بازار

۱۳۹۹/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۹۶۱

ورود پلیس به بازار سیاه مرغ

ایسنا |فرمانده انتظامی تهران بزرگ از ورود پلیس به ماجرای احتکار و گرانفروشی مرغ خبرداد و اعلام کرد که از روز گذشته تا کنون هشت دلال عمده را نیز دستگیر کرده‌اند. سردار حسین رحیمی دراین باره گفت: به دنبال نوسانات ایجاد شده در قیمت مرغ و کمیاب شدن آن در برخی از مناطق از روز گذشته پلیس به این موضوع ورود کرده و به‌طور ویژه بررسی آن را در دستورکار خود قرار داد که در جریان آن مشخص شد چند دلال باعث ایجاد نوسان در قیمت عرضه مرغ و اخلال در چرخه توزیع شده‌اند. وی با اشاره به شناسایی این دلالان گفت: با هماهنگی قضایی، ماموران هشت نفر از این دلالان را در عملیات‌های جداگانه دستگیر کردند. 

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه این دلالان مرغ زنده را با قیمت خیلی پایین از مرغداران خریداری کرده و با قیمت بالا به فروش می‌رساندند، گفت: همین موضوع سبب نایاب شدن و گران شدن قیمت مرغ در برخی از مناطق شده بود. 

رحیمی با بیان اینکه هشت متهم با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی شدند، گفت: پلیس تا پایان اسفند وتا پایان نوروز و تا هرزمان دیگری که نیاز باشد براین فضا نظارت کرده و با دلالان و سودجویان برخورد خواهد کرد.

کشف ۳۵۰۰ میلیارد ریال گرانفروشی 

مهر |سید جواد احمدی معاون سازمان حمایت خبر داد: تعداد بازرسی‌های انجام شده در بازار گوشت مرغ و تخم مرغ طی ۱۱ ماه سال جاری، جمعاً ۲۱۳ هزار و ۷۳۲ مورد بوده و در همین راستا برای ۱۸ هزار و ۳۳۹ واحد صنفی متخلف برگه گزارش بازرسی به ارزش ریالی بالغ بر یک هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۸۶۹ میلیون ریال تنظیم و به مرجع رسیدگی کننده ارسال شده است. وی افزود: همچنین سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد فرصت طلب در بازار روغن نباتی، طی این مدت، با بازرسی از تعداد ۱۰۹ هزار و ۳۸۲ واحد عمده، خرده و انبارهای نگهداری روغن نباتی، تعداد ۴ هزار و ۲۳۶ واحد متخلف را به اتهام گرانفروشی و عدم عرضه، شناسایی و پس از انجام تحقیقات تکمیلی با پرونده‌های تخلف جداگانه جمعاً به ارزش بیش از ۳۵۲ میلیارد و ۳۶۹ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۱۳۷ ریال به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی معرفی کردند. احمدی ادامه داد: طی همین مدت ۲۹۴ هزار و ۵۵ مورد بازرسی بر عملکرد واحدهای صنفی، عمده و خرده فروش و بازارهای میوه در سراسر کشور صورت پذیرفته که ۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد متخلف شناسایی و گزارشات با ارزش یک هزار و ۹۷۹ میلیارد و ۸۶۳ میلیون و۹۰۱ هزار و ۳۲۶ ریال به ادارات تعزیرات حکومتی استان‌ها ارسال شده است.

قیمت شیرینی شب عید اعلام شد

ایسنا |رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران قیمت شیرینی شب عید را اعلام کرد. علی بهره مند با بیان اینکه قیمت شیرینی شب عید همان قیمت‌های مصوب سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است، گفت: براین اساس در واحدهای درجه یک قیمت هرکیلو شیرینی زبان، پاپیونی و گل محمدی ۵۰ هزارتومان، کیک یزدی ۳۸ هزارتومان و شیرینی‌تر کیلویی ۶۰ هزارتومان است. وی با اشاره به اینکه احتمالا در روزهای آینده تقاضای خرید شیرینی بیشتر می‌شود، گفت: تمام پروتکل‌های بهداشتی در تهیه شیرینی در واحدهای صنفی رعایت می‌شود. رییس اتحادیه قنادی، شیرینی و کافه قنادی تهران اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، فروش شیرینی بی کیفیت و یا عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به سامانه ۱۲۴ وزارت صمت گزارش دهند و یا با شماره تلفن اتحادیه صنف قنادان (۶۶۹۴۴۴۱۱) تماس بگیرند که در اسرع وقت توسط اتحادیه پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

قیمت موز کاهش یافت

ایسنا |عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان از کاهش قیمت موز در بازار خبر داد. اکبری یاوری در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا واردات موز باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده است؟ گفت: در ابتدا یک کشتی ۶۰۰۰ تنی موز وارد کشور شد ولی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، اداره گمرکات و قرنطینه همکاری نکردند و این کشتی ۹ روز در کنار اسکله ایستاد و تخلیه نشد. وی ادامه داد: این موزها سه روز به دلیل باز نشدن ثبت سفارش‌های تجار، سه روز به دلیل مسائل گمرکی و سه روز نیز به دلیل قرنطینه وزارت جهاد کشاورزی معطل شد تا در نهایت تخلیه صورت گرفت. عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: با تخلیه این بارها موز کیلویی ۵۵ هزارتومان در میدان مرکز میوه و تره بار به کیلویی ۳۰ هزار تومان رسیده است. وی در ادامه گفت: البته ۶۰۰ کانتینر موز هم از هند وارد شده است و قطعا قیمت موز روز به روز کاهش می‌یابد و به کمتر از ۳۰ هزارتومان هم خواهد رسید. مشاهدات میدانی از بازار میوه و سطح شهر نیز موید کاهش قیمت موز نسبت به قبل است. پیش از این نیز اعلام شده بود که قیمت موز ار روز شنبه ۲۳ اسفند کاهش خواهد یافت.

برنج رکورد‌دار افزایش قیمت شد

تسنیم |در بهمن ماه ۹۹ رکورد افزایش قیمت به برنج با رشد ۱۲۲ درصد اختصاص دارد .براساس جدیدترین آمار از تغییرات قیمتی کالاهای اساسی در بهمن ماه 99 رکورد افزایش قیمت به برنج با رشد 122 درصد اختصاص دارد .علاوه بر این در بهمن ماه امسال گوشت مرغ 77.1 درصد، شکر 68.8 درصد، گوشت گوسفندی 35 درصد افزایش قیمت داشته است.

 

ارسال نظر