رویداد

۱۴۰۰/۰۸/۲۳ - ۰۳:۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۸۳۹۵۴

500 تن شیرخشک  ترخیص شد

ایسنا | بعد از مدت‌ها بحث در رابطه با تعیین تکلیف ارز واردات مواد اولیه شیرخشک، سرانجام ۵۰۰ تن دپو شده در گمرک ترخیص شد، ولی هنوز تکلیف گروه ارزی مشخص نیست و در این حالت صاحب کالا ممکن است کالایی که با تامین ارز ۴۲۰۰ وارد کرده ناچار به تسویه با ارز نیمایی باشد. به گفته ارونقی معاون فنی گمرک، صاحب کالا با توجه اینکه ماندگاری بیشتر این مواد آن را در آستانه فساد قرار می‌داد و همچنین با کمبود مواد اولیه برای تولید مواجه بود، نسبت به ترخیص اقدام کرده است و ظاهرا تولید انجام و به مرحله عرضه رسیده ولی تکلیف تامین ارز این کالا برای وی مشخص نشده است.

ستاد تنظیم بازار متولی قیمت‌گذاری شد

صداو سیما | وزیر صمت گفت: بررسی قیمت‌گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد. سید رضا فاطمی امین با تاکید بر حمایت همه‌جانبه دولت از صنایع خودروسازی کشور اظهار کرد: سودآوری این صنعت برای دولت سیزدهم اولویت ویژه‌ای دارد و ما با تمام توان این هدف را پیگیری می‌کنیم. وزیر صمت گفت: یکی از اهداف اصلی که این وزارتخانه با همکاری دیگر دستگاه‌ها و اهتمام خودروسازان کشور پیگیری می‌کند، افزایش تیراژ و تولید خودرو است. وی با اشاره به اخباری که درباره تعیین قیمت خودروها در روزهای اخیر منتشر شده است، افزود: بررسی قیمت‌گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد.

فک رهن اسناد خودرو  ادامه دارد

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو از ادامه فرآیند فک رهن اسناد خودروها خبر داد. بابک رحمانی، از ادامه فرآیند فک رهن اسناد خودروها خبر داد و گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده، فک رهن اسناد خودروها ادامه داشته و در سه روز اخیر بیش از ۱۶ هزار سند خودرو آزاد و چاپ شده است. وی افزود: در حال حاضر ۱۱۰ هزار پیامک برای مشتریان ارسال شده و ۱۷ هزار نفر از مشتریان درخواست خود را ثبت و نسبت به پرداخت مبلغ ترهین اقدام کرده‌اند. رحمانی ادامه داد: برای تسریع در این فرآیند کارکنان معاونت بازاریابی و فروش ایران خودرو در ساعات بیشتر از جمله روزهای جمعه در محل کار خود حاضر خواهند بود.

دو انتصاب جدید  در مناطق آزاد 

با حکم مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی، «محمدرضا نوایی لواسانی» به عنوان «سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش» منصوب شد. سعید محمد همچنین در حکم دیگری «افشار فتح‌اللهی» به عنوان «سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم» منصوب کرد. 

 

ارسال نظر