ویژه

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۳۰۵۸

مشکل کم‌آبی روستای قالهر دلیجان به زودی برطرف می‌شود

در جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان دلیجان آخرین وضعیت تنش آبی روستای قالهر این شهرستان بررسی گردید و با تصمیمات اتخاذ شده مشکل کم‌آبی این روستا به زودی برطرف می‌شود. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در این جلسه که با حضور وحید براتی‌زاده فرمانداردلیجان، دکتر سلیمی نماینده مردم شهرستان‌های دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی، مهندس یوسف عرفانی نسب مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی و مهندس عزت‌الله آمره مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار گردید ضمن بررسی آخرین وضعیت تنش آبی این روستا، مقرر گردید یک حلقه چاه که پیش از این حفرشده، تجهیز گردد و با اخذ مجوز از شرکت آب منطقه‌ای وارد مدار بهره‌برداری شود. در ادامه، حاضرین درجلسه، با حضور در شرکت شهرک‌های صنعتی دلیجان، مشکلات تامین آب یکی از واحد‌های صنعتی را بررسی نمودند.

رکورد تولید ورق سازه‌های فولاد در ذوب‌آهن اصفهان شکسته شد

اره و دریل جدید خط تولید ریل جهت افزایش ظرفیت تولید این محصول در کارگاه نورد ۶۵۰ به همت تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان راه‌اندازی شد تا افزایش چشمگیر تولید ریل را رقم بزند.  منصور یزدی‌زاده در حاشیه بازدید از راه‌اندازی این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار ما و با بیان اینکه به کمک همکاران ذوب‌آهنی توانستیم گلوگاه فرایند تولید ریل را با اضافه کردن یک خط جدید اره ودریل برطرف کنیم، گفت: برنامه‌ریزی و طراحی خط تولید ریل خریداری شده در ذوب‌آهن اصفهان بر اساس ۱۲۰ متر تعریف شده است از آن جایی که وزارت راه به تولید ریل بیش از ۱۸ متر رضایت نداده بود بنابراین گلوگاهی ایجاد شده بود که با اضافه کردن اره و دریل این گلوگاه برطرف شد. مدیرعامل شرکت به توسعه و افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر نیز اشاره کرد و افزود: ورق سازه‌های فولادی یکی از این دست محصولات است که با تولید ۴۰۰ تن ورق سازه ۳۰۰×۲۰ در یک شیفت ۸ ساعته رکورد جدیدی ثبت شد، ضمن اینکه تولید آن در آینده به ۶۰۰ تن در هر شیفت افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به سیاست دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال، تأکید کرد: بخشی زیادی از این مسکن‌های ساخته شده را سازه‌های فولادی تشکیل خواهد داد که ورق سازه‌های فولادی نقش اساسی در تحقق برنامه دولت در این زمینه خواهد داشت.

بوت کمپ استارتاپی هاب شیراز با حضور اساتیدی از داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود

شتاب‌دهنده هاب شیراز که فعالیت خود را در اکوسیستم نوآوری همراه اول و دانشگاه شیراز آغاز کرده، با هدف تقویت و غنی‌سازی زیست بوم کارآفرینی و جذب و پرورش ایده‌ها و تیم‌های مستعد و فعال به دنبال راه‌اندازی یک بوتکمپ استارتاپی به صورت آنلاین است. شرکت هاب شیراز در برج نوآوری دانشگاه شیراز مستقر است اما دوره بوت‌کمپ این شرکت به صورت آنلاین با حضور اساتید و منتورهایی در داخل و خارج از کشور برگزار می‌شود. این دوره با تمرکز بر ایجاد کسب و کارهای استارتاپی مبتنی بر اینترنت اشیاء و 5G در یک دوره 20 هفته‌ای به صورت آنلاین اجرا خواهد شد، بخش‌های اصلی این دوره بوت‌کمپ شامل بیش از ۱۲۰ ساعت کارگاه آموزشی، منتورینگ و کوچینگ، پنل‌های تخصصی، تیم‌سازی، برنامه‌های لایو، انجام پروژه و کافه کتاب استارتاپی بوده و مهلت ثبت‌نام در آن تا ۱۰ آبان تمدید شده است. لازم به ذکر است بخشی از برنامه‌های بوت‌کمپ متناسب با شرایط کرونا و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر