ویژه

۱۴۰۰/۰۷/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۵۵۸

 رونمایی از دیواره نگاره «شهدای شهرداری تهران»  در ایستگاه متروی میدان شهدا 

به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی از دیوارنگاره‌ای با عنوان « شهدای شهرداری تهران» در ایستگاه متروی میدان شهدا واقع در خط چهار متروی تهران رونمایی شد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، جهت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا بعد از ظهر امروز سه شنبه 6 مهر ماه 1400 طی مراسمی با حضور مهندس علی عبداله پور نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، معاونان و مدیران ارشد این شرکت، خانواده معظم شهیدان حسن کرشکی، حسن شیخ و نصرت‌الله رحمان‌زاده از دیوار نگاره «شهدای شهرداری تهران» در ایستگاه میدان شهدا رونمایی شد. در این مراسم عبداله پور با تسلیت اربعین حسینی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ضمن خیر مقدم به خانواده معظم شهدا حاضر در این مراسم گفت: این اثر فرهنگی و هنری به نام 172شهید شهرداری تهران به صورت پلاک طراحی و بر دیوار سالن ایستگاه متروی میدان شهدا که جزو ایستگاه‌های شاخص و تقاطعی متروی تهران است، نقش بسته است. وی با اشاره به اینکه این دیوار نگاره مزین به نام 171 شهید دفاع مقدس و یک شهید مدافع حرم است. افزود: هر پلاک حاوی بارکد سه بعدی است که با اسکن آن توسط تلفن همراه می‌توانند وصیت نامه و بخشی از زندگینامه نامه هر شهید را مطالعه کنند. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: فقط گذاشتن این دیوارنگاه‌ها کافی نیست بلکه باید این ادبیات و فرهنگ حماسه دربین نسل جدید اشاعه داده شود. عبداله پور گفت: اجرای چنین کارهایی در اماکن عمومی به ویژه متروی تهران و حومه همواره نام شهدا درذهن‌ها ماندگار خواهد ماند. وی تصریح کرد: جامعه امروز بیش از پیش به این فضای معنوی نیاز دارد، امروز ما از برکت همین شهیدان و حماسه‌ها، شهری آرام و با امنیت را شاهد هستیم. در این مراسم با اهدا لوح تقدیر و گل از خانواده معظم شهدا تقدیر شد و همسر شهید حسن کرشکی، همسر شهید حسن شیخ و همسر شهید نصرت‌الله رحمان‌زاده خاطراتی را ازاین شهدا بیان کردند. گفتنی است این برنامه به همت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برگزار شد. در پایان این مراسم علی عبداله پور نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با حضور در ایستگاه میدان شهدا با کارکنان این ایستگاه دیدار و صحبت‌های آنها را شنید.

مدیرعامل جدید  شرکت فولاد مبارکه منصوب شد

با تصویب هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، دکتر محمدیاسر طیب‌نیا به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد. به گزارش خبرنگار فولاد، با تصویب هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، دکتر محمدیاسر طیب‌نیا به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد. از جمله سوابق وی می‌توان به عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، گل‌گهر و چادرملو و همچنین قائم‌مقام شرکت ذوب‌آهن اصفهان، معاون خرید و معاون امور معادن شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد؛ پیش از این حمیدرضا عظیمیان از ۱۴ مهرماه ۱۳۹۷ به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت داشته است. دکتر محمدیاسر طیب‌نیا سابقه 20 سال خدمت در صنعت فولاد داشته و از مدیران خوشنام این حوزه به شمار می‌رود.

رکورد تخلیه روزانه ذوب فولاد مبارکه برای سومین بار پیاپی در سال جاری شکسته شد

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: رکورد تخلیه روزانه ذوب توسط جهادگران عرصه تولید در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه برای سومین بار پیاپی در سال جاری به میزان 147 ذوب در روز شکسته شد و این در حالی است که رکورد قبلی در تاریخ ٣١ شهریور سال جاری به میزان ١٤٦ ذوب ثبت گردیده بود. عباس اکبری محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد با اشاره به اهمیت آمادگی واحدهای پشتیبانی، حمل و نقل، انرژی و سیالات و ناحیه آهن‌سازی شرکت فولاد مبارکه برای رکوردزنی در تولید اظهار کرد: دستیابی به رکوردهای تولید نیازمند آمادگی‌ همه واحدها و نواحی مرتبط است که خوشبختانه این آمادگی به خوبی در شرکت فولاد مبارکه وجود دارد. وی با بیان اینکه میزان تناژ ذوب در این رکورد نسبت به رکورد قبلی 52 تن افزایش همراه بود، افزود: تناژ رکورد تخلیه 146 ذوب روزانه که هفته گذشته محقق شد، به میزان 26 هزار و 50 تن بود که در رکوردزنی تخلیه 147 ذوب روزانه به 26 هزار و 102 تن افزایش یافته است. معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اینکه انگیزه تلاشگران ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه برای افزایش تولید زیاد است، خاطرنشان کرد: از کوچک‌ترین فرصت‌های ممکن نهایت استفاده را خواهیم کرد تا به رکوردهای بیشتری در تولید دست پیدا کنیم. وی با بیان اینکه هیچ کمبودی از نظر تجهیزات برای افزایش تولید نداریم و دغدغه اصلی ما رعایت ایمنی در کار و تولید است، اذعان داشت: رکوردزنی‌های پی‌درپی در شرکت فولاد مبارکه نویدبخش روزهای بهتر و تولید بیشتر خواهد بود. اکبری در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی برای رکوردزنی تولید ماهیانه اذعان داشت: جهت تحقق شعار سال و اهداف وزارت صنعت، معدن و تجارت، با برنامه‌ریزی‌های گسترده و مدون درصدد جابه‌جایی رکورد ماهیانه تولید هستیم که رکوردزنی‌های بیشتر در این حوزه به زودی اعلام خواهد شد.

 

ارسال نظر