رویداد

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۲۲۸

مهلت ارایه اظهارنامه مالیاتی تا پایان شهریور تمدید شود

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، درباره تمدید مهلت قانونی اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی به رییس‌جمهور نامه نوشت. در بخشی از نامه شافعی به حسن روحانی آمده است: فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور که با مشکلات بزرگی همچون تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی مواجه بوده‌اند، از سال 1399 با چالش شیوع بیماری همه‌گیر کرونا نیز روبرو شده‌اند. واحدهای تولیدی و خدماتی کشور در اثر شیوع بیماری مزبور به دفعات در راستای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی مقاله با کرونا، حفظ سلامتی نیروی انسانی خود و قطع زنجیره شیوع بیماری اقدام به تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی و یا کاهش نیروی انسانی حاضر در محل کار و به تبع آن کاهش ظرفیت تولید کردند. رییس اتاق ایران در این نامه تصریح کرده که تعطیلی‌ها و کاهش ظرفیت تولید منجر به کاهش شدید درآمد فعالان اقتصادی، افزایش هزینه‌ها و همچنین عدم امکان ایفای به موقع تعهدات اداری و مالی بنگاه‌های اقتصادی شده است. شافعی در این نامه از رییس‌جمهور درخواست کرده مهلت قانونی ارایه اظهارنامه اشخاص حقوقی تا پایان شهریورماه امسال تمدید شود.

از سرگیری تجارت در مرز دوغارون مشخص نیست

گمرک ایران اعلام کرد: تا اطلاع ثانوی تجار از ارسال کالا به مرزهای افغانستان خودداری کنند. به دلیل تحولات افغانستان؛ صاحبان کالا و تجار از ارسال محموله‌های تجاری به مرزهای دوغارون و ماهیرود تا اطلاع ثانوی خودداری کنند. سخنگوی گمرک گفت: به دلیل تحولات عصر امروز درگمرک 

اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری در رویه‌های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند. از عصر چهارشنبه و متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان از پنج شنبه متوقف شد. وی افزود: از تجار و بازرگانان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به مرزهای «دوغارون» و «ماهیرود» خودداری کنند. گفتنی است، بعد از گمرک مرزی اسلام قلعه، گمرک مرزی ابونصر فراهی هم به دست طالبان سقوط کرد. در همین راستا، مدیر گمرک دوغارون اعلام کرد که فعلا چشم‌انداز عادی شدن روند تجارت مشخص نیست و هم اکنون نمی‌توان بازه زمانی مشخصی برای از سر‌گیری تجارت در مرز افغانستان اعلام کرد. کوهگرد در گفت‌وگو با «تسنیم»، با تشریح وضعیت فعلی در مرز ایران و افغانستان گفت: با توجه به تحولات اخیر در گمرک اسلام قلعه هم اکنون فعالیت‌های تجاری و انجام تشریفات گمرکی در مرز دوغارون متوقف شده است. وی همچنین گفت: رایزنی‌ها برای بازگشت امن کامیون‌های ایرانی حاضر در گمرک اسلام قلعه افغانستان در جریان است و به زودی این فرآیند تکمیل خواهد شد. به گفته این مقام مسوول، در حال حاضر نمی‌توان چشم‌انداز روشنی از عادی شدن شرایط تجارت و اجرای تشریفات گمرکی در شرایط عادی ارایه کرد. به دلیل تحولات روز گذشته درگمرک اسلام قلعه و ابونصرفراهی افغانستان، تجار تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری در رویه‌های مختلف به مرزهای دوغارون و ماهیرود خودداری کنند. متاثر از تحولات صورت گرفته در کشور افغانستان در اسلام قلعه ولایت هرات در نزدیک مرز مقابل دوغارون خراسان رضوی و بندر ابونصر فراهی در ولایت فراه افغانستان در مقابل مرز ماهیرود در خراسان جنوبی روند تجارت کشور با افغانستان از عصر امروز متوقف شد. گمرک ایران نیز اعلام کرد، از تجار و بازرگانان درخواست می‌شود تا اطلاع ثانوی از ارسال محموله‌های تجاری به مرزهای «دوغارون» و «ماهیرود» خودداری کنند.

۸۰ درصد لوازم خانگی خرد در بازار، قاچاق است

ایلنا | نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی اظهار داشت: در مورد اجناس خرد حدود 80 درصد کالایی که در بازار موجود است به صورت غیرقانونی وارد می‌شود، چراکه نه تولید و نه واردات داریم. در مورد کالاهای درشت هم می‌توان گفت 40 درصد کالاها از این راه وارد کشور می‌شوند. محمد حسین اسلامیان در مورد گستردگی کالاهای قاچاق در بازار لوازم خانگی اظهار کرد: کالاهای ریز خانگی 4 یا 5 سال است که وارد نمی‌شود. در بخشی از این کالاها تولید نیز نداریم، پس اگر این کالاها در بازار موجود باشد به این معنا است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. برای مثال کالاهایی مانند سرخ‌کن، غذاساز، اتو، سشوار و... در بازار موجود هستند ولی واردات نداریم، تولید کشور هم در مورد بخشی از آنها بسیار محدود بوده یا اصلا تولید نمی‌شوند. وی افزود: در مورد کالاهای درشت نیز در چند سالی که واردات نداشتیم این کالاها مانند یخچال فریزر و ماشین لباسشویی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شدند. شرکت‌های کره‌ای به صورت رسمی از ایران رفتند اما به صورت غیررسمی همچنان حضور داشتند. یک سری کالاها هم بدون نام خریداری و به کشور قاچاق شده‌اند و بعد از زدن لیبل کره‌ای در بازار فروخته می‌شوند. نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: در مورد اجناس خرد حدود 80 درصد کالایی که در بازار موجود است به صورت غیرقانونی وارد می‌شود، چراکه نه تولید و نه واردات داریم. در مورد کالاهای درشت هم می‌توان گفت 40 درصد کالاها از این راه وارد کشور می‌شوند. 

 

ارسال نظر