاری و شرکت در مزایده واگذاری معادن آمادگی لازم را دارد و انتظار داریم برای داشتن معدن و تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز خود، متولیان امر نیز از این شرکت بزرگ حمایت کنند.مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت نیز در این نشست گفت: در بازدید از خطوط تولید شاهد سرزنده بودن و پویایی خطوط تولید کارخانه بودم که نشان از روند رو به رشد و آرامش منطقی حاکم بر کارخانه دارد.

وی تاکید کرد: ذوب آهن اصفهان با اشتغال نزدیک به ۲۰ هزار نفر، لازم است تولیدی پایدار و مداوم داشته باشد و وزارت صمت نیز در این راستا از ذوب‌آهن اصفهان حمایت لازم را می‌کند که در این رابطه مذاکرات خوب و مثبتی نیز در حال انجام است. امیری از نقش و تاثیر شرکت ذوب آهن در حفظ آرامش بازار با عرضه محصولات متنوع و باکیفیت از سوی این شرکت، قدردانی کرد و افزود: مدیران پیشین برای ذوب‌آهن گام‌های خوبی برداشتند و با توجه به رویکرد و نگاه مدیریت جدید، چشم‌انداز و افق‌های روشنی برای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات در ذوب‌آهن اصفهان وجود دارد.

 

ارسال نظر