ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۲۵ - ۰۶:۵۴:۰۴
کد خبر: ۱۸۵۰۱۴

 شهرزیرزمینی میزبان آموزش‌های شهروندی در حوزه مدیریت پسماند شد

 به منظور توسعه فرهنگ شهروندی در مدیریت پسماند تفاهم‌نامه فرهنگی میان سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به امضا رسید. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مهدی شایسته اصل در این مراسم نامه که ظهر روز چهارشنبه 24 آذر ماه در شرکت بهره‌برداری متروی تهران برگزار شد، گفت: ۶۳ درصد عبور و مرور شهروندان تهرانی و حتی شهرهای اطراف پایتخت از طریق مترو صورت می‌گیرد و این ناوگان در حال حاضر با عبور و مرور روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفری بهترین مکان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری است. وی افزود: ناوگان مترو تهران می‌تواند محلی برای توسعه آموزش‌های شهروندی باشد و با تفاهم نامه‌ای که میان سازمان پسماند و شرکت بهره‌برداری مترو منعقد شده تلاش داریم بسیاری از آموزش‌های شهروندی در این خصوص را در شهر زیر زمینی فرهنگ‌سازی کنیم.

 تقدیر مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از پرسنل امور ایستگاه‌های مترو

 اصحاب رسانه برای صیانت از کارکنان امور ایستگاه‌ها در مقابله با ورود آقایان به واگن بانوان، دستفروشان و متکدیان متروی تهران را حمایت کنند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اینکه این نشست برای دلجویی و تقدیر از پرسنل خدوم متروی تهران برگزار شد گفت: از اصحاب رسانه انتظار داریم که برای مقابله با ورود آقایان به واگن بانوان، دستفروشان و متکدیان پوشش رسانه‌ای داده و این آگاهی را به مردم بدهند که در هنگام مواجهه با آنها با پرسنل خدوم متروی تهران همکاری داشته باشند و مقابل آنها نایستند. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه مهدی شایسته‌ اصل در نشست صمیمی با 4 نفراز کارکنان امور ایستگاه‌های شرکت بهره‌برداری مترو ضمن دلجویی از آنها که از ورود آقایان به واگن بانوان و دستفروشان ممانعت کرده بودند، تقدیر کرد و درباره درگیرهای چندروز گذشته برخی از مسافران آقا که قصد ورود به واگن بانوان را داشتند توضیحاتی را ارایه کرد.

افتتاح نمایشگاه  آجیل شب یلدا، در کرمانشاه 

دکتر حامد وفاپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از برگزاری پنجمین نمایشگاه شب یلدا در کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه در فضایی بیش از ۲ هزار مترمربع و با حضور ۱۴۰ غرفه از استان‌های کرمانشاه، مرکزی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و خوزستان برپا می‌شود. مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه اضافه کرد: انواع مواد غذایی، خشکبار، آجیل، میوه، شیرینی، سوغات شهرستان‌ها و محصولات شب یلدا با تخفیف ۱۰ درصدی عرضه می‌شود. وی گفت: علاقه‌مند می‌توانند برای بازدید و خرید از این نمایشگاه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ روزهای ۲۰ تا ۲۶ آذر ماه به محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمانشاه واقع در بوستان شاهد مراجعه کنند.

بیمه سلامت  و عدم پرداخت هزینه درمانی نسخه‌های کاغذی

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: این بیمه از اول دی ماه طبق قانون مجلس شورای اسلامی در راستای اجرای کامل طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، به هیچ عنوان هزینه درمانی نسخه‌های کاغذی را پرداخت نمی‌کند. « امید قادری» روز چهارشنبه در نشست خبری؛ افزود: زیرساخت های طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان کرمانشاه ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در حالی که میانگین کشوری ۷۵ درصد است و ما از این نظر رتبه دوم کشور را داریم. او با بیان اینکه تمام زیرساخت ها و شرایط برای اجرای کامل نسخه نویسی الکترونیکی در استان کرمانشاه فراهم است، گفت: از ابتدای دی ماه پرداخت هرگونه هزینه بیمه نسخه نویسی کاغذی خلاف قانون است و هزینه های نسخه نویسی کاغذی به هیچ وجه پرداخت نمی شود.

شهردار اصفهان: پروژه‌های شهری با هدف توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی تعریف می‌شود

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه یکی‌ از افتخارات بنده این است که زمانی خبرنگار و همکار شما بودم و تعلق خاطر به جامعه خبری دارم، اظهار کرد: در روند تغییر قانونی شهردار، هر شهرداری افقی را به عنوان مسیر راه تعیین می‌کند و شعار این دوره شهر و مدیریت شهری «اصفهان من شهر زندگی» است. شهر ما از نظر معابر اشباع شده است و دنبال فضاهای فرهنگی و تفریحی در شهر هستیم و این‌گونه پروژه‌ها را در این دوره بیشتر مشاهده خواهیم کرد. اصفهان من گویای تعلق، هویت و علاقه به سرزمینی به نام اصفهان است؛ هر کسی که این احساس تعلق را داشته باشد حق زندگی در این شهر را دارد، هرکسی خود را اصفهانی می‌داند فارغ از تعلقات سیاسی و قومی مورد تکریم و احترام است و حق زندگی شایسته در این شهر دارد. شهر زندگی شهری است که علاوه بر قرین بودن با تامین نیازهای ابتدایی، به فرد احساس امنیت فکری، روحی و عاطفی دهد. او سومین سطح نیاز برای یک شهر زندگی را، احساس عزت و احترام ذکر کرد و افزود: هیچ کس به هیچ علتی نباید مورد بی‌احترامی قرار گیرد.

 

ارسال نظر