ویژه

۱۴۰۰/۱۰/۰۹ - ۰۲:۳۷:۰۴
کد خبر: ۱۸۵۴۷۸

آبرسانی بنیاد برکت به ۱۴۰۰ روستای کشور تا پایان سال

فرآیند آبرسانی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام به یک‌هزار و ۴۰۰ روستای کشور تا پایان سال به اتمام می‌رسد. معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با بیان این مطلب و با تاکید بر نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور گفت: تاکنون دو هزار و ۱۰۰ روستا تحت پوشش فعالیت‌های آبرسانی بنیاد قرار گرفته‌اند که از این تعداد، یک‌هزار و ۱۱۵ روستا از آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند و شمار آنها تا پایان سال به یک‌هزار و ۴۰۰ روستا می‌رسد. علی عسگری با اشاره به بهره‌برداری از شبکه آبرسانی جزیره هرمز به همت بنیاد برکت گفت: مخازن و شبکه آبرسانی جزیره هرمز شامل احداث منبع آب زیرزمینی ۲ هزار مترمکعبی، منبع آب هوایی ۱۵۰ مترمکعبی و تعویض لوله‌های فرسوده می‌شود. وی تاکید کرد: تاکنون ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در بهسازی شبکه آبرسانی و فاضلاب جزیره، تامین مخازن و ایستگاه پمپاژ صرف شده است. معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به اقدامات صورت گرفته در جزیره هرمز اظهار داشت: طی سه سال فعالیت بنیاد برکت در هرمز ۴۰۸ طرح شامل ۳۱۲ طرح اشتغال و ۹۶ طرح عمرانی و زیربنایی در این جزیره به بهره‌برداری رسیده یا در دست اجرا است. وی خاطرنشان کرد: تا به امروز ۳۱۲ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در هرمز به بهره‌برداری رسیده که باعث ایجاد بیش از ۹۰۰ فرصت شغلی شده است.

بازدید سه ساعته شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از محله جلفا

شهردار اصفهان در دیدار با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب کشور، با بیان اینکه اصفهان به دست ما و شما ساخته شده است و با هم باید مراقب این شهر باشیم، گفت: ما برای خدمت به ارامنه شهر اصفهان هیچ منتی بر آنها نداریم چراکه خدمت به همه شهروندان وظیفه ماست. به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، همزمان با جشن‌های کریسمس در محله مسیحی نشین جلفا، شهردار اصفهان، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، معاون فرهنگی -  اجتماعی شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از این محله بازدید و با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران و شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان دیدار کردند. علی قاسم‌زاده در این دیدار ضمن تبریک سال نو میلادی به شهروندان ارامنه اصفهانی و شورای خلیفه‌گری اظهار کرد: این دیدار نشان‌دهنده پیوند ادیان به صورت عملی است و ما می‌توانیم الگوی زندگی مسالمت آمیز در اصفهان را تعمیم دهیم. وی ادامه داد: ارادت ما به عزیزان مسیحی ریشه در دو موضوع دارد؛ نخست اینکه آموزه‌های قرآن کریم تصویری کامل از مسیحیت و زندگی حضرت مریم (س) به ما نشان داده است و دوم اینکه تجربه تاریخی همزیستی سبب نزدیکی ما به یکدیگر است. شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهان به دست ما و شما ساخته شده است و با هم باید مراقب این شهر باشیم، گفت: ما برای خدمت به ارامنه شهر اصفهان هیچ منتی بر شما نداریم چراکه خدمت به همه شهروندان وظیفه ماست.

نمایش مهاجر در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه در فیلیپین

فیلم کوتاه مهاجر در ادامه حضور بین‌المللی خود به زودی در جشنواره After life در آفریقای جنوبی نیز به نمایش در خواهد آمد. فیلم کوتاه «مهاجر» به نویسندگی و کارگردانی مرضیه ماندگاری در پنجمین حضور بین‌المللی خود، در هشتمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم BakunawaYounge Cinema در کشور فیلیپین به نمایش در می‌آید. به گزارش ایسنا، این جشنواره برای تمامی ژانر‌ها و یک فستیوال به همراه ورکشاپ‌هایی برای گردآمدن فیلمسازان است. فیلم کوتاه مهاجر همچنین در ادامه حضور بین‌المللی خود به زودی در جشنواره After life در آفریقای جنوبی نیز به نمایش در خواهد آمد. فیلم مهاجر پیش از این موفق به راهیابی و اکران در نوزدهمین جشنواره one shot ارمنستان، cinemagia ایتالیا و همچنین سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه تهران شده بود. «مهاجر» نخستین ساخته ماندگاری فیلمی مینیمال با فضایی سوررئال است که با رویکردی انسان‌دوستانه و در راستای ترویج صلح و دوستی و به شیوه سکانس پلان ساخته شده است.

گازرسانی به صنایع وحمایت ازتولیدات داخلی ازاهم توسعه گازرسانی در استان مرکزی

مدیرعامل شرکت گازاستان مرکزی گفت: باتوجه بیانات حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) ونامگذاری سال 1400 به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها ومانع‌زدایی‌ها، درسطح استان مرکزی18شهرک صنعتی ازنعمت گازطبیعی برخوداربوده و11ناحیه صنعتی نیزدرجریان تولید خود از این منبع الهی بهره‌مند می‌باشند . به گزارش روابط عمومی شرکت گازاستان مرکزی محمدرضاسمیعی دراین خصوص گفت: تعداد شش هزارو 33 واحدصنعتی درسطح استان ازنعمت گازطبیعی برخوردارند ودرکل 75درصد انرژی استان ازگازطبیعی تامین می‌شود واستفاده ازاین منبع انرژی ازاهم جریان تولید این صنایع قرارگرفته است. وی اضافه کرد: استفاده ازگازطبیعی دربخش تولیدات صنعتی گلخانه‌ای نیز موردتوجه قراردارد و بخش عمده‌ای از تامین گرمایش گلخانه‌های سطح استان درجریان تولیدات کشاورزی وگلخانه‌ای خود نیاز ضروری به این نعمت الهی داشته وامیداست ضمن استفاده بهینه و ایمن ازآن، درمصرف آن نیز دقت نظرداشته ودرحفظ وحراست ازاین منابع بکوشیم.

 

ارسال نظر