ویژه

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۰۳۲

ایجاد ۹۳۰۰ شغل ویژه معلولین توسط بنیاد برکت

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به راه‌اندازی ۳ هزار و ۳۰۰ شغل برای معلولین، از ایجاد ۶ هزار شغل جدید در سال جاری خبر داد. آیین بهره‌برداری از یک‌هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی برکت ویژه معلولین و انعقاد تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای ۲ هزار معلول با همکاری بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بهزیستی کشور و آغاز رویداد «حرکت با برکت» با هدف سرمایه‌گذاری در ایده‌های کارآفرینی معلولین برگزار شد.  مدیرعامل بنیاد برکت در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری از یک‌هزار و ۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی ویژه معلولین گفت: افتتاح این تعداد طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ایجاد ۳ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی را برای معلولین سراسر کشور به دنبال داشته است. امیرحسین مدنی تصریح کرد: حجم کل سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی یک‌هزار و ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور ویژه معلولین یک‌هزار میلیارد ریال است. همچنین ۴۰۰ طرح ثبت شده جدید نیز در دست بررسی است. وی با تاکید بر حمایت از اشتغال خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی ادامه داد: برای سال جاری نیز اجرای ۲ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در روستاهای ۳۵۰ شهرستان هدف بنیاد برکت برای حمایت از خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی هدف‌گذاری شده است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، اولویت این طرح‌ها ایجاد اشتغال برای معلولین و خانواده‌های دارای عضو معلول است. مدنی خاطرنشان کرد: اجرای این دو هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی برای معلولین و خانواده‌های دارای عضو معلول خواهد شد. وی افزود: برای تحقق این تعداد فرصت شغلی ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق روستایی کشور انجام می‌شود. مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح رسته‌های شغلی ایجاد شده برای معلولین اظهار داشت: دامپروری، خدمات فنی، پرورش دام سنگین، تولید کیف و کفش و پوشاک، صنایع دستی تولید فرش دستباف و پرورش طیور بیشترین سهم را از مشاغل بنیاد برکت به خود اختصاص می‌دهند.

 از اعزام بیمارستان سیار  تا اکسیژن‌ساز و اقلام بهداشتی

درپی افزایش چشمگیر ابتلا به ویروس کرونا در استان سیستان و بلوچستان محموله ویژه امدادی ستاد اجرایی فرمان امام به این استان اعزام شد. ظهر دیروز طی مراسمی باحضور رییس ستاد اجرایی فرمان امام، محموله ویژه امدادی و اضطراری ضدکرونایی شامل انواع اقلام بهداشتی و تجهیزات پزشکی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان به این استان ارسال شد. محمد مخبر در حاشیه این برنامه گفت: به دنبال اعلام وزارت بهداشت درخصوص آغاز موج جدید شیوع کووید 19 در کشور و اعلام نیاز برای تجهیزات در مناطقی از استان سیستان و بلوچستان، محموله بسیار ویژه‌ای به ارزش حدودی ۲۰ میلیارد تومان رااز امروز به این مناطق ارسال و اعزام می‌کنیم. رییس ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص جزییات این محموله گفت: ۲ میلیون ماسک، ۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، ۵۰ هزار کیت تشخیص، ۱۰۰ هزار بسته معیشتی و پروتئینی، ۵۰ عدد تی‌ وپس، یک‌عدد اکسیژن‌ساز بیمارستانی به ارزش ۲.۵میلیاردتومان، ۱۳۰۰ گان پزشکی و جراحی، ۳۰۰۰ دوز داروی ضدکرونای رمدسیویر بخشی از این محموله می‌باشد. مخبر خاطرنشان کرد: همچنین بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان سیار کشور نیز که توسط ستاد اجرایی فرمان امام ساخته شده با امکاناتی نظیر اتاق عمل، بستری بیمار، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی و تجهیزات دوراپزشکی و قسمت مختص بیماران تنفسی و کرونایی امروزصبح به سیستان و بلوچستان اعزام می‌شود.

 پیگیری تسریع زمان واکسیناسیون پرسنل شرکت بهره‌برداری مترو

نایب‌رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران وحومه با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارایه خدمات شایسته به شهروندان توسط مترو در پایتخت و با هدف قطع زنجیره کرونا گفت: با پیگیری‌های متعددی که انجام شد، با درخواست تسریع در اجرای واکسیناسیون پرسنل امور ایستگاه‌ها و راهبران شرکت بهره‌برداری متروی تهران ‌وحومه موافقت شد. به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه علی عبداله پور افزود: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سهم حمل و نقل عمومی در انتقال و توسعه چرخه کرونا ویروس بیش از ۲۶ درصد است، از این رو فعالیت پرسنل امور ایستگاه‌ها و راهبران قطار از مشاغل‌هایی است که در معرض خطر ابتلا به این ویروس است چرا که به رغم رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در این بخش، اما به علت تماس مستمر با مسافران، شاهد ابتلای تعداد زیادی از پرسنل به کرونا و متاسفانه فوت همکاران هستیم. وی با تاکید بر اینکه ارایه خدمات توسط ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص مترو امروز برای پایتخت امری مهم و اجتناب ناپذیر است تصریح کرد: به دلیل ارتباط مستقیم همکارانم با تعداد زیادی از شهروندان به عنوان مسافر و نقش آنها در کنترل چرخه انتقال ویروس باید هرچه زودتر برای واکسیناسیون آنها مساعدت انجام شود. عبداله پور خاطرنشان کرد: پرسنل متروی تهران و حومه از سرمایه‌های اصلی شرکت هستند و همانطور که در مراسم افتتاح دو ایستگاه شهرک آزمایش و مدافعان سلامت در خطوط ۶ و ۷ متروی تهران؛ دکتر هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از رییس‌جمهور درخواست اولویت قرار گرفتن رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی شهرداری تهران برای دریافت واکسن را داشتند؛ با پیگیری‌هایی که انجام شد با اینکه موافقت تسریع در اجرای واکسیناسیون پرسنل شرکت بهره‌برداری متروی تهران ‌وحومه را گرفته‌ایم، اما همچنان این موضوع را دنبال می‌کنیم تا هرچه زودتر محقق شود.

 

ارسال نظر