ویژه

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۹۱۳۴

برگزاری اولین جلسه  شورای حفاظت از منابع آب استان مازندران  در سال ۱۴۰۰

پروژه سازگاری با کم‌آبی که سندی ماندگار برای استان مازندران خواهد بود در سال گذشته با برگزاری بیش از 35 جلسه فرا بخشی بین دستگاه‌های اجرایی توانست در سطح ملی مورد تصویب قرار بگیرد که زمینه ساز مدیریت مصرف آب در سطح استان می‌گردد. اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان در سال 1400 با حضور رازجویان معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری و کلیه دستگاه‌های اجرایی در تاریخ 11/3/1400 با محوریت ارایه برنامه‌های سازگاری با کم آبی و هماهنگی بین دستگاهی برای مدیریت بهتر در بخش آب برگزار گردید. در ابتدای جلسه پس از ارایه گزارش از وضعیت موجود در استان مازندران توسط سازمان هواشناسی و جهادکشاورزی، رازجویان گفت: مشکلات کم آبی و وضعیت موجود مورد اهمیت استاندار بوده و در جلسه شورای تامین استان در خصوص این مسائل مباحثی مطرح و مقرر شد با نظارت بیشتر موضوعات مربوط به کم آبی در شورای تامین استان نیز مورد بررسی قرار گیرد.

برداشت‌های غیرقانونی در بالادست و کاهش شدید فشار آب در 57 شهر و 380 روستای اصفهان

برداشت‌های غیرقانونی در بالادست موجب کاهش شدید فشار آب در سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ در روزهای اخیر شد. معاون بهره‌برداری و توسعه آب آبفای اصفهان به چالش‌های موجود در تامین پایدارآب شرب مشترکین این شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: در دهه‌ اخیر به ‌علت برداشت‌های غیرقانونی در بالادست، تراکم جمعیت، کاهش نسبی بارندگی‌ها و افزایش دما، تامین پایدار آب شرب حدود 5 میلیون نفر از جمعیت ساکن در 57 شهر و 380 روستای تحت پوشش سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ با چالش مواجه شده است. نیاز است شرکت آب منطقه‌ای اصفهان نسبت به جبران این حجم از آب از دست رفته اهتمام ورزد. وی افزود: اکنون آب آشامیدنی اصفهان از تصفیه خانه باباشیخعلی در غرب استان تامین می‌شود که ظرفیت آن بالغ بر 11.5 مترمکعب آب در ثانیه است در حالی که نیاز آبی مردم در اوج مصرف به 16 متر مکعب در ثانیه می‌رسد.

پیام مهندس حسین افضلی به مناسبت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) وقیام 15 خرداد

مهندس حسین افضلی، در پیامی فرا رسیدن 14 خرداد، سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران و همچنین قیام خونین 15 خرداد را به ملت سرافراز ایران تسلیت عرض نمود. دربخشی از  این پیام چنین آمده است:  «چهاردهم خرداد ماه یادآور نام و یاد رهبر فرزانه و معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، شخصیتی که در پرتو ایمان به خدا و با الهام از نهضت پربار حسینی و مجاهدت‌های بسیار توانست پرچم با شکوه حق و حقیقت را برافراشته نماید. بی‌شک رحلت حضرت امام خمینی(ره)، نیز همچون حیاتش منشأ بیداری و نهضتی دوباره شد و راه و یادش جاودانه گردید. چرا که او حقیقت بود و حقیقت همیشه زنده است و فناناپذیر. حکایت آن عبدصالح خدا و امام دلیر مردان و سبزقامت تاریخ اسلام همچنان باقی است؛ زیرا حیات این ملت به اعتبار نفس قدسی او امکان تجلی و بقا یافت . امام خمینی (ره) نامی به بلندای تاریخ آزادی ‌خواهی و حق طلبی ملت بزرگ ایران اسلامی است. بزرگ‌مردی از سلاله اولیاء، متفکر بزرگ زمان و احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) . قیام مردمی 15 خرداد ماه سال 42، در تاریخ مبارزات ملت شریف ایران علیه استبداد و استعمار بسیار حائز اهمیت است و این روز با نام، اندیشه و مسلک امام خمینی(ره) پیوندی ناگسستنی دارد و یادآور رشادت‌ها، ایثار و جانفشانی مردمی است که از قدرت‌های پوشالی نهراسیدند و پیروزی و طلوع خورشید انقلاب را در اندیشه‌های زلال خود به نظاره نشستند.


 

ارسال نظر