ویژه

۱۴۰۰/۱۰/۱۳ - ۰۱:۳۶:۱۶
کد خبر: ۱۸۵۵۹۸

پخش ویژه‌برنامه باب‌القبله از امشب در روبیکا و آی‌گپ 

از امشب ویژه‌برنامه باب‌القبله به‌مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از روبیکا و آی‌گپ پخش می‌شود. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، امسال نیز همزمان با نزدیک شدن به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، همراه اول تولید ویژه برنامه «باب القبله» را با هدف ترویج شعائر مذهبی و تشریح مصداقی و عینی نقش حضرت در زندگی بانوان جامعه امروز در دستور کار قرار داد. این ویژه برنامه که از امشب یکشنبه ۱۲ دی ماه به مدت پنج شب با اجرای نازنین پیرکاری از ساعت ۲۲ و از طریق پلتفرم‌های روبیکا و‌ای گپ پخش می‌شود، در هر نوبت میزبان مهمانان ویژه‌ای از اقشار مختلف جامعه به خصوص هنرمندان است. حجت‌الاسلام محمد برمایی، کارشناس مذهبی طی این پنج شب به واکاوی ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) 

می‌پردازد؛ ضمن اینکه در متن این ویژه برنامه موضوعات مختلف زنان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

110 مرکز غیرمجاز استخراج  رمز ارز در حوزه توزیع برق مازندران کشف و ضبط شده است

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران گفت: در 9 ماهه نخست سال 1400، 110 مرکز با تعداد 950 دستگاه رمز ارز غیرمجاز در حوزه توزیع برق مازندران کشف و ضبط شده است. سید کاظم حسینی کارنامی با بیان اینکه از ابتدای طرح مقابله با دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز، 186 مرکز غیرمجاز که شامل 3500 دستگاه بوده در حوزه توزیع برق مازندران کشف شده است اظهار داشت: میزان انرژی مصرفی این تعداد دستگاه 13.5 میلیون کیلووات ساعت و بهای برق مصرفی آن 112 میلیارد ریال محاسبه شده است . وی همچنین با اشاره به کشف یک مزرعه بزرگ رمزارز دیجیتال در امور آمل غرب گفت: این مزرعه به صورت کاملاً حرفه‌ای و با نهایت دقت در مخفی کاری تجهیزات در یک دامداری متروکه راه‌اندازی شده بود که همکاران دفتر لوازم اندازه‌گیری ستاد و امور پس از اخذ مجوزات لازم و هماهنگی با نیروهای انتظامی برای ورود به ملک مورد نظر، 75 دستگاه غیرمجاز استخراج رمزارز از این مکان ضبط و جمع‌آوری کردند که انجام اقدامات قانونی بعدی و برخورد با مشترک متخلف مطابق دستورالعمل ابلاغی شرکت توانیر در دست اقدام می‌باشد .

توسعه خطوط ریلی، آلایندگی کلان‌شهرها را کاهش می‌دهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ذوب‌آهن اصفهان، با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد زیست محیطی در این شرکت و همچنین پروژه‌های در دست اجرا گفت: این شرکت نه تنها با نظارت سازمان محیط زیست در مسیر صنعت سبز قرار دارد بلکه با تولید ریل، امکان توسعه حمل و نقل ریلی و خطوط مترو را فراهم نموده تا بزرگ‌ترین عامل آلایندگی شهرها یعنی تردد خودروها کاهش یابد. علیرضا رضوانیان اظهار داشت: کسی نمی‌تواند ادعا کند که صنعت از جمله صنعت فولاد آلاینده نیست. اما کاهش آلایندگی راه‌های مختلفی دارد هم چنان که در بسیاری کشورهای دنیا کارخانه‌های فولادی نزدیک مناطق مسکونی هستند و مشکلی هم ایجاد نمی‌شود. در واقع صنایع فولادی باید برای کنترل آلایندگی، نهایت تلاش خود را بکنند اما امکان توقف فعالیت این صنایع وجود ندارد چرا که نمی‌توان به مردم گفت که خانه نسازند، از لوازم خانگی استفاده نکنند و... چرا که همه اینها نیازمند صنعت فولاد هستند .  وی افزود: در این بین، آلایندگی حاصل تردد خودروها و مناسب نبودن و کامل نبودن خدمات حمل و نقل شهری نسبت به صنایع فولادی بسیار بیشتر است اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد . 

برای افزایش خدمات حمل و نقل شهری، توسعه حمل و نقل ریلی اهمیت بسیاری دارد که طی سالیان گذشته به دلیل نبود ریل و مشکلات ناشی از تحریم، توسعه مناسب در این بخش را شاهد نبودیم. اما ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، این مشکل را حل کرد و هم‌اکنون با تولید انواع ریل مورد نیاز کشور، توسعه خطوط ریلی را شاهد هستیم و سال گذشته در این خصوص رکورد توسعه این زیرساخت مهم در کشور با بهره‌گیری از ریل ملی، شکسته شد . 

 

ارسال نظر