توانمندسازی ۱۳۰ بنگاه صنعتی با مشارکت بنیاد برکت

۱۳۹۹/۱۲/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۸۹۶

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال ۹۹ اقدام به توانمندسازی اقتصادی ۱۳۰ بنگاه متوسط صنعتی کرده است. به گفته مدیر عامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال جاری اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری و ارایه تسهیلات به ۱۳۰ بنگاه متوسط تولیدی و صنعتی کرده که علاوه بر توانمندسازی و احیای این بنگاه‌ها باعث اشتغال‌زایی‌ برای بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ نفر شده است.

امیرحسین مدنی اظهار داشت: حجم کل سرمایه‌گذاری برای احیای این ۱۳۰ بنگاه متوسط صنعتی ۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است. وی در تشریح فرآیند توانمندسازی اقتصادی گفت: بنیاد برکت در چهار مدل تسهیلات‌محور، مشارکت‌محور، کارگاهی و پشتیبانی کسب و کار اقدام به توانمندسازی، احیا و افزایش تولید بنگاه‌های متوسط صنعتی می‌کند. مدیرعامل بنیاد برکت افزود: از ۱۳۰ بنگاه تحت پوشش در سال جاری، به ترتیب ۳۰ و ۵۰ بنگاه در قالب طرح‌های پشتیبانی کسب و کار و طرح‌های کارگاهی حمایت شده‌اند. همچنین به ۳۰ بنگاه تسهیلات ارایه شده و در ۲۰ بنگاه هم سرمایه‌گذاری و مشارکت اقتصادی صورت گرفته است.

 مدنی با تاکید بر سیاست عدم تصدی‌گری از سوی بنیاد برکت تصریح کرد: بنیاد در سال ۹۹ از ۲۰ بنگاه صنعتی خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی و کارآفرینان واگذار کرده است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، ۸۰ بنگاه از ۱۳۰ بنگاه حمایت شده در سال ۹۹ به علت شیوع ویروس کرونا و رکود اقتصادی ناشی از آن تعطیل یا با حداقل ظرفیت کار می‌کردند که با مساعدت این بنیاد، احیا شده و به چرخه تولید بازگشته‌اند. مدنی اظهار داشت: اقدامات بنیاد برکت در حوزه توانمندسازی اقتصادی به خصوص در بخش‌های کارگاهی و حمایتی تسهیلاتی باعث احیای تعدادی از بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا و بازگشت‌شان به چرخه تولید شده است. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: ۱۳۰ بنگاه متوسط مورد حمایت بنیاد در سال ۹۹ در ۲۴ استان کشور قرار دارند و توانمندسازی آنها ایجاد بیش از ۸ هزار و ۴۰۰ شغل جدید را به دنبال داشته است. وی یادآور شد: بنیاد برکت تا به امروز و در مجموع، اقدام به مشارکت، سرمایه‌گذاری، ارایه تسهیلات و پشتیبانی از ۷۴۲ بنگاه متوسط صنعتی در سراسر کشور کرده که باعث ایجاد فرصت‌های کسب و کار برای ۲۱۱ هزار متقاضی اشتغال شده است. مدنی تاکید کرد: ۶۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی این ۷۴۲ بنگاه سرمایه‌گذاری شده و بنیاد برکت پس از تثبیت و به سوددهی رسیدن، از ۲۸۲ بنگاه خارج شده و سهام خود را به کارآفرینان و بخش خصوصی واگذار کرده است.

 

ارسال نظر