اخبار

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۷۹۳

ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه‌گذاری شرکت‌های برتر

معاون طرح و برنامه وزیر صمت از ابلاغ بسته تشویقی برای توسعه سرمایه‌گذاری در طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد. به گزارش شاتا، سعید زرندی در جلسه کارگروه توسعه سرمایه‌گذاری اظهار داشت: توسعه اقتصادی کشور مستلزم افزایش سرمایه‌گذاری‌های مولد بر مبنای مزیت‌های رقابتی و تکمیل زنجیره‌های ارزش است. معاون طرح و برنامه وزیر صمت با اشاره به روند نزولی تشکیل سرمایه در کشور طی ۱۰ سال گذشته و استهلاک ماشین‌آلات صنعتی واحدهای موجود، بر اهمیت موضوع و ضرورت توجه جدی به توسعه سرمایه‌گذاری تأکید کرد و افزود: تجربیات سایر کشورهای موفق نشان می‌دهد، توسعه سرمایه‌گذاری از طریق شرکت‌های بزرگ تولیدی، نقش قابل توجهی در ایجاد پروژه‌های ملی و تحول اقتصادی دارد. زرندی در ادامه بیان کرد: با شکل‌گیری شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی، بنگاه‌های کوچک و متوسط نیز تقویت خواهند شد و می‌توانند از ظرفیت‌های همکاری با واحدهای بزرگ، در بسیاری از زمینه‌ها به‌ویژه تحقیق و توسعه، فرصت‌های نوآورانه و پتانسیل صادراتی بهره مند شوند.وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی‌، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها با شرکت‌های برتر تولیدی در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته و شرکت‌های موصوف متعهد به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مولد و پیشران اقتصادی خواهند شد و ضرورت دارد وزارتخانه نیز پشتیبانی و تسهیل امور تولیدی و سرمایه‌گذاری آنها را وجهه همت خویش قرار دهد. وی گفت: در این رابطه، تدوین سیاست‌های حمایتی مناسب برای این بنگاه‌ها با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی در دست بررسی است و همزمان بسته تشویقی خاص به سازمان‌های تابعه وزارتخانه توسط وزیر ابلاغ شده است تا حداکثر مساعدت با بنگاه‌هایی که نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری اقدام می‌کنند، به‌عمل‌آید. زرندی گفت: در این بسته ۱۴ مورد برای شرکت‌هایی که در این طرح مشارکت کرده‌اند دیده شده که البته در آینده تکمیل‌تر و توسعه می‌یابد. بنا بر این گزارش، تاکنون در مجموع ۱۰ تفاهم‌نامه با ۱۶۳ موضوع سرمایه‌گذاری به ارزش ۴۵۲ هزار میلیارد تومان بین وزارت صمت و شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو، شیرین عسل، آلومینیوم المهدی، ماشین‌سازی اراک و نفت سپاهان درمرحله اول و شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، گروه صنعتی زر، معدنی و صنعتی گل‌گهر، ایران رادیاتور و سنگ‌آهن گهر زمین در مرحله دوم منعقد شده است. این حجم از سرمایه‌گذاری در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال آتی توسط شرکت‌های مذکور و با سرمایه‌گذاری بنگاه انجام می‌شود.

تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع تولید در سایپادیزل

مهر|معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه از تشکیل کارگروه ویژه رفع موانع تولید برای حل مشکلات شرکت سایپادیزل خبر داد. سیدمحمد صاحبکار همزمان با بازدید از شرکت سایپادیزل با اعلام این خبر، افزود: قوه قضاییه خود را ملزم به تحقق شعار سال می‌داند و بر این اساس با توجه به مشکلات حقوقی و تعهدات شرکت سایپادیزل در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل، درصدد هستیم تا با در نظر گرفتن منافع مشترک مشتری و تولیدکننده نسبت به ساماندهی وضعیت موجود اقدام کنیم تا ضمن گردش چرخ تولید و اشتغال در شرکت، حقی نیز از مردم تضییع نشود. وی بازدید خود از شرکت سایپادیزل را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: زیر ساخت‌های بسیار مناسبی برای تولید خودروهای تجاری در سایپادیزل وجود دارد که برای استقرار آن سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته، اما به دلایل مختلف معطل مانده است. بنابراین تمام تلاش ما این است که با تسهیل در امر تولید، شاهد بهره‌برداری بهینه از پتانسیل‌های سخت افزاری و  نرم افزاری شرکت سایپادیزل و متعاقباً رشد و شکوفایی صنعت خودروسازی کشور باشیم. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه با اشاره به جلسه بررسی آخرین وضعیت شرکت سایپادیزل و شناسایی موانع حقوقی و نقاط قابل بهبود در ایفای تعهدات خاطرنشان کرد: مقرر شد طی یک زمانبندی مشخص بتوانیم یک مجموعه اقدامات اصلاحی را به صورت همزمان در قوه قضاییه و شرکت سایپادیزل را صورت دهیم تا به یاری خداوند و در اسرع وقت، شاهد اثربخشی این اقدامات باشیم. صاحبکار در پایان یادآور شد: جلسه دیگری در دو هفته آینده، برای بررسی و پایش اجرای مصوبات امروز با حضور مسوولان شرکت سایپادیزل و همکاران ما در دادستانی کل کشور و دادگستری تهران برگزار خواهد شد تا روند رو به رشد تولید خودروهای تجاری در سایپادیزل ادامه پیدا کند و در عین حال حقی از مردم عزیزمان نیز تضییع نشود.

تقاضایی برای خرید میوه‌های وارداتی نیست

باشگاه خبرنگاران جوان|رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به تنوع میوه‌های تابستان، تقاضایی برای خرید موز، آناناس و انبه در بازار وجود ندارد. اسداله کارگر رییس اتحادیه میوه و سبزی تهران از افزایش قیمت هندوانه خبر داد و گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که صادرات علت اصلی نوسان قیمت هندوانه است. او قیمت کنونی هر کیلو انگور یاقوتی را ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو آلبالو تخم خارجی ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلبالو رسمی ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، آلو زرد ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، آلبالو سیاه ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، توت فرنگی گرگان ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، توت فرنگی گلخانه‌ای ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، زردآلو فلکه‌ای ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان و زردآلو کاشان ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان است. 

 

ارسال نظر