ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۰۲:۱۰:۳۶
کد خبر: ۱۸۴۶۵۱

کارگروه عملیاتی برای شناسایی و مناسب‌سازی ایستگاه‌های متروی تشکیل شد

 مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از تشکیل کارگروهی عملیاتی برای بررسی میدانی وضعیت ایستگاه‌های متروی تهران و حومه خبر داد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ مهدی شایسته ضمن گرامیداشت 12 آذر روز جهانی معلولان گفت: حسب وظیفه قانونی و انسانی، از اوایل هفته گذشته کارگروه عملیاتی برای بررسی میدانی از وضعیت ۱۴۱ ایستگاه بهره‌برداری شده متروی تهران و حومه به منظور رفاه حال بیشتر جانباران ومعلولان با هدف رفع نواقص به ویژه آسانسورها و رمپ‌ها جهت استفاده راحت جانبازان و معلولان از مترو تشکیل شده است. وی با اشاره به توجه حقوق شهری به حقوق افراد معلول از باب توجه به حقوق شهروندی آنان و لزوم دسترسی برابر شهروندان به تسهیلات شهری، که امری ضروری است تصریح کرد، در حال حاضر به جز سه ایستگاه در تمامی ایستگاه‌های متروی تهران، آسانسورها فعال هستند. مهدی شایسته افزود: مناسب‌سازی ایستگاه‌های شهرزیرزمینی در دوره‌های قبلی، متاسفانه به خاطربرخی کوتاهی‌ها از جمله نداشتن استاندارد و عدم صدور بیمه‌نامه توسط شرکت‌های بیمه‌گذار، کار ما را دشوار کرده است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه با هماهنگی و مساعدت ویژه دفتر شهردار تهران، تمامی رمپ‌های ورودی ایستگاه‌ها بررسی شده افزود: مقرر شده با همکاری شهرداری نواحی و مناطق، نواقص به‌طور کامل برطرف شود. وی در پایان گفت: امیدوارم با کار و تلاش جهادی و خستگی‌ناپذیر بتوانیم از شعارزدگی پرهیز کرده و روزی را شاهد باشیم که جانبازان و معلولان در هر کجای کشورمان بتوانند به راحتی از حمل و نقل عمومی به ویژه متروی پایتخت استفاده کنند.

تخفیفات ویژه شهرداری بندرعباس برای عوارض

گروه خبر سمیره نیکوند: به گزارش خبرنگار «اعتماد» و به نقل از روابط عمومی تا پایان آذرماه انجام می‌شود؛  شهردار بندرعباس گفت: شهرداری بندرعباس هر سال طی مناسبت‌های مختلف تخفیفات ویژه‌ای برای پرداخت‌کنندگان عوارض در زمان تعیین شده در نظر می‌گیرد در این راستا طرح جدید شهرداری تا پایان آذرماه سال جاری لحاظ می‌شود. مهدی نوبانی اظهار کرد: طرح ارایه تخفیف ویژه عوارض شهرداری بر اساس لایحه پیشنهادی شهرداری و مصوبه شورای شهر بندرعباس اجرایی شده است. وی افزود: با موافقت و همراهی اعضای شورای اسلامی شهر تخفیف ویژه‌ای برای متقاضیان، در راستای تشویق مودیان و بدهکاران بابت مراجعه و دریافت مفاصا حساب از شهرداری تا پایان آذرماه لحاظ شده است شهردار بندرعباس عنوان کرد: دراین طرح تصویب شده که اکنون به مرحله اجرا رسیده و تا پایان آذرماه نیز مهلت دارد، برای صدور پروانه ساختمانی ۱۵ درصد، وصول چک‌های سررسید نشده ۱۴ درصد و حرف و مشاغل ۱۵ درصد تخفیف پیش‌بینی شده است.

تامین آب مورد نیاز اصفهان بزرگ از تصفیه خانه باباشیخعلی

سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: تمام آب مورد نیاز شهرها و روستاهای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ در حال حاضر از تصفیه خانه آب باباشیخعلی تامین می‌شود. مهرداد خورسندی افزود: با توجه به سردی هوا و شرایط دمایی موجود، میزان ۱۱ متر مکعب بر ثانیه آبی که از تصفیه‌خانه آب بابا شیخعلی (سامانه اول آب‌رسانی) وارد مدار بهره‌برداری می‌شود کفاف نیاز شرب و بهداشت جمعیت 58 شهر و 380 روستای طرح آبرسانی اصفهان بزرگ را می‌دهد. مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی آبفای استان اصفهان گفت: به دنبال سرد شدن هوا و کاهش میزان مصرف مشترکین، در حال حاضر هیچ آبی از چاه‌های متفرقه استحصال و وارد شبکه آبرسانی این مناطق نمی‌شود و آب تصفیه خانه باباشیخعلی کفاف شرب و بهداشت را می‌دهد. وی ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در تابستان امسال از چاه‌ها و تصفیه خانه آب باباشیخعلی در مجموع تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب تولید و تصفیه می‌کرد درحالی که مصرف آب در برخی از ساعات اوج مصرف به حدود ۱۸ هزار لیتر در ثانیه می‌رسید و همین کمبود 4300 لیتر در ثانیه‌ای موجب کاهش فشار شبکه و قطع آب در تعداد زیادی از شهرها و روستاها می‌شد.  سخنگوی آبفای استان اصفهان گفت: برای رفع این مشکل در تابستان امسال نزدیک به62 میلیون لیتر آب با استفاده از 5800 تانکر آبرسان بین شهروندان و روستاییان به ویژه در شهرهای اصفهان، فلاورجان، زیار، بهارستان، دولت آباد و اردستان توزیع شد که در تاریخ 55 ساله این شرکت بی‌سابقه بود.

مدیر جدید امور آب و فاضلاب دلیجان معرفی شد

طی حکمی از سوی مهندس یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی، مهندس سید بابک غفاری به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب دلیجان منصوب شد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی مراسم تودیع و معارفه مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان دلیجان در محل فرمانداری این شهرستان با حضور وحید براتی‌زاده فرماندار دلیجان، مهندس یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و جمعی از معاونان شرکت آبفا و مسوولان شهرستان برگزار گردید. در این جلسه مهندس سید بابک غفاری به عنوان مدیر امور آب و فاضلاب دلیجان معرفی و از زحمات مهندس جواد محمدی سرپرست قبلی این امور قدردانی شد.

 

ارسال نظر