رویداد

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۹۸۸

استعلام بین وزارت صمت و محیط‌زیست الکترونیکی می‌شود 

شاتا| معاون طرح و برنامه وزارت صمت گفت: استعلام بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و محیط‌زیست از شهریور ماه الکترونیکی می‌شود.

سعید زرندی در جلسه ویدئوکنفرانس با مدیران سازمان محیط‌زیست افزود: با هماهنگی بین وزارت‌خانه و سازمان محیط‌زیست از شهریورماه امسال، فرآیند استعلام به صورت الکترونیکی و در سامانه انجام خواهد شد. زرندی گفت: هم‌اکنون فرآیند اخذ استعلام استقرار واحدهای صنعتی از سازمان محیط زیست در ۷ استان به صورت آزمایشی از طریق سامانه و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که امیدواریم تا یک ماه آینده در تمام استان‌ها این اتفاق بیفتد. معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: معتقدیم برای توسعه پایدار باید به موضوعات محیط زیست توجه ویژه کرد و ما در بخش صنعت و معدن به آن اهمیت می‌دهیم. زرندی با بیان اینکه در کنار ملاحظه زیست‌محیطی، لازم است برخی تغییرات در استانداردهای محیط‌زیست هم اتفاق بیفتد، افزود: برخی رویه‌ها و فرآیندها در راستای مانع‌زدایی از تولید باید بازنگری شود و در این راستا با همکاری سازمان محیط‌زیست در حال پیگیری هستیم. وی در ادامه توضیح داد: معتقدم، ضوابط فعالیت در موضوع محیط‌زیست باید جایگزین ضوابط استقرار شود و این مسیری است که در کشورهای دیگر هم روی داده است. معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ادامه این جلسه اظهار داشت: اینکه مطلق بگویم کارخانه فولاد یا سیمان مشکل محیط‌زیست دارند، اما صنایع غذایی ندارند درست نیست. چرا که شاهد هستیم برخی صنایع غذایی آلایندگی دارند و یک طرح فولاد توانسته با رعایت موضوعات زیست‌محیطی شرایط مطلوب داشته باشد. زرندی با تاکید بر ضرورت تغییر رویه در این زمینه و مبنا قرار دادن آلایندگی به جای نوع صنعت، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته حدود ۲۲ دستگاه به نوعی در امر تولید دخیل هستند که این یکی از موانع جدی در فضای کسب‌وکار است. وی گفت: ‌گر چه مداخله این دستگاه‌ها در تولید به موجب برخی قوانین و آیین‌نامه‌ها می‌باشد، اما واقعاً کار را برای بخش تولید سخت کرده است. زرندی تأکید کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال اجرای تبدیل نظارت دستگاه‌های مسوول از بررسی‌های پیشین به نظارت‌های پسینی هستیم. وی گفت: اگر این اتفاق بیفتد و هر دستگاه شرایط و ضوابط خود را به سرمایه‌گذار اعلام کند که موظف به رعایت است دیگر نیاز به گرفتن مجوزهای متعدد در ابتدای کار نیست و دستگاه‌ها فقط در نظارت پسینی ورود می‌کنند.زرندی گفت: امیدواریم سازمان محیط‌زیست نیز با اعلام شرایط و ضوابط شفاف خود در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن و حذف برخی فرآیندها، گام خود را در راستای مانع‌زدایی از تولید بردارد.

تقاضای اکسیژن بیش از ۳ برابر شد

ایسنا | رییس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی از سه تا چهار برابر شدن مصرف اکسیژن بیمارستان‌ها در پیک پنجم کرونا خبر داد و گفت که از سال گذشته صادرات اکسیژن مایع ممنوع شده است.

به گزارش ایسنا، تیر ماه امسال قطعی برق بسیاری از صنایع را دچار مشکل کرد که یکی از آنها تولیدکنندگان گازهای طبی و صنعتی بودند. در همان زمان رییس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی گفته بود که به‌طور کلی در فصل تابستان ظرفیت تولید اکسیژن حدود ۱۵ درصد کاهش می‌یابد و قطعی برق شش ساعته در روزهای گذشته نیز باعث شد تولید حداقل ۱۰ ساعت عقب بیفتد و تولید اکسیژن تقریبا نصف شد که در شرایط موج پنجم تداوم این وضعیت ممکن است ما را وادار به واردات اکسیژن کند.

 

ارسال نظر