ویژه

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۲:۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۸۴۳۰۳

هیچ واردکننده‌ای حق واردات محصول تولیدی  در استان مرکزی را ندارد 

استاندار مرکزی با بیان اینکه «اطلس جامع اقتصادی استان مرکزی باید تدوین و تهیه شود» گفت: هیچ وارد‌کننده‌ای در کشور حق ندارد محصول تولیدی در استان مرکزی را وارد کنند. فرزاد مخلص‌الائمه در آیین تکریم و معارفه استاندار مرکزی که با حضور وزیر کشور برگزار شد با اشاره به برنامه‌های استانداری مرکزی اظهار داشت: برنامه درنظر گرفته شده توسط هیات دولت برای خدمت در مجموعه استانداری مرکزی، سند راهبردی حکمرانی در این استان در افق و در مسیر گام دوم انقلاب است که این سند به صورت دقیق و با جزییات کامل منتشر می‌شود تا مدیران استان و نخبگان آن با اطلاع کامل از این سند بتوانند در اجرای هر چه بهتر آن کمک کنند. وی افزود: این سند که نگاهی مساله‌محور دارد در قالب 7 محور اصلی و 75 محور فرعی تدوین و جمع‌آوری شده و از همه شما درخواست دارم که در راستای تقویت و تغییر نگاه به حوزه ماموریتی در مسیر اجرای این سند همکاری داشته باشید. استاندار مرکزی تصریح کرد: مساله همان مانعی است که نمی‌گذارد از وضع موجود به وضعیت مطلوب برسیم که خوشبختانه نسبت به وضع موجود و مطلوب تا حدی شناخت پیدا کرده‌ایم و مانع رسیدن به وضع مطلوب از وضع موجود که همان مساله است را نیز مشخص کرده‌ایم. مخلص‌الائمه بیان کرد: اکنون در شرایط مطلوبی قرار نداریم و آنچه سبب قرار گرفتن در چنین وضعیتی شده فهرستی از مسائل بوده که طبق پژوهشی که در سازمان بازرسی کشور انجام شده یک‌هزار و 980 مساله خرد، 82 میان‌مساله و 10 ابر مساله شناسایی شده و براساس آن برش استانی هم مشخص شده است.

مردم نباید در خصوص شهرداری احساس تبعیض  و بی‌اعتمادی کنند

آیین تکریم و معارفه خدمتگزاران مردم در شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان و مدیران شهری برگزار شد.  به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، علی قاسم‌زاده در این آیین ضمن تبریک هفته بسیج و روز تاریخی تولد اصفهان، اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهری تمام تلاشمان این است که شعار «اصفهان، شهر زندگی» تحقق پیدا کند، الگویی که به عنوان الگوی مدیریت شهری انتخاب شده است الگوی شهر همگراست که دارای اصولی است. وی با بیان اینکه یکی از اصول اساسی شهر همگرا بحث مقبولیت است، تصریح کرد: مدیری می‌تواند موفق باشد که مورد پذیرش جامعه قرار بگیرد، ارتباط و رابطه خوب با بدنه شهرداری و مردم باید پیش فرض همه مدیران باشد.  شهردار اصفهان ادامه داد: اگر نتوانیم در سطحی‌ترین رابطه با مردم که همان ارتباط کلامی است ارتباط خوبی برقرار کرده و به فهم مشترک برسیم موفق نخواهیم بود، پیش نیاز مقبولیت ارتباط موثر، حسنه و صادقانه با مردم است. شخصیت مدیران شهرداری باید شخصیت همخوانی میان قول، فعل و نیت آنها باشد. وی با بیان اینکه اگر نتوانیم مقبولیت بدنه شهرداری در حوزه مدیریتی خود و مقبول بدنه اجتماعی در حوزه جغرافیایی خود باشیم موفق نخواهیم بود، اضافه کرد: مفهوم چنین حرفی این نیست که به هر فردی هر امتیازی را که درخواست کرد بدهیم. ممکن است گاهی برای جلب محبوبیت راه خطا را در پیش بگیریم و هوای منابع قدرت را به هر نامی داشته باشیم؛ در ادبیات دینی ما محبوبیت و مقبولیتی ارزشمند است که هم روی زمین محبوب بوده و هم در آسمان‌ها محبوب پروردگار و فرشتگان باشیم. قاسم‌زاده تاکید کرد: در الگوی شهر همگرا اصلی به نام شفافیت وجود دارد که در مقابل آن ابهام است، گاهی افشای اطلاعات می‌تواند فساد به بار بیاورد اما شفافیت به این معناست که نباید کاری دارای ابهام باشد. هر ابهامی زمینه تفسیر به رای و خطا را فراهم می‌کند بنابراین تصمیمات ما باید دارای شفافیت باشد به این معنا که در مقابل هر تصمیمی باید بتوانیم جواب شفاف بدهیم و از آن تصمیم در مقابل هر دستگاه ناظری و در مقابل ارباب رجوع دفاع کنیم.

متروی گلشهر- شهر جدید هشتگرد روزهای پنجشنبه  و جمعه مسافرگیری ندارد

متروی گلشهر- شهر جدید هشتگرد استان البرز به مدت دو هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه به علت انجام عملیات ساخت و نصب سقف سکوی ایستگاه ماموت مسافرگیری ندارد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه؛ بنابه درخواست شرکت عمران شهر جدید هشتگرد مبنی بر انجام عملیات ساخت و نصب سقف سکوی ایستگاه ماموت در مسیر گلشهر- هشتگرد و بالعکس، روزهای پنجشنبه چهارم، جمعه پنجم و پنجشنبه یازدهم و جمعه دوازدهم آذرماه با هدف بالا بردن کیفیت خدمات و تامین ایمنی بیشتر مسافران مسافرگیری در این مسیر انجام نمی‌گیرد. گفتنی است مسافرگیری در طول هفته طبق روال گذشته بدون هیچ تغییری انجام می‌پذیرد. خط ریلی شهرجدید هشتگرد به طول ۴۰ کیلومتر برای خدمات رسانی به ساکنان غرب استان البرز به ویژه شهرجدید هشتگرد از دی ماه سال ۱۳۹۸ فعال شده و روزانه ۱۴ سرویس رفت و برگشت قطار در این مسیر انجام می‌شود.

 

ارسال نظر