دولت

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۰۴:۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۸۴۰۱۷

رییس‌جمهور «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را برای اجرا ابلاغ کرد

رییس‌جمهور «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده رییس‌جمهور ابلاغ کرد.

سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور، روز دوشنبه در اجرای اصل یکصدوبیست‌وسوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور زنان و خانواده رییس‌جمهور ابلاغ کرد.

این قانون در جلسه مورخ بیست و چهارم مهرماه یکهزاروچهارصد کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

در جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح شد

ضرورت تثبیت تنظیم بازار در بخش مواد غذایی و خوراکی

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت درباره سپرده‌گذاری از منابع صندوق توسعه ملی در صندوق تثبیت بازار سرمایه؛ مقرر شد مدیرعامل صندوق توسعه ملی مصوبات لازم در این زمینه را اخذ و به اجرا درآورد.

به گزارش ایسنا، جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یکشنبه شب به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رییسی برگزار شد و در آن وزیر جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت تنظیم بازار مواد غذایی و خوراکی‌ها با توجه به تقسیم کار جدید و تفویض اختیارات و اقدامات مناسبی که دراین حوزه با مشارکت فعال بسیج و بازرسان وزارتخانه‌های جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت انجام شده، بیان کرد.

وزارت جهاد کشاورزی همچنین در گزارش‌های جداگانه‌ای، وضعیت توزیع مرغ و تخم‌مرغ را با قیمت‌های مصوب و تحت نظارت، از طریق سامانه هوشمندی که به تازگی با عنوان «بازرگام» راه‌اندازی شده، تشریح کرد.

پس از ارایه گزارش وزارت جهادکشاورزی مقرر شد تنظیم بازار در بخش مواد غذایی به گونه‌ای باشد که شاهد افزایش قیمت نباشیم و قیمت‌ها تثبیت شود.

همچنین در این جلسه بر تقویت صندوق تثبیت بازار سرمایه از طریق منابع قانونی ازجمله صندوق توسعه ملی تاکید شد.

در ادامه این جلسه، رییس کل بانک مرکزی گزارشی از اقدامات خود در تنظیم بازار ارز و چگونگی نظارت بر مبادلات ریالی فعالان حوزه بازار ارز ارایه کرد و مقرر شد اقدامات در این زمینه با قدرت ادامه یابد.

وزیر امور خارجه:  برای رسیدن به یک توافق خوب آماده‌ایم

امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران شب گذشته  در گفت‌وگوی تلفنی با لوییجی دی‌مایو، وزیر امورخارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا از درک مشترک دو کشور در  خصوص برجام خبر داد.

وی گفت: تمامی طرف‌ها به این درک مشترک رسیده‌اند که آمریکا مقصر اصلی و مسئول وضعیت فعلی است و برخی طرف‌ها در رفتاری غیر مسئولانه با سکوت در مقابل زیاده خواهی آمریکا، در پیش‌آمدن شرایط غیر قابل قبول فعلی نقش داشته‌اند. ما برای رسیدن به یک توافق خوب آماده‌ایم. ‌این امر مستلزم بازگشت کامل طرف‌های مذاکراتی به تعهداتشان است.ایران در حال حاضر  میزبان حدود چهار میلیون نفر از مردم افغانستان است و لذا ضروری است سازمان‌های مسئول بین‌المللی به مسئولیت‌های خود نسبت به وضع این بیجاشدگان عمل نمایند. تهران آمادگی دارد تا امکانات خود را برای انتقال کمکهای بین‌المللی و همچنین سایر کشورها از جمله ایتالیا به افغانستان را به کار بگیرد. 

وزیر امور خارجه ایتالیا در این تماس تلفنی گفت:امیدواریم این روند به نتایج مطلوب منتهی شود تا شاهد گسترش بیش از پیش روابط تجاری میان ایران و ایتالیا باشیم

 

ارسال نظر