ویژه

۱۴۰۰/۰۸/۳۰ - ۰۱:۵۶:۵۰
کد خبر: ۱۸۴۲۰۹

ایجاد ۲۵۰۰ طرح اشتغال  برکت در حوزه آزادکاری 

تا پایان امسال ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه آزادکاری (فریلنسینگ) به بهره‌برداری می‌رسد. مراسم آغاز رویداد ملی «برکتینو» و بهره‌برداری از ۴۰۰ طرح اشتغال برکت در حوزه آزادکاری (فریلنسینگ) در سراسر کشور برگزار شد. مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با اشاره به رویداد ملی «برکتینو» گفت: ایجاد ۲ هزار و ۵۰۰ طرح اشتغال در قالب این رویداد و از طریق آزادکاری تا پایان امسال در دستور کار است. محمد ترکمانه افزود: هدف از برگزاری رویداد ملی «برکتینو» ایجاد ظرفیت‌های مناسب برای ایجاد اشتغال در حوزه آزادکاری است.همچنین در قالب این رویداد، از شرکت‌های فعال و واسط در این حوزه حمایت می‌شود. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، جامعه مخاطبان هدف رویداد ملی «برکتینو» افراد تحصیل‌کرده و دانشگاهی با مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط در مناطق روستایی و محروم کشور هستند. ترکمانه توضیح داد: آزادکاری یک سبک نوین اشتغال است که در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مورد استقبال واقع شده و بسیاری از افراد از این طریق درآمدزایی می‌کنند. رویکرد جدید بنیاد برکت به تبعیت از سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان امام، تمرکز بر حوزه‌های دانش‌بنیان و فناورانه و سرمایه‌گذاری در علوم جدید است. وی خاطرنشان کرد: ۲۰۰ رسته شغلی در حوزه آزادکاری وجود دارد که از جمله شاخص‌ترین آنها می‌توان به طراحی، برنامه‌نویسی، ترجمه، تولید محتوا، ساخت انیمیشن و عکاسی اشاره کرد. مدیرعامل بنیاد برکت اظهار داشت: تا به امروز ۴۰۰ طرح اشتغال در حوزه آزادکاری در ۹۳ روستا و ۶۹ شهر ایجاد شده است که تا پایان سال جاری به ۲ هزار و ۵۰۰ طرح خواهد رسید. همچنین برنامه‌ریزی شده تا در سال آینده هم ۵ هزار طرح دیگر در این حوزه راه‌اندازی شود. ترکمانه یادآور شد: این طرح‌ها از این نظر حائز اهمیت هستند که در روستاهای سراسر کشور اجرا شده‌اند و بسیاری از کارآفرینان توانسته‌اند پروژه‌های بین‌المللی را جذب کنند. وی در تشریح جزییات رویداد ملی «برکتینو» بیان کرد: با برگزاری شش پیش‌رویداد، افراد مستعد شناسایی و فرآیند آموزش برای آنها آغاز شده است.شرکت‌کنندگان در رویداد «برکتینو» در این مرحله، مهارت‌هایی همچون چگونگی مذاکره و جذب پروژه را می‌آموزند. مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: شرکت‌کنندگان در رویداد ملی «برکتینو» پس از طی دوره‌های آموزشی، از تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برخوردار شده و مشغول به‌کار می‌شوند. بنیاد علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی جدید و ارایه مشاوره، اقدام به وصل این کارآفرینان به بازارهای بین‌المللی می‌کند.

بخش خصوصی می‌تواند از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند شود

 مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی گفت: بخش‌های خصوصی در صورت دارا بودن زمین می‌توانند از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند شوند یا در طرح‌های آینده ثبت نام کنند. احمد مرزبان در حاشیه بازدید از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ساوه اظهار کرد: امروز بازدیدی از پروژه طرح اقدام ملی مسکن ساوه داشتیم در کوی علوی ۳۸۴، بلوار شهید بهشتی ۹۸۰، کوی فجر ۴۸۴ واحد در حال اجرا است. پیشرفت فیزیکی واحدها قابل قبول است و نسبت به پروژه‌های مشابه در استان مرکزی از پیشرفت فیزیکی بالاتری برخورداراست. وی افزود: دغدغه‌های‌های متقاضیان قابل قبول بود مشکل مصالح باعث تأخیر در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها شده است اما خوشبختانه تسهیلات بانکی از ۱۰۰ به ۲۵۰ میلیون تومان رسید و با افزایش تسهیلات بانکی، سهم آورده متقاصیان کمتر خواهد شد و بیشتر از تسهیلات بانکی استفاده می‌کنند. مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به آینده‌نگری که برای شهر ساوه داشتیم ۹۰ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در ساوه پیش بینی شده است. مرزبان در پایان خاطرنشان کرد: بخش‌های خصوصی در صورت دارا بودن زمین می‌توانند از تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند شوند یا در طرح‌های آینده ثبت نام کنند.

طرح توسعه ۲۰۰ هکتاری شهرک صنعتی خیرآباد اراک کلید خورد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: گام‌های عملیاتی طرح توسعه ۲۰۰ هکتاری شهرک صنعتی خیرآباد اراک با هدف تامین زمین برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان کلید خورد.  «طیب میرزایی» افزود: طرح توسعه شهرک صنعتی خیرآباد اراک با تصمیم هیات‌مدیره شهرک‌های صنعتی استان در راستای تکمیل اراضی مورد نیار انجام شده است. وی اظهار داشت: ایجاد امکانات زیرساختی و تامین خدمات مورد نیاز از برنامه‌های توسعه این شهرک است تا مشکلات سرمایه‌گذاران برطرف شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: در صورت تکمیل طرح‌های زیرساختی به زودی امکان واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران در طرح توسعه شهرک صنعتی خیرآباد اراک وجود دارد.  میرزایی در ادامه افزود: پایش واحدهای صنعتی یکی از ماموریت‌های محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت است تا مشکلات و موانع تولید شناسایی شده و براساس بسته حمایتی پیشنهادی تلاش هدفمندی در راستای بهبود امور تولید صورت بگیرد. وی اظهار داشت: موانع تولید در واحدهای صنعتی در دست جمع‌آوری است که بزودی این مشکلات در سامانه وزارت صمت قرار می‌گیرد تا راهکارهای برنامه‌ای برای عبور از آنها پی گرفته شود.

 

ارسال نظر