ترکیب اتاق تهران سرانجام تکمیل شد

۱۴۰۰/۱۲/۲۴ - ۰۲:۰۵:۱۷
کد خبر: ۱۸۷۷۳۶

وزیر صنعت، معدن و تجارت سرانجام پس از چند ماه انتظار فهرست نمایندگان این بخش در اتاق بازرگانی تهران را اعلام کرد.

هرچند بخش اصلی هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران را نمایندگان بخش خصوصی تشکیل می‌دهند اما دولت نیز در وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت (صمت) و کشاورزی نمایندگانی در این نهاد دارد و از این رو در هر دوره، نمایندگانی از سوی دولت به عضویت اتاق تهران در می‌آیند.

در ماه‌هایی که از آغاز دولت سیزدهم گذشته، وزیر صمت، نمایندگان این مجموعه را معرفی نکرده بود که همین موضوع در جلسه اخیر اتاق تهران، به تذکر رییس این اتاق منجر شد. حالا فاطمی امین فهرست اعضای دولتی اتاق را اعلام کرده تا به این ترتیب از ابتدای سال آینده جلسات این اتاق با حضور تمام اعضا برگزار شود.

طبق اعلام اتاق بازرگانی ایران، فاطمی امین، وزیر صمت با معرفی نمایندگان این وزارتخانه، چهره‌های جدید را به ترکیب اعضای دولت در هیات نمایندگان اتاق تهران اضافه کرد که اسامی آنان در زیر آمده است: «محمدصادق مفتح، قائم‌مقام وزیر در امور بازرگانی، سیدمهدی نیازی، معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزیر، علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت، علی نبوی، رییس ستاد راهبری شرکت‌ها و موسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صمت و رییس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، محمدجواد حاجی‌حسینی، معاون حقوقی و امور مجلس وزیر، علیرضا شاه‌میرزایی، معاون تجارت و خدمات، عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، رضا محتشمی‌پور، معاون معادن و فرآوری مواد، علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، محمدمهدی برادران خلخالی، معاون صنایع عمومی، مهدی صادقی نیارکی، معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع، مهدی داداشی زین‌الدین، عضو هیات‌مدیره گروه صنعتی ایران‌خودرو، بابک افقهی، رییس حوزه ریاست سازمان برنامه و بودجه. »

نمایندگان وزیر صمت در هیات نمایندگان اتاق تهران در حالی به تازگی معرفی شدند که رییس اتاق تهران طی ماه‌های گذشته و در جلسات هیات نمایندگان این اتاق، خواستار معرفی و استقرار هرچه زودتر نمایندگان دولت در ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران شده بود.

پیش از این سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی، چهار نفر از پنج نماینده خود را به اتاق بازرگانی تهران معرفی کرده بود. با احتساب نمایندگان وزارت صمت که به تازگی معرفی شده‌اند، اتاق تهران می‌تواند از فروردین ماه ۱۴۰۱ جلسات خود را با ۵۹ نماینده بخش خصوصی دولتی آغاز کند و اگر وزیر جهاد کشاورزی نیز یک نماینده باقی را معرفی کند، سال ۱۴۰۱ ترکیب هیات نمایندگان اتاق تهران کامل خواهد بود

 

ارسال نظر