ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۰۳:۲۷:۲۴
کد خبر: ۱۸۴۸۳۳

فرمانده عملیاتی

ستاد مقابله با کرونا تهران مطرح کرد  باید برای تامین واگن‌های بیشتر در متروی تهران اقدام شود

ویژه برنامه مدافعان سلامت به مناسبت گرامیداشت روز پرستار به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در ایوان انتظار ایستگاه میدان حضرت ولی عصر (عج) برگزار شد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در سالروز میلاد

 با سعادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار برنامه مدافعان سلامت با حضور علیرضا زالی فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا تهران و سید محمد نقیب سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی ظهر امروز ۱۸ آذرماه۱۴۰۰ برگزار شد. زالی گفت: با تدبیر خوب کارکنان شرکت بهره‌برداری متروی تهران، تصاویر پرستاران و کادر درمان در دیوارهای این ایستگاه نصب شده و خود افراد هم امروز در این ایستگاه حضور دارند. فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا تهران با بیان اینکه در برخی از تصاویر چهره خسته کادر درمان قابل مشاهده است گفت: از کارکنان شرکت بهره‌برداری متروی تهران به دلیل برگزاری این رویداد تشکر می‌کنم، چراکه تکریم مجددی از پرستاران صورت گرفته است و این تصاویر نشان از یک باز آوری  خاطرات شیرین کادر پرستاری دارد. وی بیان کرد: در متروی تهران تلاش‌های خوبی انجام شده، تا فاصله گذاری‌های اجتماعی بهتر رعایت شود و در این ناوگان حمل و نقل عمومی باید از ماسک و... استفاده کرد. زالی با بیان اینکه امیدواریم شهروندان در موعد مقرر دز سوم واکسن را هم دریافت کنند گفت: یکی از موضوعات مهم، بحث تامین واگن در شبکه مترو است. فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونا تهران افزود: نیاز است در شبکه مترو واگن‌های بیشتری تامین شود و ما در تولید واگن ملی، پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم. وی تصریح کرد: برای کلانشهرها از جمله متروی تهران، باید کمک کرد واگن‌های بیشتری تامین شود.  زالی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد شهدای کادر درمان گفت: بالغ بر ۲۴۰ شهید مدافع سلامت بر اثر کرونا داشته‌ایم.

متروی تهران با برگزاری پایگاه‌های فرهنگی میزبان مسافران و شرکت کنندگان

در نماز جمعه تهران می‌شود  

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: با کاهش محدویت‌های بیماری کرونا و آغاز اقامه نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره)، پایگاه‌های فرهنگی متروی تهران فعالیت خود را از سر می‌گیرد.  به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌بردار متروی تهران و حومه سید محمد نقیب افزود: معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه همچون دوره‌های گذشته پایگاه‌های فرهنگی خود را همزمان با اقامه نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در ایستگاه شهید بهشتی برپا می‌کند. وی تصریح کرد: پایگاه جمعه‌های فرهنگی با برنامه‌های متنوعی از جمله برپایی پایگاه مشاوره مذهبی، پزشکی، روانشناسی، طب سنتی، غرفه نقاشی کودک و قرائت قرآن کریم همراه با توزیع بسته‌های فرهنگی پذیرای شهروندان نمازگزار می‌باشد. گفتنی است، پایگاه‌ جمعه‌های فرهنگی با حضور کارشناسان در حوزه‌های فرهنگی، مذهبی، خانواده و سلامت هم‌زمان با اقامه نماز جمعه به صورت هفتگی در ایستگاه شهید بهشتی برپا می‌شود.

سفیر پرتغال با شهردار اصفهان دیدار کرد

اصفهان و پورتو  به دنبال روابط پویاتر

شهردار اصفهان در دیدار با سفیر پرتغال گفت: ارتقای همکاری اقتصادی و گردشگری در پیمان خواهرخواندگی اصفهان و پورتو پیش بینی شده است.  به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در دیدار با سفیر پرتغال در ایران با اشاره به اینکه اصفهان یک شهر چهار فصل است که زیبایی آن در اردیبهشت دو چندان می‌شود، اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در اردیبهشت و هفته فرهنگی اصفهان میزبان شما باشیم. وی ادامه داد: علاقه شما به ادبیات سبب شده تا توجه ویژه‌ای به زبان و ادبیات داشته باشید. زبان از این جهت که وسیله ارتباطات بین ملت هاست، حائز اهمیت است. شهردار اصفهان با بیان اینکه در تفاهم خواهرخواندگی اصفهان و پورتو توجه به روابط دانشگاهی مهم شمرده شده است، گفت: امیدواریم روزی بتوانیم شاهد تدریس ادبیات با زبان پرتغالی در دانشگاه‌های اصفهان باشیم. وی با تاکید بر اینکه در قالب خواهرخواندگی، شهرها می‌توانند آزادانه فارغ از دیپلماسی رسمی به گسترش ارتباطات خود کمک کنند، افزود: در عقد خواهرخواندگی اصفهان و پورتو ارتقای زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری پیش بینی شده است. قاسم‌زاده با اشاره به گفت‌وگوی دو هفته پیش خود با سفیر ایران در پرتغال اظهار کرد: طی این گفت‌وگوها قرار شد هفته فرهنگی اصفهان در اردیبهشت سال آینده یا اسفندماه امسال در صورت برطرف شدن شرایط کرونایی به صورت حضوری برگزار شود. وی به روابط ۵۰۰ ساله ایران و پرتغال اشاره و تصریح کرد: بخشی از این روابط به زمانی بازمی‌گردد که اصفهان پایتخت سیاسی ایران بود و اکنون اصفهان پایتخت فرهنگی ایران به شمار می‌رود و امیدواریم این روابط گسترش پیدا کند. شهردار اصفهان افزود: اصفهان از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی برخوردار است و حضور مشاور اقتصادی سفیر پرتغال در ایران نشان از علاقه‌مندی به توسعه روابط در این حوزه دارد.

 

ارسال نظر