اخبار ویژه

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۷۱۸۳

صنعت لوازم خانگی خودکفا شد

رشد ۷۰ درصدی تولید لوازم خانگی در سال گذشته موجب شد که جشن خودکفایی با حضور مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت، و استاندار اصفهان به همت گروه انتخاب برگزار شود.

سال گذشته در شرایط تحریم و شیوع ویروس کووید ۱۹ سپری شد که این شرایط توانست اقتصاد کشور را با مشکلات متعددی مواجه کند. این درحالی است که در صنعت لوازم خانگی شرایط به گونه‌ای دیگر بود و فعالان این صنعت توانستند با استفاده از فرصت‌های تحریم و خلأ حضور برندهای بین‌المللی در این صنعت، طبق آمار رسمی وزارت صمت، از هدف‌گذاری تولید لوازم خانگی در سال ۱۳۹۹ نیز پیشروی کنند. برخلاف انتظارت، ‌صنعت لوازم خانگی سال گذشته رکورد زد.در همین راستا، کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی روزگذشته در جشن خودکفایی صنعت لوازم خانگی که به همت گروه انتخاب در اصفهان برگزار شد در این باره توضیح داد: سال ۱۳۹۹ را می‌توان یکی از تاریخی‌ترین سال‌های مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.  وی افزود: با شروع کرونا و اغاز پروتکل‌های بهداشتی تمام معادلات دچار تحول و مشکلات متعددی نیز ایجاد شد. در چنین شرایطی تحریم‌ها نیز اقتصاد کشور را در عرصه‌های مختلف تحت تاثیر قرار داده و منجر به مواجه با پیچیدگی‌های مختلفی در این سال شد. به گفته مدیرکل دفتر صنایع برق و فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت، اما در این شرایط با باور به شعار جهش تولید، برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفت و مسیر حرکت بنگاه‌های تولیدی نیز مشخص شد و با توجه به اینکه زنجیره تولید لوازم خانگی با گردش مالی ۶ میلیارد دلاری، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و هدف اصلی دولت بود، با تلاش تمام فعالان این عرصه رکورد تولید لوازم خانگی در کشور شکسته شد و در دوران تحریم و شرایطی که با خروج برندهای خارجی از کشور، پیش بینی تولید ۱۲ میلیون دستگاه و رشد ۳۰ درصدی در سال گذشته را داشتیم، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تلاش فعالان حوزه لوازم خانگی، در پایان سال به رشد ۷۱ درصدی در این حوزه دست یافتیم.

تکمیل و افتتاح بیش از 240 پروژه عمرانی اصفهان در سال 99

 شهردار اصفهان گفت: در سال 99 بیش از 240 پروژه عمرانی شامل 20 پروژه شاخص شهری، 190 پروژه منطقه‌ای و 31 طرح مهم مناطق تکمیل شد یا در مرحله بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین خطوط بی‌آر تی شهر اصفهان به 84 کیلومتر رسید.

قدرت‌الله نوروزی با حضور در یکصد و شصت و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به عملکرد سال 99 رداری اصفهان اظهار کرد: در سال گذشته شهرداری به خاطر شیوع بیماری کرونا تحت فشار قرار گرفت اما با انتخاب مدل‌های جدید به‌رغم همه سختی‌ها، سالی پر از کار و تلاش را پشت سر گذاشتیم. 

وی ادامه داد: در حوزه خریدهای خارجی هم نیاز به تجهیزاتی داشتیم که تحریم‌ها در این بخش هم کار ما را با دشواری همراه کرد. با همه این دشواری‌ها سال 99 درخشان‌ترین سال برای مدیریت شهری اصفهان بود. 

وی با بیان اینکه در سال 99 با افزایش 23 درصدی زیربنای ساخت و ساز در شهر اصفهان روبه‌رو بودیم که این موضوع نشان از افزایش صدور پروانه ساختمانی و تسریع کارها دارد، افزود: افزایش 19 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در سال 99 نشان از رضایت مردم از روند کار دارد زیرا زمان صدور کاهش قابل توجهی داشته است.  وی با اشاره به اینکه تدوین کتاب‌هایی در حوزه شهرسازی و تحول در کمیسیون ماده 100 برای جلوگیری از تخلفات همچنین الکترونیک کردن خدمات شهرسازی از دیگر دستاوردهای معاونت شهرسازی شهرداری در سال 99 است، اظهار کرد: از سال 96 تاکنون 15 کیلومتر پیاده راه‌سازی در بافت فرسوده و تاریخی، معادل 124 هزار مترمربع، صورت گرفته است.  نوروزی بیان کرد: اجرای یکصد کارگاه آموزش شهروندی، 167 برنامه ویژه کودکان در راستای اهداف شهر دوستدار کودک، یکصد عنوان برنامه با رویکرد شهر دوستدار سالمند، تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار سالمند، شرکت در دو نمایشگاه بین‌المللی صنایع دستی در چین بدون حضور نفرات از شهرداری و با کمک سمن‌ها و کنشگران فرهنگی ایران در چین و تدوین 5 کتاب و 10 فیلم به 10 زبان زنده دنیا در حوزه گردشگری از دستاوردهای حوزه فرهنگی و اجتماعی شهرداری در سال 99 بوده است.  وی با اشاره به دستاوردهای شهرداری در حوزه عمرانی با افتتاح پل آفتاب، خیابان‌های آسمان و تابان، سالن گلستان شهدا و یکی از پل‌های پروژه شهید سلیمانی در پایان سال اظهار کرد: در سال 95 حدود 17 درصد از قراردادهای شهرداری با ترک تشریفات انجام می‌شد، در سال 96 این میزان به هفت درصد رسید، در سال 97 به سه درصد کاهش یافت و در سال 98 و 99 به ترتیب با سه و یک درصد ترک تشریفات منعقد شد که به معنای افزایش انضباط مالی است.

 

ارسال نظر