ویژه

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۲۰۹۶

 بهینه‌سازی مصرف انرژی و منابع طبیعی همواره در دستور کار شرکت بهره‌برداری مترو بوده است

نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: توان مورد نیاز برای ناوگان قطار و ایستگاه‌ها وابسته در مترو از انرژی برق می‌باشد و انرژی‌های فسیلی در مترو بسیار ناچیز به‌کار گرفته می‌شود. بهینه‌سازی مصرف انرژی و منابع طبیعی همواره در دستور کار شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه بوده است. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه علی عبداله پور با اشاره به اینکه مترو یکی از مشتریان اصلی مصرف برق است و حدود ۹۴ درصد برق مصرفی آن نیز صرف حرکت قطارها می‌شود افزود: علی‌رغم اینکه همواره در دستور کار مترو بهینه‌سازی مصرف انرژی و منابع طبیعی بوده است ولی مترو در شرایط شیوع ویروس کرونا با کمترین سرفاصله حرکتی ممکن و حداکثر ناوگان برای جابه‌جایی مسافران اقدام کرده است. وی با بیان اینکه افزایش مصرف برق در فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، دغدغه گذر از فصل تابستان بدون خاموشی را باز هم پررنگ کرده گفت: جهت بررسی و کنترل مصارف انرژی برای ساختمان‌های اداری شرکت بهره‌برداری مترو و ایستگاه‌های خطوط با توجه به شرایط به نحوی مدیریت می‌شود که از کارکرد بی‌رویه تجهیزات سرمایشی جلوگیری به عمل آید و همکارانم نسبت به کارکرد سامانه تهویه، زمان‌بندی و بهره‌برداری آن نظارت می‌کنند تا بیشترین صرفه‌جویی انرژی را شاهد باشیم.  مسوولان ایستگاه و سایر متولیان امر با بازدیدهای دوره‌ای و ایجاد فرهنگ‌سازی مناسب نسبت به صرفه جویی انرژی در ایستگاه‌ها اقدام کرده‌اند، به نحوی که با رعایت جنبه‌های ایمنی از خاموش بودن روشنایی زیر سکوها، اتاق‌های فنی، هواسازها، نیم تونل‌ها و... در زمان‌هایی که فعالیتی در این اماکن انجام نمی‌شود، اطمینان حاصل کنند.

کسب رتبه برترشرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در جشنواره شهید رجایی

شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در جشنواره شهید رجایی توانست رتبه اول در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی و همچنین رتبه اول در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت را، کسب نماید. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در دومین جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان که با حضور مهندس سید علی آقازاده استاندار مرکزی، رقیه یادگاری رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و جمعی از مسوولان استانی برگزار گردید، نتایج ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در سال 99 اعلام شد. این جلسه در روز 17 شهریورماه در استانداری مرکزی برگزار شد و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به صورت ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند. طبق اعلام رقیه یادگاری، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی رتبه اول در مجموع امتیازات شاخص‌های عمومی و اختصاصی در بین 54 دستگاه اجرایی و همچنین رتبه اول در گروه زیربنایی و زیرساخت را از آن خود کرد.

ظرفیت ایستگاه تقلیل فشار گاز برون‌شهری شهر نکا افزایش یافت

سرپرست شرکت استان گاز مازندران، از افزایش ظرفیت ایستگاه TBS شهر نکا خبر داد و گفت: تعویض ایستگاه این شهر با هدف افزایش ظرفیت انجام شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، «مقدم بیگلریان» تصریح کرد: نظر به اینکه تعداد مشترکین استان اعم از واحدهای خانگی، تجاری و صنعتی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است بنابراین حسب بررسی‌های مهندسی و کنترل شبکه، افزایش ظرفیت تعدادی از ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، از جمله ایستگاه گاز شهرستان نکا در برنامه قرار گرفت. وی افزود: هم اینک با افزایش ظرفیت ایستگاه TBS موصوف از 10 به 20 هزار مترمکعب در ساعت، ضمن پاسخگویی به افزایش مصارف جدید، نیازهای آتی را نیز پاسخگو خواهد بود. سرپرست شرکت استان گاز مازندران اظهار داشت: با توجه به انجام تعمیرات اساسی تاسیسات، آمادگی‌های فنی و عملیاتی کامل برای عبور از فصل سرما و تامین گاز مشترکین عزیز استان وجود خواهد داشت. سرپرست گاز مازندران در پایان از تلاش همکاران اداره گاز شهرستان نکا تشکر و قدردانی کرد.

قدردانی مدیرعامل آبفای استان اصفهان از مردم

با همکاری خوب مردم استان اصفهان در مدیریت مصرف آب، تابستان امسال بدون هرگونه تنش اجتماعی سپری شد که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به شرایط سخت تأمین آب در تابستان امسال گفت: کمبود 4300 لیتری آب در هر ثانیه از روزهای گرم سال جاری موجب شد تا برای نخستین‌بار در طول فعالیت این شرکت، با استفاده از تانکرهای سیار به شهروندان اصفهانی آبرسانی شود. 

هاشم امینی گفت: هرچند از دهم خرداد ماه امسال تاکنون با استفاده از 5800 تانکر سیار نزدیک به 62 میلیون لیتر آب بین مشترکین شهری و روستایی آبفای استان اصفهان توزیع شده است اما مردم ساکن در 57 شهر و 380 روستای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ، با صبر و متانت و مصرف بهینه آب، اجازه ندادند تا تنش آبی به تنش اجتماعی تبدیل شود.  وی که در جمع مدیران 38 منطقه خودگردان آبفای استان اصفهان سخن می‌گفت افزود: خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به موقع از طریق رسانه‌ها و آگاه ساختن مشترکین از شرایط سخت تنش آبی، مردم اقناع شده و با مدیریت مصرف آب به یاری این شرکت شتافتند.

 

ارسال نظر