ویژه

۱۴۰۰/۰۶/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۳۶۸

 پله‌های برقی ایستگاه تجریش فعال شدند

مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از فعال شدن پله‌های برقی ایستگاه تجریش که به علت اختلال شبکه فاضلاب در سطح خیابان و نفوذ آب به این ایستگاه خاموش شده بودند، خبر داد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه؛ اختلال در شبکه فاضلاب موجب ریزش آب به داخل ایستگاه تجریش در خط یک متروی تهران و برروی پله‌های برقی شده بود که جهت حفظ ایمنی بیشتر مسافران و تجهیزات، از روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه تعدادی از پله‌های برقی که در مسیر ریزش آب قرار داشتند خاموش شدند که با پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه ظرف ۴۸ ساعت مشکل برطرف شد و پله‌های برقی که به این دلیل خاموش شده بودند از بعدازظهر روز دوشنبه ۲۹ شهریورماه وارد چرخه بهره‌برداری شدند. گفتنی است ایستگاه متروی تجریش یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های متروی تهران است و ۲۶ دستگاه پله برقی در این ایستگاه فعال هستند.

 دیدار نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت مترو  با کارکنان شاغل ایثارگر و خانواده معظم شهدا

نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به مناسبت هفته دفاع مقدس با کارکنان ایثارگر، آزاده، جانباز و خانواده معظم شهدا شاغل در شرکت دیدار کرد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، فرا رسیدن هفته دفاع مقدس علی عبداله‌پور نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با حضور در بین کارکنان شاغل رزمنده، جانباز، آزاده و خانواده معظم شهدا در این شرکت با  اهدای لوح تقدیر و هدیه از رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های این عزیزان قدردانی کرد. وی با اشاره به اینکه روایت هشت سال دفاع مقدس، حکایتی از دوران طلایی و پر افتخار ملتی است که وحدت و همدلی را پیشه خود کرد و امنیت، پیروزی و سربلندی را برای این سرزمین به ارمغان آوردند گفت: گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و دلاور مردی‌های شهیدان گرانقدر، رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس وظیفه ما است.  علی عبداله‌پور با اشاره به اینکه رزمندگان، جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این شرکت هستند افزود: اتفاقات خوبی که در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه می‌افتد از وجود ارزشمند افرادی، همچون این عزیزان است. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهر ان و حومه تصریح کرد: ما قدردان شما هستیم و امیدوارم بخشی از خاطرات این شرکت توسط شما رقم بخورد و بدانید که جایگاه ویژه‌ای دارید و مردم قدردان این ایثار و فداکاری هستند و اگر قصوری بوده از طرف ما است. وی گفت: هر آنچه در این کشور داریم یا به آن رسیده‌ایم را مدیون ایثار و از خودگذشتگی این عزیزان هستیم چرا که همین اقتدار و شجاعت ما را به اینجا رسانده است و می‌توانیم با کشورهای بزرگ و صاحب قدرت نیز رقابت کنیم. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در این دیدارها با تک تک افراد گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشت و از آنها خواست خاطرات خود و نحوه شهادت عزیزانشان را بیان کرده و اگر درخواستی دارند را بازگو کنند. گفتنی است آیین گرامیداشت همکاران شاغل رزمنده، جانباز، آزاده و خانواده معظم شهدا با برنامه‌ریزی مدیریت امور ایثارگران و بسیجیان شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه انجام شد.

ایجاد 360 هزار شغل برکت  در ایام کرونا

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون 360 هزار شغل در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است. مدیرعامل بنیاد برکت ضمن اعلام این خبر گفت: بنیاد برکت از زمانی که کشور با شیوع ویروس کرونا مواجه شده است 115 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور راه‌اندازی کرده که ایجاد 345 هزار شغل را در این مناطق به دنبال داشته است. محمد ترکمانه ادامه داد: بنیاد در همین مدت و در قالب 250 طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، 15 هزار فرصت شغلی را برای متقاضیان اشتغال فراهم آورده است. وی خاطرنشان کرد: در مجموع 360 هزار شغل برکت در قالب 7 الگوی اشتغال‌زایی بنگاه‌محور، تسهیلات‌محور، حمایت کارگاهی، پشتیبان، آفتاب، سحاب و آسمان ایجاد شده است. مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح عملکرد این بنیاد در حوزه بنگاه‌محور بیان کرد: بنیاد برکت با سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی با 250 بنگاه تولیدی و صنعتی به خصوص واحدهای آسیب‌دیده از کرونا، باعث احیا و بازگرداندن آنها به چرخه تولید شده است.

ترکمانه تاکید کرد: بنیاد برکت پس از سوددهی و به ثبات رسیدن واحدهای مشارکتی، از آنها خارج شده و سهم خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار می‌کند. مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به عملکرد این بنیاد در حوزه ایجاد مشاغل خرد و خانگی هم تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز بیش از 115 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته کشور افتتاح شده که باعث راه‌اندازی 345 هزار فرصت شغلی در این مناطق شده است. وی یادآور شد: 8 هزار روستا و 440 شهر در سراسر کشور زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند. ترکمانه خاطرنشان کرد: بنیاد برکت تا به امروز در مجموع اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارایه تسهیلات و پشتیبانی از 742 بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای 211 هزار متقاضی اشتغال شده است. 

 

ارسال نظر